1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.758
    0:45 moment. _O_

2. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    863
    Altijd zo'n geniale PS reclames, die van GoW 3 is ook grappig :+.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    MS blijft voor mijn gevoel achter op het moment. Sony heeft een stel superspellen uitgebracht: Heavy Rain, God of War 3 en iets langer geleden Uncharted 2. Spellen die niet alleen heerlijk spelen maar vooral ook grafisch echt grote sprongen maken.

Daarnaast leek de Move eerst een groot 'snel Sony wil ook meedoen'-project. Echter hoor je de laatste tijd veel negatiefs over Natal (lag, camera weinig precies) en zie je er weinig van. Sony komt nu met dit soort vette filmpjes op de proppen

http://kotaku.com/5500300/playstation-moves-minority-report-controls-in-action

dat de gameroom van MS het niet goed doet helpt natuurlijk ook niet mee :+

http://kotaku.com/5500832/xbox-game-room-is-live-and-broken?skyline=true&s=i

4. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Wow dat filmpje ziet er strak uit! Maar ik vraag me alleen af of wie daar nu zin in heeft, het klinkt en ziet er allemaal geweldig uit maar ik heb zelf ook een Wii en na een halve dag had ik wel zo'n beetje gezien met dat gekloot voor die TV.
    Zit liever lekker onderuitgezakt op de bank met een controller dan als een soort debiel met een stokkie te zwaaien en moeilijk te doen.

Natal daarintegen heeft dan headtracking, voice recog en lekker lui browsen zonder controller. Het nadeel is geen knoppen dus dan heb je alsnog een controller nodig.

Zolang het hele gebeuren maar niet te geforceerd word zoals op de Wii en DS en voor de meeste onzinnige bullshit dingen opeens je stylus te pakken of opeens iets moet aantikken met je WiiMote 8)

Maarja PS is iig goed(beter?) en zeker geloofwaardiger bezig dan M$, misschien dat die PS er ooit nog's inkomt :+

Laatst bewerkt: 24 mrt 2010
  5. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ben al lang niet meer op dit forum geweest(ps3 heeft te vette games he!). Maar wilde toch eens komen piepen en mijn mening zeggen. Ik heb altijd gezegd dat ps3 de xbox 360 in 2010 ging voorbij gaan. Nu ja, 2010 zullen ze wss niet halen, maar in 2011 zal de ps3 qua verkoop de xbox 360 wel voorbij zijn. Anyways, het draait om de games. En als we eerlijk zijn, vorig jaar was het jaar van de ps3. Daar kan echt niemand naast kijken, maar dit jaar gaat nog vetter worden voor de ps3. En ze zijn al keihard begonnen. Heavy rain is echt een mijlpaal. Ik heb nog nooit zoveel spanning gevoeld in een game als deze. De sfeer is fenomenaal, en de graphics zijn even mooi als die van uncharted 2, en tja, de mooiste games op 360 komen niet eens in de beurt. Anyways, ben echt geraakt door heavy rain. Ben je een filmliefhebber, koop deze game, je gaat zoveel adrenaline door je lichaam heen krijgen als je het gaat spelen, je gaat echt schrik hebben om te sterven, want het saved continu automatische, alles was je doet is van belang. En dan god of war 3, ben ik nu mee begonnen, tja, pure stoere vette shit. Echt holy fuck, en wat een games moeten er allemaal nog komen dit jaar, damn! Moet wel zeggen, mass effect 2 ligt hier ook nog, begin ik mee na god of war3, en tja, mass effect 2 is ook een game die super is, kan ik zo al zeggen. Daar heeft xbox wel een sterke troef.
    ps: Ik heb het forum zo wat doorlezen, en wat me opvalt is: Veel mensen hier die een jaar geleden zo pro xbox waren, en practisch nooit positieve dingen zeiden van de ps3, doen nu niets anders dan positieve dingen over de ps3 zeggen :D, vind ik wel goed :D.

6. latino

latino World Fineszt Gamer!

Leuk Bevonden:
    0
    Der is al beweerd dat ALS ps3 de xbox 360 wil inhalen qua verkoop zal dat pas rond 2014/15 gebeuren. wat dus niet zal gebeuren dankzij project natal en komende prachtige games die dit jaar gaan uitkomen voor de 360. Dit jaar word denk ik het jaar voor de 360 ps3 daarna en wii 3e.

7. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Zowel Natal als Move moeten zich eerst nog bewijzen. Vind het daardoor te vroeg om te zeggen dat de xbox door Natal een voorsprong zal hebben.
    Als je kijkt naar de exclusieven spellen-lijst dan heeft de PS3 dit jaar simpelweg een beter vooruitzicht.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ach het is ook maar speculatie, zoals 90% van deze thread :+

Maar move ziet er goed uit en Natal hoor ik weinig goeds over.....echter uiteindelijk zit ik toch het liefst met een controler op de bank :+

9. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ik vind het een beetje voorbarig om nu al te gaan zeggen wat het beste gaat uitpakken, want dat weet nog niemand aangezien er weinig tot geen mensen zijn die het beide geprobeerd hebben.

10. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Het is ook nog maar de vraag of de aangekondige spellen goed zijn of niet :+

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    [viddler]http://www.viddler.com/simple_on_site/600909d5[/viddler]

12. tigrau69

tigrau69 DEVIL

Leuk Bevonden:
    0
    sorry hoor, maar ben ik de enige die al die dingen beetje blablabla vind.

ik wil als ik thuis kom gewoon relaxt op de bank zitten en paar gassies afknallen en niet voor me tv gaan staan sporten ofzo.

allemaal leuke extraatjes maar geef mij maar een controller met goede sensitivity die dus gelijk reageert enzo.

13. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Je hebt wel gelijk, maar zo gaat het toch bij iedere verandering? Iedereen zegt dat ze er geen behoefte aan hebben en dat ze veel liever bij het oude blijven etc, en op den duur wil je niet anders meer. Mij lijkt het toch best geinig om je xbox te kunnen besturen met enkel handgebaren :cool: Maar ik zou het ook nooit willen gebruiken als vervanging voor de controller, enkel als toevoeging.

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    nee hoor, ik zit er voorlopig ook niet op te wachten.

Ik heb nog geen toepassingen in games gezien waarvan ik echt zo iets heb van dat MOET ik spelen.

Maar wat niet is kan nog komen, stel nu dat ze binnenkort een RTS laten zien die met Natal net zo goed bestuurbaar is als met een muis. Of een RPG waarin ik zelf tegen natal kan praten en de NPC's op mij reageren. Dan wordt het al een stuk interessanter.

maar voorlopig zie ik vooral casual spellen die me net zo koud laten als de Wii of toepassingen binnen spellen die volgens mij beter met een controller te besturen zijn (zoals SOCOM 4)

15. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Van wat ik van Move en Natal heb gezien gaat mijn interesse eerder uit naar Natal. Move is gewoon een wannabee Wii mote, en vind het er maar cheap en simpel uit zien. Natal ziet er toch een stuk tja revolutionairder uit om het zo maar te zeggen. Maar wat mij betreft faalt Move en Natal heel hard, moet die gare bende niet. :+

Oh, eindelijk bekend dat Kingdom Hearts 3 in ontwikkeling is. YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!

Laatst bewerkt: 25 mrt 2010
  16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik vond het filmpje van Move anders helemaal niet cheap. Maar of het mijn ding is, dunno

Hoop echt dat Alan Wake ons goed weg gaat blazen. Moet toch een beetje in balans blijven :)

17. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm, ik vond het ook maar een demo van niks, maar goed, ik ben natuurlijk biased en heb bovendien al met echte games kunnen spelen met Natal.

Na de E3 ben ik ervan overtuigd is iedereen weer op onze hand. Dan wordt duidelijk wat je met Natal kunt en wat met Move.

Op- en aanmerkingen over developers die klagen over Natal zou ik met een enorme korrel zout nemen, zo zijn er ook klagers over Move en zijn er enthousiast over beide ook. Allemaal stemmingmakerij die nog weinigzeggend is. Zowel Natal als Move zijn in (pre) Alfa stadium en zelfs final product dit jaar zal qua software worden verbeterd. De hardware mag dan dit jaar klaar zijn, de kwaliteit van de beide accessoires zal bepaald worden door de software die nog de komende jaren door ontwikkeld worden. Vanaf dag 1 zal Natal minder kunnen dan na 1 jaar en 2 jaar en hetzelfde geldt voor Move.

Een beetje delay? (Die ik op Move trouwens duidelijker aanwezig vond dan ik zelf bemerkt heb op Natal) Komt allemaal in orde, ook op Move.

Waar het me om gaat is een toekomst te zien voor beide producten en dan zie ik duidelijk de enorme kansen van Natal en de enorme beperkingen van Move. Om het eenvoudiger te omschrijven: Natal lijkt op een product voor de hele Wii-doelgroep, Move lijkt op een doelgroep die zowel een Wii als een PS3 heeft. En daarmee bedoel ik dus een veel kleinere doelgroep.

Met een Wii kan iedereen Tennis spelen, voor de Move moet je echt kunnen tennissen voordat je het ook in de game kunt. Een beetje een overdrijving, maar bedoeld om mijn punt te verduidelijken.

Anyways, na het zien van deze tech-demo heb ik er nog meer vertrouwen in dat wij met Natal goed zitten en Sony niet.

Laatst bewerkt: 26 mrt 2010
  18. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Het zou verbazen dat de ontwikkelaars niet kunnen kiezen om de accuraatheid van de Move niet te gebruiken (dat je dus het Wii niveau krijgt). Zo kunnen ze een casual mode inbouwen waarbij je gewoon moet slagen en een pro mode waarbij je echt al wat moet kunnen tenissen. Misschien kunnen ze er nog een paar niveau's doen.

Bij systemen hebben in mijn ogen hun voor en nadelen. Zo zie ik meer eerder een spel met zwaard (en schild) spelen met de Move terwijl Natal dan meer geschikt is voor bv. vechtgames (moet je natuurlijk ook wel in het echt kunnen vechten).

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    cool om te horen en verder is het idd alleen maar speculatie, maar dat maakt het juist leuk.....groter winnaar wordt deze keer toch weer de nieuwe nintendo ds. Van de oude zijn er nu geloof ik 123 miljoen verkocht tov van 38 miljoen 360's oid?

die nieuwe gaat straks ook weer als een gekke verkopen

20. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.019
    Zoiezo met de nieuwste Pokemon ben ik weer van de partij. :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina