Mmmm, ik vond het ook maar een demo van niks, maar goed, ik ben natuurlijk biased en heb bovendien al met echte games kunnen spelen met Natal.
Na de E3 ben ik ervan overtuigd is iedereen weer op onze hand. Dan wordt duidelijk wat je met Natal kunt en wat met Move.
Op- en aanmerkingen over developers die klagen over Natal zou ik met een enorme korrel zout nemen, zo zijn er ook klagers over Move en zijn er enthousiast over beide ook. Allemaal stemmingmakerij die nog weinigzeggend is. Zowel Natal als Move zijn in (pre) Alfa stadium en zelfs final product dit jaar zal qua software worden verbeterd. De hardware mag dan dit jaar klaar zijn, de kwaliteit van de beide accessoires zal bepaald worden door de software die nog de komende jaren door ontwikkeld worden. Vanaf dag 1 zal Natal minder kunnen dan na 1 jaar en 2 jaar en hetzelfde geldt voor Move.
Een beetje delay? (Die ik op Move trouwens duidelijker aanwezig vond dan ik zelf bemerkt heb op Natal) Komt allemaal in orde, ook op Move.
Waar het me om gaat is een toekomst te zien voor beide producten en dan zie ik duidelijk de enorme kansen van Natal en de enorme beperkingen van Move. Om het eenvoudiger te omschrijven: Natal lijkt op een product voor de hele Wii-doelgroep, Move lijkt op een doelgroep die zowel een Wii als een PS3 heeft. En daarmee bedoel ik dus een veel kleinere doelgroep.
Met een Wii kan iedereen Tennis spelen, voor de Move moet je echt kunnen tennissen voordat je het ook in de game kunt. Een beetje een overdrijving, maar bedoeld om mijn punt te verduidelijken.
Anyways, na het zien van deze tech-demo heb ik er nog meer vertrouwen in dat wij met Natal goed zitten en Sony niet.
Laatst bewerkt: 26 mrt 2010