De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    @ smokey....

    je kan na vandaag best even gas geven op de triumph als hij lekker warm is.
    stevig optrekken is juist prima bij het hele inrij gebeuren om alles goed op elkaar in te laten slijten.
    het teveel toeren verhaal heeft puur te maken met hitte vorming zodat bepaalde onderdelen zoals zuigerveren in het begin wat kunnen verglazen en niet meer goed afdichten.
    even doortrekken kan dus na vandaag helemaal geen kwaad meer zolang je maar niet naar huis rijd in alleen de 1ste versnelling :+

    ik hou mijzelf ook altijd netjes aan het inrij proces maar trek zo nu en dan de motor wel even stevig door de versnellingen heen.

    veel plezier vandaag man en hou het droog idd.
     
  2. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Gisteravond bij een concert idd ook maar eens oordoppen in gedaan. De vorige keer bij Deftones hoorde ik na drie dagen nog steeds een piep. Heb doodsangsten uit gestaan omdat m'n vader namelijk wel met tinitus loopt (al een tijdje).
     
  3. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    zojuist even op de motor met broertje naar de grote traditionele voorjaarsshow van motoport in hypolytushoef geweest, viel eigenlijk erg tegen. :mad:
    Wa eigenlijk niets anders dan een normale zaterdag alleen meer kortingen (terwijl ik niets nodig had) en meer drukte..
    Zonde, was vorig jaar naar mijn idee een stuk beter. Volgende week op de 2e paasdag is er weer iets dergelijks, misschien weer even heen mits het mooi weer is :)
     
  4. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    En stond de nieuwe Multistrada er al?
     
  5. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Midden april komt ie pas naar Nederland.
     
  6. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Hmmmja zou best kunnen. Zie toevallig op de Hyppo site nog wel dat ze een speciale actie hebben...

    [​IMG]

    Maar goed, is voor mij iets te ver weg, dus wacht wel tot hij ergens in de omgeving te bekijken en berijden is.
     
  7. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Vandaag even van die oordoppen gekocht van 25 euro.. eerst ff wennen maar als je rijdt echt beter!

    Toen was er een proefrijdag bij de honda dealer (helemaal niet mijn merk) maar even deze een halfuurtje meegenomen:
    [​IMG]

    Fijn machientje hoor lekker veel koppel en stuurt o zo makkelijk!
    Nu nog een keer een proefrit op de zx10r
     
  8. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Nice, ZX10R is een stuk sneller maar zal niet zo makkelijk sturen, recht stuur is toch fijner dan clip-ons.
     
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vanmiddag ook stukje gereden en stond best wat wind. Voor het eerst (alsof de duvel er mee speelt), dat ik beetje het hinderlijke effect van wind/ruis merkte. Reed dan ook even kort tegen de 160/180 ofzo. Reed maar een relatief stukje op de snelweg, dus dan is het nog niet zo een ramp, maar als ik lange ritten ga maken, zijn oordoppen zo een slecht idee nog niet.
     
  10. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Hahaha heb nog niet eens harder dan 140 op die triple gereden :+

    Heb het gevoel dat ik ervan afwaai soms lol,krijg gewoon kramp in m,n handen van het stevig vasthouden vandaag op de A12 naar Bodegraven.

    Maar wel een fijn idee dat er weer wat nieuwe olie inzit en dat alles is nagekeken.
    Hopelijk morgen weer wat kilometertjes maken.

    @Pimmie

    Ik was vandaag naar nieuwegein gereden om de lekdijk op te gaan en vervolgens richting schoonhoven etc.. te knallen.

    Maar waar the hell ligt dat joh haha...

    Weet dat als je bij Nieuwegein de lekdijk op gaat je helemaal tot aan Wijk bij duurstede kan rijden.
    Maar kan het begin van de lekdijk route van Nieuwegein richting Schoonhoven echt niet vinden.

    Had m,n Zumo bij me,maar die stuurde me een N weg op jjeeuuujj:p
    Dus mischien dat jij wat beter kan uitleggen hoe ik daar kom.

    Alvast bedankt
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2010
  11. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Tja merk het ook met de KTM hoor, Op de FZ1 kon ik uren 160 aanhouden op de snelweg met mn handje in de zij, lekker relaxed. Maar op de KTM hang ik met 140/150 ook aan het stuur :') Maar daar heb ik dan ook schijt aan, ding stuurt zoveel beter en voelt ook een stuk lichter aan. Dempers zijn besteld, hopelijk binnen 2 week in huis :D
     
  12. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    nou......het weer ziet er volkomen K.U.T. uit voor de hele komende week.
    zo als het er nu naar uitziet ga ik dan ook de motor met een busje halen........mijn geduld is op :+

    in de sjor(rit)banden :+ en hoppa naar het pitoreske almere.
    denk dat de duc nog nooit zo zuinig gelopen heeft.

    moet alleen even kijken welk busje er geschikt is en sterk genoeg om de motor met een aantal sjorbanden stevig vast te maken.
    zie het nu al voor me dat als ik de hele handel lekker aantrek dat de beide binnenwanden gezellig naar elkaar toe komen.......vind de busjesboer vast nie leuk nie.

    i say toedeloe


    even nog een old school plaatje uit het honda tijdperk :)



    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2010
  13. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Wij hebben in een VW Crafter 2 pallets Yton gipsblokken vastgezet met spanbandjes....Ging prima hoor....
     
  14. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Gister regen, dus wat ga je dan doen? Kleuren :')

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  15. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Heeft iemand hier enig idee wat ik kan vangen voor een puch z-two die al bijna een jaartje stil staat en in redelijke staat is.. hier en dar wel wat opknapwerk denk ik.

    Oja en ik had probleempje wat m'n slot ligt eromheen en toen ik sleutel draaide brak die af :+ wat is the best way om dat slot eraf te krijgen lol en nee dit is geen slechte diefstal ;)
     
  16. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Slijptol :+

    Vette pics Sjorrit.
    Zag em gister in het echt staan bij Goedhart,nog best een groot ding!
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2010
  17. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Haha, heb je een Zumo en dan lukt het niet :+

    Je moet even in google maps dit punt opzoeken:

    51.999286,5.066024

    Dat is het stuk lekdijk waar je naartoe moet. En als je daar dan bent ga je richting Rotterdam (naar beneden dus) afzakken. Kijk maar is rustig in maps hoe de route loopt, kan eigenlijk niet fout gaan, het is een hele lange rechte weg.
     
  18. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Had ik in het begin ook last van totdat ik merkte dat dat best wel rot stuurde als je teveel je stuur vast houdt. :+ Zou iets meer voorover gaan zitten en je benen gebruiken om stevig te zitten zodat je niet aan je stuur hoef te trekken in bochten die wat hard gaan.
     
  19. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Die neiging krijg je wel met snelheden boven de 140 .
    Als jullie bochtjes rijden gaan jullie dan wat naast de fiets zitten trouwens?
    Ik schuif mijn gewicht iets naar de ene of andere kant, en trek met mijn vingers iets aan het stuur.. (naar links voor rechts en andersom).
     
  20. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Ligt er aan hoe hard ik ga meestal. Als ik echt lekker bochten aan het rijden ben wel als ik gewoon wat aan het rondrijden ben niet. Tegensturen wel standaard natuurlijk.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina