[Formule 1] Seizoen 2010

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 27 dec 2009.

?

Wie gaat dit spannend seizoen winnen?

  1. Alonso

    39,6%
  2. Webber

    18,8%
  3. Hamilton

    8,3%
  4. Vettel

    31,3%
  5. Button

    2,1%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Kimi volgend jaar ja ;) Daar kan je nu wel van uitgaan eigenlijk.

    Inderdaad mooi van Alonso, volgens mij reed hij echt op 100% en wilde hij totaal niet gestoord worden.

    Ook wel knap van Alonso om Hamilton zo lang achter zich te houden.
     
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Haha inderdaad.
    Denk dat als Alonse Massa snel voorbij had kunnen gaan, nog wel even door had kunnen stampen. Wel netjes dat ie zichzelf en Massa op de baan hield door gewoon even gas los te laten en op safe te spelen.
    Balen voor Vettel. En Webber, tja, die wilde denk iets te graag. Een foutje zit in een minuscuul klein hoekje.
    Zeer gewaagde gok van Button en het team om hem eerder op de slicks te zetten. Eerste rondje had ik nog zoiets van 'what did you do', maar het heeft goed uitgepakt.
    Dacht alleen dat je maar 1 set slicks mocht gebruiken, en niet halverwege de race paar nieuwe banden mocht gaan halen.
    Iig toffe race, waarin het nodige gebeurde.
     
  3. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    Vooral mooi om te zien dat ze nog zo dicht bij elkaar zaten aan het einde van de race :)
     
  4. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Volgens mij kan dit nog een erg spannend constructeurs kampioenschap worden! Ferrari doet het goed, McLaren rijdt mee en Red Bull heeft tot nu toe pech, maar doet zeker mee.

    Vettel... :'-( Om met de woorden van B100 te spreken "Ze moeten altijd mij hebben, ik heb ook altijd pech."
     
  5. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat komt omdat Harry niks kan maken en daardoor doen ze altijd BOEM! :9
     
  6. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Het ligt misschien Adrian Newey, tenminste als ik naar de Mclaren's kijk van de tijd dat hij er zat. Daar gebeurde ook nog weleens wat mee.
     
  7. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    Newey doet toch alleen de aerodynamica?

    En Webber heeft er geen last van dus lijkt me geen designfout.
    Wel jammer voor Vettel , 2x een mogelijke winst door de duitse neus geboord.
     
  8. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Erg mooie race!
    dat ze die baan nooit schrappen want altijd geniale races daar!
    Webber lekker aanvallend, iets over de rand. zie ik graag. Hamilton ook heel sterk! En Vettel tja, die had duidelijk moeten winnen.
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

    Wat me opviel van Kubica is dat hij echt geen krimp gaf! Meestal zie je dat ze even van de lijn afgaan op het rechte stuk, of een bocht toch net wat meer van binnen aansnijden, maar Kubica deed alsof er niemand achter hem zat. Erg sterk gereden.

    Denk het niet. Als hij de volgende WRC wedstrijden telkens punten pakt, dan ga ik er vanuit dat hij volgend jaar lekker in een DS3 gaat vlammen.

    En wielophanging e.d. Maar dit keer lag de fout bij de remmen, en die doet hij niet inderdaad.

    Wel balen zeg. Ik ben van Kimi overgestapt naar Seb... zie je dat ook hij onwijze pech heeft. En het liefst ook nog in leidende positie :'-(
     
  10. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben geen fan van Vettel maar natuurlijk wel zuur voor hem dat hij zo de race moest verlaten.

    Ben wel erg blij met de overwinning van Button. Hij reed supergoed en hield het volgens mij zo'n 50 ronden uit op de zachte compound. Echt vet dat hij z'n eerste winst met McLaren binnen heeft. :thumbs:

    Enig teleurstellende aan het verhaal is de verkeerde strategie van Hamilton en vooral de domme actie van Webber! Hamilton reed één van z'n betere races en een podium had hij zeker wel verdiend.

    Alonso reed overigens ook erg goed, hij was één van de beste rijders vandaag.
     
  11. xCraftySlyFoX

    xCraftySlyFoX Active Member

    Berichten:
    246
    Leuk Bevonden:
    0
    Eindelijk weer eens genoten van de Formule 1:)
     
  12. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Alleen beetje jammer van het boe geroep bij de huldiging.
    Volgende race mag verder weer zo een spektakel zijn.
     
  13. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ja, dat vond ik ook erg jammer. :x Je zal maar sinds Turkije vorig jaar niet meer gewonnen hebben en dan 52 rondjes op je slicks rijden en winnen! Stelletje assies daar... :+
    Spannende race, en zoals Olav meerdere keren benadrukte, de eerste zeven rijders hebben lang op ongeveer 9 seconden van elkaar gereden! :D
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Oh en wat betreft Mercedes, ik zet mijn geld in op Rosberg. :)
     
  15. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Volgens mij ging dat boegeroep meer over degene die de prijs uitdeelde. Niet vanwege Button.
     
  16. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, schijnt in Australië vaker te gebeuren bij politieke figuren tijdens (sport)evenementen. Ging dus niet om Button.
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Kan ik op RTL GP de race terug zien?
     
  18. JeePee

    JeePee Guest

    Races schijnen inderdaad op RTL gemist te komen staan. Wellicht morgen ofzo?
     
  19. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2010
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Lol wat is dat nou weer?!
    Wat een bs het was toch gewoon op TV.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina