Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. splatman

splatman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    VET !, ik niet :+

2. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    http://vimeo.com/10227963

Deze kwaliteit heb ik kunnen maken op bewolkte vieze dag in de achtertuin :+
    Wel jammer dat het niet waaide, zo lijken alle shots net gewoon foto's...
    Tripod shot is ook beetje houterig, is gedaan met een 30 jaar oud fotostatief :+

Maar goed, geen excuses natuurlijk voor kutfilmpje, maar heb wel zin om te leren en beter te worden :)

3. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Is wel fakking scherp _O_ .. Jammer dat de mijne niet kan filmen.

4. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Nou het kwaliteit van de camera is gewoon even goed als mijn 7D op filmfunctie :9
    Maare je focus pulls waren nog niet heel smooth helaas=(
    Moet je anders kijken om een zelfgemaakte follow focus te maken, ik post morgen wel een paar foto's hoe je er een makkelijk zelf kunt maken voor ongeveer 2 euro. (verwacht niet te veel maar hey, het werkt!:9)
    Maar beelden zien er goed uit!

5. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nja, maar heb je voor een FF niet zo'n heel rod system nodig? Wil nog wel een beetje mobiel blijven met mijn camera :+

6. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    de 2 euro FF die ik bedoel is gewoon eigenlijk een soort strap om de lens heen en een klein pookje eraan. is even portable als zonder eigenlijk :)

7. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah je bedoelt eigenlijk de gear voor een follow focus dus? Heb ik al wel eens gezien bij andere mensen.
    Zou wel relax zijn paar van die foto's :)

8. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
  9. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Dat is idd de manier zoals ik het heb gedaan :D
    het is goedkoop en werkt behoorlijk goed!

Ik ga wel overstappen naar een echte FF van Dfocus, daarna een LCDVF en dan nog een schoudermount en dan ben ik door mijn aankopen heen :+

10. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, misschien eens uitproberen :)
    Besloten toch nog even te wachten met de LCDVF, op een aantal forums gelezen dat Zacuto binnenkort een Z-finder mini gaat releasen, gericht op de 7D/550D markt!
    Zit nog te twijfelen tussen statieven, een goedkopere Velbon DV 7000 ziet er mooi uit, maar onder het motto 'Mensen met weinig geld kopen één keer goed'(:+) ziet een Manfrotto 501 HDV head met statief van manfrotto erbij er ook erg mooi uit 8)

11. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    Dalijk een 550D ophalen van de winkel :D!

Gaat vooral om het filmen, want godverdomme wat zijn die HSLR's mooi!

12. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    @Math1js, De Z-finder van zacuto vind ik minder goed als de lcdvf hoor, hij is veel duurder en het enigste voordeel is dat hij een diopter heeft voor mensen met een bril.
    Een statief is een moeilijke keuze, ik zit er zelf ook voor te kijken maar ik ga waarschijnlijk voor een Davis & Sanford Provista 7518XB.
    kost 199 euro en is denk ik gewoon prima voor mijn doen.
    Ooit in een verre toekomst wil ik een sachtler pro 8 want die zijn goddelijk! maarja dat duurt nog wel ffe:9
    hij gaat er wel ooit komen omdat ik toch verder wil met beeld en mijn eigen bedrijf op ga zetten echt en tja dan is een goed statief een must!
    Btw, wat voor lens/Lenzen heb je eigenlijk?

@Apoc123
    Veel plezier ermee! ik ben benieuwd hoe hij bevalt voor jou!
    En wat wil je het meest gaan filmen? of ga je gewoon van alles en nog wat ermee doen?

13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Van de week ff een batterygrip bestellen. Toch makkelijk voor grote handen en voor verticale foto's. Ook ff een polarisatie filter meebestellen. Denk dat ik toch maar voor de HOYA HD Polarisatie filter ga. Deze zijn namelijk niet kapot te krijgen. En dan over een tijdje nog een monopod.

14. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf ook niet veel met de Zfinder, maar misschien is de Zfinder JR iets leukers.

15. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Waarom een Monopod?
    Ik zou gewoon een tripod nemen of net als wat ik heb een tripod en monopod in 1!.

16. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    monopod is makkelijk voor bij sportfoto's. Welk statief heb jij dan?

17. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Een Cullmann 3400 Universal Video Tripod
    Ooit ergens op gepikt in een 2ehands winkel

18. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Mmm. Zit te twijfelen tussen een B+W CPL filter of de HOYA HD CPL. Die van HOYA is iets goedkoper, maar weet niet of de kwaliteit ook het zelfde is al die van B+W

19. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Hoe veel scheelt het dan tussen de prijs?
    want als het echt bijna niks scheelt dan zou ik voor B+W gaan, dan weet je dat je zoiezo kwaliteit krijgt.
    Als het redelijk wat scheelt dan zou ik het wel overwegen om voor hoya te gaan.

20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Gisteren hier in het dorp nog even naar de foto winkel geweest. Deze hadden HAMA multi coated filters. Was maar 60,- en is ook gewoon goede kwaliteit. Dus heb die maar gekocht.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina