Risen

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 11 dec 2008.

  1. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ik zit zo waar vast in The Volcano Keep. Weet nog steeds niet waar die alchemist Abraxis te vinden is in die Library. Heb de verborgen "dungeon" gevonden. Moet waarschijnlijk iets doen met die rode "barriere" maar geen idee wat.
     
  2. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik weet niet meer precies hoe dat ging. Die rode barrieres krijg je scrolls voor. De blauwe barrieres zijn essentieel voor de eindgame en dara krijg je weer andere scrolls voor.

    Kijk ook eens hier!
     
  3. Ashavan

    Ashavan Guest

    Moet pijl en boog kopen om een knop boven de deur te raken. En die is natuurlijk nergens te vinden in het klooster of bij de merchants op de route naar Harbor Town. En ik kan die stad nog niet in.
     
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Heb je geen telekenise scrolls meer?
     
  5. Ashavan

    Ashavan Guest

    In die ruimte werkt magie niet inclusief de scrolls
     
  6. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Je moet die zweef orb gebruiken om naar boven te gaan aan andere kant, en daar krijg je orb die je klein maakt. Waarmee je dan door die kleine holletjes kan en uiteindelijk bij die alchemist kan komen.

    Zit nu zelf in Chapter 4 maar niet echt zin meer om verder te spelen. Moet 1 of ander armor vinden en in 2 van die dungeons kom ik niet verder, doordat ik nog niks heb om op gewichtplaten te leggen.
     
  7. Ashavan

    Ashavan Guest

    Welke holletjes? Er is maar 1 om weer terug de kamer in te gaan met de telekinese orb. Die gebruikte ik om de deur te openen welk naar de ruimte met die kristal gaat. In die kamer heb je een deur met zo'n paneel er boven. Heb nergens anders een "holletje" gezien.
     
  8. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Nee daarvoor die orb moet je links als ik het goed herinner, en dan rechtsachter heb je een deur die op slot zat/zit (kan je open maken met unlock orb). Dan door die door in een kamer waar niks lijkt te zijn zit zo'n holletje om door te gaan.
     
  9. Makkabeer

    Makkabeer PSN: Kerkho7en

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    234
    Hoe is deze game nou na de patch? Ziet en speelt het als devinity?
    De omgevingen in devinity vind ik er namelijk prima uitzien.
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    andere bekende rpg's waar deze mee te vergelijken is?
     
  11. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Gothic I en 2 :) En ook wel 3. Maar 2 komt het dichts in de buurt qua gameplay. Op de 360 vind ik het niet echt een broertje hebben, misschien een klein beetje Two Worlds....
     
  12. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Risen ook en ben er eens mee begonnen, maar omdat toen Divinity II me nog té sterk bezighield ben ik gestopt met Risen. Maar als ik dit topic lees krijg ik er helemaal weer zin in!!
    Ik speel op de Xbox en ik vind de graphics heel mooi en gedetaileerd zelfs! En de donkerte valt ook heel goed mee! De beelden die ik in dit topic heb gezien van de Xbox zijn bij mij toch beter en ik heb nog niet eens de "patch" geïnstalleerd!
    Ik heb wel een heel goede flatscreen 19 inch, misschien daardoor goed speelbaar?

    Maar ik vind het een heel moeilijk spel! Dat vind ik ook tof, ik hou wel van uitdagingen! :)

    Als ik met Divninty op niveau "high" wat verder ben en eens wat anders wil speel ik weer Risen en denk dat ik dan opnieuw ga beginnen, maar wel mijn oudere savegame niet wegdoe!

    Vraagje: komen er moeilijke puzzels voor in Risen? In Divninty II slechts 1 puzzel die ik wat lastiger vond (Keara's Fortress, voro wie dit spel kent ;) )

    PS: volgens Gamer.nl zitten er veel bugs in de Xbox-versie!! Ik ben er toen ik speelde geen enkele tegen het lijf gelopen! Is het werkelijk zo buggy????
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2010
  13. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Als het grafisch echt zo mooi was geweest, dan had het er op mijn 50 inch Samsung plasma op 720p echt wel prima uitgezien dan hoor. ;)

    Graphics stelden heel weinig voor, voor de patch. Na de patch een stuk beter, maar nog altijd echt geen Fable II kwaliteit in mijn boekje., en de framerate in sommige gebieden is triest, zo slecht.....maar qua gameplay doet ie erg aan Gothic denken, en damn...die game was fucking goed.
     
  14. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey BigKabuto en anderen,

    voor mij is het grafische aspect meegenomen, maar geen hoogste eis. Ik stel meer de gameplay en RPG-elemnten op prijs! Ik hoop dat er toffe puzzels in Risen verwerkt zijn waar je logisch bij moet nadenken. Komt wel omdat ik ook graag adventures & puzzlegames graag speel. :)
     
  15. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Ik speel de RPG ook om de gameplay en sfeer, maar als je door een gebied loopt wat ten eerste idioot donker is waardoor ik de brightness van de TV omhoog moet doen omdat er in de game geen brightness optie zat verwerkt..vind ik al triest genoeg. Na de patch is dit er echter wel, maar de hevige framedrops in bepaalde gebieden verzieken toch een boel vind ik. Maar misschien moet ik de game nog een kans geven.
     
  16. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Op de PC was het echt een heel goede game, met prachtige graphics, veel sfeer en een lekkere RPG. Ik zou er toch nog eens voor gaan Kabuto!
     
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ervoor gaan op pc of 360? Mijn laptop trok de demo al amper..dus de volledige game zal ie wel helemaaaaaal niet doen denk ik ;)
     
  18. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik ben bezig met de game, want ik wil het nog een kans geven, het blijft alleen zo jammer dat dit niet een betere port geworden is. Hij had grafisch absoluut in de buurt van de PC versie kunnen zijn, maar ja..niks aan te doen.

    Hoe dan ook, ik vind dat de game je wel behoorlijk in het diepe gooit, weinig uitleg, onnodig kleine teksten waar je bijna een bril voor moet op zetten. (en ik heb een vrij grote plasma....pfff)in het boekje staat dat je tijdens gevechten RT ingedrukt moet houden zodat ie zich blijft focussen op de vijand...nou...deed ie dat maar. Zodra een wolf bijvoorbeeld om je heen rent , dan target hij het beest allang niet meer, werkt geweldig...zucht. Dit begint een aardige ergernis te worden, net ook weer..paar van die stingrats, ik target eentje maar word ook door de anderen aangevallen..en normaal terugvechten is amper te doen...jezus wat is dit slecht.

    Ik heb gekozen om naar The Don's camp te gaan, want ik wil niet slaaf worden van de Monastery, kijken wat ik hier kan bereiken. Ik moet voor Phil ene Clay zien te vinden, maar enige uitleg op de map ofzo kun je wel vergeten. Hij verteld je dat Clay wellicht in het kamp is..nou niet dus. Dus ik volg de kompas, maar die brengt me naar gebieden dat krioelt van insecten die mij echt gelijk slopen...heel jammer dit. Gothic had wat dat betreft echt betere uitleg.
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2010
  19. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Wat voor mij met het vechten in het begin, als je echt zwak bent, veel hielp, was naar voren toe gaan, strike, twee stappen naar achter en wachten tot de aanval voorbij is en dan weer van voren af aan. Geduld is belangrijk.

    Ook in het begin absoluut niet tegen meer dan 1 enemy tegelijkertijd vechten!
     
  20. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik moest net vechten tegen Clay, ik bleef maar doodgaan totdat ik ging sidesteppen met X, hele tijd een sidestep doen als hij aanvalt en dan gelijk aanvallen, uiteindelijk heb ik het gewonnen.

    Het shitte van vechten tegen beesten is dat ze vaak in een groep op je afkomen, ik ben nog geen Stingrat tegengekomen die mij aanviel in zijn eentje, heel waardeloos..en vaak lok ik ze dan naar een NPC toe die ze aankan. Maar dit is toch echt niet de bedoeling. Nu heb ik een paar quests gedaan in het camp en kan nu worker clothes kopen voor 500 gold. Leuk, maar mijn gold is maar 100, en al verkoop ik dingen aan die hunter buiten het kamp...ik krijg amper iets terug voor mijn waren. Hoe kom ik aan gold?
     

Deel Deze Pagina