De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah, ik wist wel dat Schubert erg stille helmen maakt wist ik al, maar zo stil!
    Enne, dat laatste heb ik al ;) dus ik moet zeker uitkijken
     
  2. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Gebruiken jullie allemaal oordoppen dan?
    Ik rij nu al 4jaar zonder.. :eek: ik weet het.. niet best.
     
  3. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Had 4jaar terug 2 dagen achter elkaar motor gereden, toen s'avonds in bed een vreselijke piep in mijn oren gehad waardoor ik niet heb geslapen. Na 2dagen was het eindelijk weg (ging er al vanuit dat het blijvend was) en toen direct naar de motordealer gereden om oordopjes te halen.

    Laatst op "je zal het maar hebben" een gast die bij een concert een gehoorbeschadiging heeft opgelopen, zijn leven was ontzettend veranderd daardoor en hij kan zelfs geen werk vinden omdat het geluid hem de hele tijd afleid.
     
  4. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Die standaard uitlaat van mij is net een mug, dus die dingen heb ik nog niet nodig. Als ik nieuwe uitlaat heb, wel maar is gaan kijken voor die dingen dan. Dacht altijd dat die dingen overbodig waren.
     
  5. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Dr zijn mensen die al 20 jaar zonder rijden en die nog nergens last van lijken/zeggen te hebben.

    Whoow, geluk dat het weer weggetrokken is! Verstandig dat je inderdaad direct naar de dealer bent gereden voor oordoppen.

    Ik ben zelf een aantal jaar goed roekeloos met mijn gehoor omgegaan en opeens was er 's avonds een echt kneiterharde piep in mijn oor. Helaas niet weggegaan. Na een aantal week werd het wel minder tot een bepaald niveau. Later weer alleen maar erger geworden, overgevoelig voor bepaalde en harde geluiden en mijn gehoor is al een stuk achteruit gegaan.

    Die aflevering van Je Zal Het Maar Hebben is hier te zien:
    http://www.bnn.nl/page/jzhmh2010
    Aflevering 7: Eline & Koen

    Dus ja, oordoppen zijn wat mij betreft niet aan te raden, maar net zo verplicht als het dragen van een helm

    Het is niet alleen je uitlaat, hoewel dit natuurlijk ook een rol speelt. Lawaai van de wind is al ontzettend schadelijk.
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2010
  6. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Gaat niet om het uitlaat geluid, maar de wind die door je helm heen buldert, onder de 100km/h valt dit niet zo op maar als je 120/130 op de snelweg gaat rijden heb je binnen een uur een gehoorbeschadiging.
     
  7. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
  8. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ze ook aan mijn sleutelbos hangen! Alpine Motosafe dan. Ik gebruik ze alleen met lange ritten (stukken snelweg), kleine stukken doe ik eigenlijk altijd zonder.
     
  9. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar had ik helemaal niet aangedacht. Als ik terug meteen ff opzoeken dan.
     
  10. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik ben ook van plan een klein windschermpje te kopen: [​IMG]
    Op de snelweg ben ik dat gewapper nl snel zat. (of is dit heel gay?:+)
     
  11. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Gay niet, dan moet je 'm roze spuiten, de Gay Pride vlag achterop montoren en 2 gaten, of 3 gaten op bepaalde plaatsen uit je pak halen. Lelijk is zo'n windschermpje wel..!
     
  12. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het er ook niet uitzien. En vraag me ook af of zo'n klein schermpje veel gaat helpen.
     
  13. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Zo'n grote vind ik helemaal nix.. :p dan maar door bikkelen zonder scherm ben toch niet zon snelwegrijder en moet toegeven dat ik het er ook niet uit vind zien.
    We willen echter een paar dagen touren van het zomer met wat vrienden en dan zou iets meer rijcomfort zeker niet verkeerd zijn.
     
  14. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Houden ze maar rekening met je en rijden ze alleen binnendoor, doen mijn vrienden ook :)
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2010
  15. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Heb ook nog otoplastieken liggen,die ik dus nog nooit heb gebruikt op de motor.
    Na die verhalen hier toch maar eens gaan gebruiken dan 8)

    Morgen gaat m,n trippeltje na Goedhart voor z,n eerste beurtje.
    Hopen dat het een beetje droog blijft...

    Smok3y haat regen :mad:
     
  16. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Tja lijkt zo onzinnig oordoppen in, maar ik heb ook weinig zin om een gehoorbeschadiging op te lopen (kan je nog beter elk jaar een been breken). Tevens is het een stuk stiller in je helm waardoor je meer rust krijgt en minder snel vermoeid op de motor zit.

    Na de eerste beurt kan je hem open trekken toch smokey? Boven de 6-7000 toeren wordt de triple pas echt wakker!
     
  17. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Ja officieel " volgens het boekje" is de motor pas ingereden bij 1600 km.
    Maar vind het na morgen wel goed hoor :D

    Heb nu wel lang genoeg rustig aan gedaan.
    Zal hem nog niet meteen in het rode gebied trekken hoor.
    Maar wat hoger in de toeren jagen gaat vanaf nu wel gebeuren ja.

    :b:
     
  18. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Zolang jij maar niet kilometers lang 8000 toeren maakt is het prima, denk dat jij ook niet van plan bent lange ritten 160 te rijden ;p

    Zodra de motor warm is gewoon lekker doortrekken tot bijv net aan het rood (mits de situatie het toelaat ;p ). Motoren van tegenwoordig gaan niet meer kapot bij het inrijden.
     
  19. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Helm die ik heb is een afgeprijsde, normaal zo een 180/200 euro. Is de HJC IS-16.
    In de ene test komt ie niet al te best naar boven (ook enkele hele duren niet), in de andere test wel.
    Vind hem wel prima zitten en qua geluid eigenlijk geen last ofzo. Met lessen had ik een andere helm, veel minder binnenvoering, maar niet veel meer of minder lawaai.
    Kan komen dat ik nog weinig echt lange ritten (op de snelweg) gereden heb. Mocht ik op den duur lange(re) ritten maken, dan kan ik altijd nog eens kijken voor oordoppen, als ik dan merk dat het geluid wel echt luid/hinderlijk is.
     
  20. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Das het leuke, je merkt het eerst niet totdat je s'avonds in bed ligt en alles stil is, dan hoor je de piep pas en is het soms al te laat. Maargoed zelf weten, zijn mijn oren niet :')
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina