[Algemeen] American Football thread.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flix, 19 jan 2010.

1. VoodooRobot

VoodooRobot Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wow, American Football krijgt ZWAAR aandacht hier :thumbs:
    Beter, ik heb niet hele topic doorgelezen maar ik zie hier een paar spelers.
    Ik speel zelf 9vs9 Junioren bij Flevo Phantoms, Tight End #80.

BTW, Die hard Oakland Raiders fan

2. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Hah, ik denk dat er maar 3 of 4 mensen zijn die in dit topic rondneuzelen hoor. Dat zijn dan ook net degenen die zelf spelen.

Overigens heb ik geen Madden NFL 10! Ik heb nog 09, maar omdat ik 6 dagen in de week werk en 3 dagen in de week bezig ben met American Football, heb ik praktisch geen tijd om te gamen. Als ik vrij ben, kun je me vinden in de kroeg of in de fitnesszaal. :mad:

Vanavond weer trainen! Wohoo! Heb vorige week een keer geskipped, dus heb er weer super erge zin in!

3. VoodooRobot

VoodooRobot Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Welk team spelen jullie? Welke positie?

4. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Ik speel sinds een paar maand bij de Groningen Giants als OLB. Weekje of 3 terug een pak gekocht en train wel lekker mee heb ik zelf het idee :).

Nu fucked up van training (heb de jeugdtraining ook ff gedaan), dus ik kruip lekker op bedje.

Edit: De AFBN is ook weer lekker bezig zeg!

Laatst bewerkt: 16 mrt 2010
  5. VassiliZaitsev0

VassiliZaitsev0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik speel bij de Wildcats Quarterback senioren #17 en zit ook in junior lions maar ga ik mee stoppen... zit jij daar toevallig ook bij?

6. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Onze uit wedstrijd tegen Hoorn gaat Zondag wel door! Aan de ene kant gelukkig, aan de andere kant wel lelijk, want het is waarschijnlijk de enige of 1 van de 2 wedstrijden die Hoorn gaat spelen dit seizoen. Wat een drama. Wel beter voor ons team, want ik geloof dat een stuk of 10 mensen in ons team minder dan 5 wedstrijden gespeeld hebben (waaronder ik). Dus een beetje ervaring is niet weg.

Nog iets mee gekregen van de EFAF en AFBN rel Ed of Flix?

7. VassiliZaitsev0

VassiliZaitsev0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mwa dat hoor ik vnv aan er is ook echt altijd gezeik met de afbn:p ik wil wel weten wie die brief heeft gestuurd. maar is allemaal wazig ik moet me er nog in verdiepen

8. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Morgen gameday!!! Super veel zin in!!!
    Kom ook aantal oud teamgenoten tegen. Dat gaat ook leuk worden:)

btw, wat goed nieuws:
    Bron: Procanes.com

Als fan zijnde van UM(its all about the U baby!)zelf erg uit naar het vervolg op de geweldige documentaire: 'The U'.

btw2: UM is University of Miami aka Miami Hurricanes

Volgens jullie ook een beetje het College football, en wat zijn jullie favoriete College teams/team die je graag naar kijkt?

9. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Ik volg (nog) geen College ball.

Anyway... Morgen ook gameday voor ons. Hoorn Unicorns uit... Waarschijnlijk de enige wedstrijd die hun spelen dit seizoen omdat ze het 'leuk' vinden tegen Groningen. Heb er zin in!

10. Richvd

Richvd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb trouwens die eerste doc niet gezien, wil m wel zien!
    Hij gaat dus ook op dvd uitkomen!
    :thumbs:

Over college:

Ik volg het wel, maar heb niet echt een favo team.
    Ik ben "opgegroied" met Notre Dame.
    Begin 80-er jaren had je in NL Super Channel; daar zonden ze op zaterdagmiddag homegames van Notre Dame uit. Dat was mijn kennismaking met AF en ik keek dan ook regelmatig.

Tegenwoordig kijk ik games waarvan ik heb gelezen dat ze leuk waren.
    De laatste jaren heb ik wel wat meer games gekeken van oa LSU, USC, Florida, Miami.

De rules maken het ook leuk.
    Bij overtime krijgen beide teams de bal (om het eerlijk te houden) en na elke OT komt er een regel bij.
    Een jaar of 2/3 geleden geloof ik keek ik een game waar het inmiddels 3rd OT was. Toen kwam er een regel bij dat de teams verplicht waren om voor een 2 pt conversion te gaan ipv een PAT.

11. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    0 - 34 gewonnen bij Hoorn. Eerste speelminuten gemaakt, woohooo!!

12. Richvd

Richvd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat vinden we eigenlijk van de voorgestelde overtime change?
    Die zijn ze aan het bespreken of het doorgaat.

Voorstel (voor wie het nog niet heeft gezien / gelezen) is als volgt:

De nieuwe overtime regel zou (als het doorgaat) alleen gelden in de post season.

Toss bepaalt wie de bal krijgt.

Als er na het 1e balbezit een FG is gemaakt krijgt het andere team de bal.
    Scoort het andere team niet wint het eerste team.
    Scoren ze ook een FG, dan krijg je sudden death zoals het nu bestaat.

Scoort het eerste team dat de bal krijgt een TD, dan is de game wel meteen over en krijgt het andere team alsnog de bal niet.

13. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Tja, de huidige regeling vind ik sowieso unfair. Wie de coin toss wint, hoeft alleen maar van de eigen 30 yard lijn naar de tegenstanders 40 yard lijn (3 x een 1st down) en kan dan een fieldgoal attempt doen.

Kortom, wie de toss wint, wint de OT.

14. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben beneiuwd of dit de oplossing gaat zijn.
    weet igg wel dat ik het met de huidige regels absoluut niet mee eens ben.
    Vind de college regels(waar wij in nl ook mee spelen) vele male beter alleen deze gaan denk ik niet werken bij de NFL. Dan duren games gewoon te lang.
    Wat dus meer geld gaat kosten + Spelers meer kans om gebleseerd te raken.
    Dat is helemaal niet waar. toegegeven, de meerderheid wint het ja. Geloof dat de kans was dat je wint als je de toss wint 65% was. aka; geen eerlijke kansen dus.
    Maar alsnog kan je winnen. Kijk maar naar de playoff wedstridj tussen de cards en packers van afgelopen seizoen. Fumble die ff door dansby(nu een dolphin\o/) word terug gelopen.

15. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Is er dan zo'n verschil in flow van de game tussen college & NFL? Wat is eigenlijk het grootste verschil dan, of is dat er niet echt, ben zelf eigenlijk niet bekend met de (aparte?) regels van college football.

16. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Wat ik me afvraag. Vroeger was het toch LA Raiders? Nu lees ik overal Oakland Raiders en kan helemaal niks vinden over LA Raiders. Heb ik dit zelf verzonnen of is er iets met de naam gebeurd?

17. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    LA heeft geen franschise meer.

18. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Oke, maar het was dus eerst wel LA Raiders?

19. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    De sfeer die er hangt is totaal anders. Ik ben bij zowel college als NFL games geweest in de states en vond college toch wat leuker in de stands.
    Miss komt dat omdat het 80% studenten waren8)

Verder is het tempo iets lager van college alleen heb je veel meer dat er echt standout spelers zijn. Kijk maar naar Reggie Bush, die was de snelste, sterkste en meest atletische speler op het veld 9 v/d 10 keer in college games.
    Toen kwam ie in de NFL en was iedereen ineens net zo snel en behendig als dat hij was, maar dan ook nog eens een kop groter etc.
    Ook zijn hier en daar wat andere regels(oa overtime, waneer het een catch is etc)
    Jup. Het waren tot halverwege jaren 80/90 de LA Raiders. Die zijn toen verhuisd naar Oakland. Komt wars wel weer een team in LA.
    Er word igg een stadium gebouwd.

20. Richvd

Richvd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je ook echt naar OT regels vraagt, dit postte ik op de vorige pagina:

Bij overtime krijgen beide teams de bal (om het eerlijk te houden) en na elke OT komt er een regel bij.
    Een jaar of 2/3 geleden geloof ik keek ik een game waar het inmiddels 3rd OT was. Toen kwam er een regel bij dat de teams verplicht waren om voor een 2 pt conversion te gaan ipv een PAT.

Deel Deze Pagina