De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    YZF bedoelde ik, geen idee hoe ik op FZR kwam. :x 8)
    Edit: Ah, denk door een topic op MF. :+

    Bij afritten hou ik me ook altijd gedeisd. Sommigen kunnen behoorlijk blind en scherp zijn en dan ga ik er liever wat rustiger door.
    Weet nog wel met auto rijles dat ik op een afrit af reed en de vaart er in hield, omdat ik toen nog niet goed besefte dat ik echt flink moest remmen om de vaart er uit te halen en de bochten behoorlijk blind en scherp kunnen zijn.
    Heb ook nog niet echt bijster veel afritten gehad en de meesten waren goed te overzien, ruim en/of met verkeer, maar goed, hou me bij afritten sowieso gedeisd, die kunnen zo verraderlijk zijn.

    Bij de meeste bochten doe ik het eigenlijk nog wel rustig aan. Eerst motor beetje goed leren kennen, snelheid komt later wel. Merk wel dat ik de laatste tijd hier en daar stuk soepeler door de bochten ga, zeker bij de bekende bochten en als het er rustig is, probeer je er steeds net even wat soepeler/schuiner doorheen te gaan (nog steeds niet hard).
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2010
  2. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat had ik ook toen ik op me eigen motor ging rijden. Tijdens de lessen gaat het allemaal soepeltjes, maar toen ik voor het eerst op de Z ging was het wel ff anders. Zie mezelf ook geen 8je meer maken :+. Ik vind vooral rotondes klote en langzame bochten, tis nog ff wennen met het gewicht van de motor denk.

    En het zal er allemaal, als ik terug ben uit Canada, niet beter op geworden zijn. Heb nou totaal een stuk of 4 keer heen en weer naar school en een paar keer heen en weer naar werk gereden (beide maar een klein stukje), en nu dus een half jaartje niet. Zal wel weer ff wennen worden.
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2010
  3. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Gewoon lekker rustig aan doen joh, beetje meer snelheid komt zonder jezelf te pushen vanzelf wel gedurende de jaren.
     
  4. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Afrit plaspoelpolder wel is genomen? Heerlijk!
     
  5. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Ach, ze zien er vrijwel hetzelfde uit, afgezien van wat details.
     
  6. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Is denk ik zo omdat het Japanners zijn :lol:
     
  7. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ik rij nu al zo lang motor maar evengoed doe ik het ook weer even heel rustig aan als ik de duc ophaal.

    heb een poosje niet gereden,de duc is spinternieuw,de banden glimmen van de siliconen,de motor is mij nog niet bekend etc etc.
    lekker knallen komt wel als de tijd daarvoor is.

    denk dat als ik hem ophaal dat ik mega relaxed naar huiis toe plof...wellicht een beetje binnendoor.
    tis iig wel hopen op mooi weer idd.
     
  8. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    [yt]EZoKYqdOBgw[/yt]


    Gelukkig zijn er hier in de buurt 4 tunnels: De Wijkertunnel, De Velsertunnel en iets verderop de Coentunnel en de Ijtunnel :cool:

    Ben i.i.g. begonnen met sparen, dat is een begin. Hoop in de herfst te kunnen beginnen met lessen :)
    Waar moet ik aan denken qua kosten? 2k, hoeveel was jij kwijt?
     
  9. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Gister nog ff 100kmtjes erbij gezet :) Kan niet wachten op 11april om die stofzuigers van iedereen hier te zien :D
     
  10. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    Ligt helemaal aan wat je wil en hoe snel je het leert.

    Haal je bijvoorbeeld meteen een complete set kleding (pak,helm,laarzen) of leen je dat van de rijschool.

    Hoe snel pak je het rijden op en hoe snel haal je je examens.

    Ik zelf heb alles in 1x gehaald bijhalve de theorie niet.
    Was in 8 lessen klaar , totale kosten denk ik wel net iets over de 2000,-
    Dat is wel inclusief complete outfit wat ik absoluut zou aanraden :)
     
  11. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    8 lessen :eek:

    Toen was ik nog steeds kunstjes aan het doen op de parkeerplaats. Voor mij was het ook rond de 2000, alleen dan zonder pak 8)
     
  12. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    8 lessen? Dat moet een record zijn. Heb zelf heel lang aan zitten klooien omdat ik die theorie maar niet haalde. Vuillakkerij imho, uberhaupt onzin als je je autorijbewijs al hebt.
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2010
  13. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    Komt ook omdat ik jaren schakelbrommer heb gereden en een eerlijke instructeur had hoor :)

    Ik kon gewoon meteen goed rijden met de motor kwa handlen.
    De bijzondere verrichtingen gingen me ook goed af behalve de langzame slalom.

    Ik heb ook eerst 1 les genomen , toen zei m'n instructeur dat ik beter eerst m'n theorie kon halen en dan weer terug komen.
    Het zou me anders alleen maar extra geld gaan kosten.
    Dat heb ik dus gedaan en voor de praktijk examens ook geen extra lessen gevolgd.

    Voor de auto had ik trouwens 40 lessen nodig dus niet alles ging zo snel helaas :9
     
  14. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Vandaag wezen rijden met wat andere motorrijders uit Groningen/Drenthe, toch handig die topics op Motor-forum. Tempo lag lekker hoog :)
     
  15. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn eerste dergelijke rit eindigde in de sloot:+|:-
     
  16. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Wordt jaloers :cool:


    Misschien handig om in de startpost te verwerken waar je op moet letten bij bijvoorbeeld een nieuw pak?

    En welke bedragen je mag rekenen voor je rijbewijs/pak enz. enz?
     
  17. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    Rijbewijs is niet te zeggen , prijzen varieren ook per lesuur.
    Dus ook de regio waar je woont.

    Pak is ook lastig , ga je voor leer of textiel , merk of wat goedkoper.
    Je kan het zo gek maken als je zelf wil.

    Maar een compleet pak moet wel te doen zijn voor +/-1000,-
    Als je aan de arai's etc gaat dan word het wat duurder natuurlijk :)
     
  18. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Hier een filmpje van een vriend van mij, dit was om 4 uur snachts en we verveelden ons. Zo ook zijn we door de velsertunnel is een keer goed hard gereden >230km/h. Achteraf gekkenwerk, maar op dat moment kicken natuurlijk .

    [yt]<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/p_BmX4bZJpU&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/p_BmX4bZJpU&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>[/yt]
     
  19. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb altijd moeite met dit soort verhalen geloven omdat ik 't me gewoon echt niet kan voorstellen. Ik heb ook schakelbrommer gereden, kon de eerste les al wegrijden, over de snelweg naar de parkeerplaats. Maar heb daar toch wel een flink aantal lessen gehad, een schakelbrommer en een motor is een wereld van verschil. Ook gebruik je/leer je een compleet ander verkeersinzicht aan dan met de brommer of de auto. Tuurlijk de borden ken je maar daarmee ben je er absoluut nog niet. Je moet echt een natuurtalent zijn wil je goed leren defensief rijden en een behoorlijk verkeersinzicht ontwikkelen in 8 lessen.

    Ofterwijl Killaz, ik zou dit soort verhalen niet als maatstaf nemen. Verwacht maar dat je rond de 20 lessen kwijt ben. Ik denk dat je dan een reƫler beeld hebt, op mijn rijschool was dit ook wel het gemiddelde. Al die verhalen, zoals op motorforum en fok van die mannetjes die in 4 lessen kwijt zijn, ik geloof er geen zak van.
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2010
  20. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Belangrijk is gewoon een budget vaststellen en dan naar een goede winkel toe te gaan. Vervolgens laat je je daar assisteren om een mooi pak bij elkaar te zoeken. Vond persoonlijk Termaat Nijmegen erg ok, alleen zijn hun kortingen helaas niet meer wat het geweest is (afgelopen keer was het de rit achteraf niet waard).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina