[Formule 1] Seizoen 2010

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 27 dec 2009.

?

Wie gaat dit spannend seizoen winnen?

  1. Alonso

    39,6%
  2. Webber

    18,8%
  3. Hamilton

    8,3%
  4. Vettel

    31,3%
  5. Button

    2,1%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ik hoop niet dat deze race een voorbode is voor het seizoen.
    Niet door de overwinning van Alonso. Ik had het persoonlijk Vettel meer gegund maar 'so be it'.
    Maar ik hoop niet op een voorbode vanwege de saaiheid van de race.
     
  2. JeePee

    JeePee Guest

    Waarom? Alsof Hamilton het podium meer verdient dan Vettel?

    Aardig raceje. Had het Massa meer gegund dan Alonso, die de zoveelste overwinning cadeau krijgt. Hopelijk pakt Vettel de titel dit jaar.
     
  3. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, de echte pitstops mis ik een beetje.|:-
     
  4. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Echt super dat Alonso gewonnen heeft!! EINDELIJK weer! Hele sterke come-back van Massa ook zeg! En Hamilton er gewoon weer erg lekker bij hoor! Vond Button en Schumacher een beetje kleurloos.
     
  5. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Bahrein is imo nooit echt de meest spannende race van het seizoen geweest. Maar deze vond ik gewoon echt saai. Het ontbreken van bijtanken spreekt wat dat betreft ook nog niet echt in het voordeel.
    Wat ik zelf niet helemaal begrijp ook is dat men er voor heeft gekozen om geen punten te geven voor de snelste ronde. Het is dus wel besproken.
    Ja natuurlijk, je kan zeggen dat dan degene die vooraan rijdt daarop de meeste kans heeft. Dat is tot een zekere hoogte ook zo.
    Maar je geeft met de mogelijkheid tot die punten andere teams de kans om ff zachte banden erop te gooien en dan voor de snelste ronde te gaan in de laatste paar rondes. Zeker voor het WK had dat nog eventueel leuke strategische opties kunnen geven.
     
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Vond de race ook wat saai, en pit stops mis ik ook!

    Punten aan een snelste ronde zou ik niet toe willen kennen, maar bijvoorbeeld wel aan de (vijf?) snelste gekwalificeerden.
     
  7. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Eindelijk is Ferrari terug! Ze reden erg sterk zeg, alleen die koelingsproblemen zijn wat minder.

    Wel een mooie opening van het nieuwe seizoen. Redelijke gevechten en inhaalacties.
     
  8. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt mij dan toch duidelijk dat hij een voorkeur heeft voor Hamilton? Geldt voor mij ook. De manier waarop het gebeurt had beter gekund, maar een podium voor McLaren vind ik nu prima.

    En was het anders ook geen cadeau voor Massa geweest? Tuurlijk had Vettel deze race verdiend, maar Alonso zat er gewoon goed achter.

    Verder niet zo boeiend allemaal, hoop dat Melbourne (wat de seizoensopener had moeten zijn!) leuker wordt. :)
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

    Jawel, maar Alonso heeft er al zo veel gehad ;)

    Hoop ook dat Melbourne leuker wordt inderdaad.
     
  10. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Melbourne is meestal wel leuker!
    Bahrein heeft volgens mij nooit echt een boeiende race opgeleverd.

    Maar ik mis het bijtanken echt wel! dan was de 1 veel lichter dan de ander enz. Dan kreeg je veel meer inhaalmogelijkheden.
     
  11. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zat Alonso op de primes ook beter dan Vettel. Hij liep na de pitstop constant op Vettel in. Ik weet niet of hij hem had kunnen inhalen, maar helemaal onverdienstelijk is het ook niet.
     
  12. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Heb helaas niets gezien dit weekend, maar de pitstops waren het enige onderdeel van F1 races waar nog een beetje aantrekkelijke dingen gebeurden. Dat is er nu dus ook uit?
     
  13. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Beter voeren ze een verplichte 2e pitstop in , want nu probeert iedereen maximaal zijn banden en brandstof te sparen.
    Dit is niet bepaald bevordelijk voor de inhaal acties.

    Go Schumi :)
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2010
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Misschien een domme vraag maar is er een makkelijke formule om de 107% rule uit te rekenen? Ik ben echt zo slecht met cijfers. :D
     
  15. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Is toch gewoon de tijd (in seconden) delen door 100 en dan vermenigvuldigen met 107?
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ah oke klinkt logisch.
    Maar wat deden ze dan als de de tijd bijvoorbeeld 1:25.500 was ronde ze dan af of gebruikte ze die halve ook dan?
     
  17. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    1:25.500 --> 85,5 seconden

    85,5/100*107 --> 91,485 seconden

    91,485 --> 1:31.485 dus iedereen die dan boven de 1:31.485 zat zou niet zijn gekwalificeerd.
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Oke duidelijk. :)
     
  19. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Zei het toch. :D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina