Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    En hoe bevalt die?
    Ik heb binnenkort hopelijk een 3 delig ND glasfilter set.

Ik heb hier een paar foto's van mijn Rig systeem hoe hij tot nu toe is:

Dit systeem is deels zelf gemaakt.
    Ik heb namelijk 1 aluminium buis gehaald en die door twee gesneden.
    deze vervangen de 2 buizen die bij het set zaten die waren namelijk aan de korte kant.
    Daarnaast heb ik 2 leren caps aan de achterkant geplaatst en een fietsstuur voor kinderen aan de voorkant gemaakt zodat ik hem op mijn schouder kan gebruiken.
    Hier komt nog vervanging voor maar dit is dan een tijdelijke oplossing.

Nadat ik mijn adapterring heb binnen gekregen kon ik die eindelijk op mijn camera zetten.

Hier onder staat een foto die met die lens is gemaakt (het enigste wat hier aan bewerkt is is dat hij uitgerekt is zodat hij qua verhouding klopt en verkleint)

2. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Haha, deed me echt denken aan een turret. :eek:

3. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Heb er nog niet mee kunnen spelen, omdat het niet echt goed weer is hier en anders heeft het weinig nut. Maar denk dat wel goede kwaliteit is. Iig goed om mee te beginnen. Scheelt toch 40,- met een B+W.

@ jou RIG systeem.
    Wat een bakbeest, en dan met een fotocamera erachter. Jammer dat je een beetje vignetting krijgt maar wel een gruwelijke foto.

4. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Die vignetting komt vanwege dat er achter de Anamorphic lens een 50mm zit, deze moet gewoon vervangen worden door een 85mm en dan is de vignetting weg denk ik

5. splatman

splatman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb vandaag ff 10 tips gepost op mijn website over fotografie.. voor de liefhebber ;)

(www.hiddevanderploeg.nl)

6. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Gast , een 7d ! Damn ........ dat noem ik nou dedicated !

7. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Mooie tips, Zeker goed voor de meeste mensen!
    Ik hoor mensen zo vaak zeggen van ja jou foto's zijn veel mooier dan de mijne omdat jij een betere camera hebt, en dat is niet waar! het gaat gewoon om de belichting/compositie en wat ik met mijn foto vertel.
    Ik heb ooit een reportage gezien van een man die de wereld rond ging met een simpele camera op zijn mobiele telefoon, en als je die foto's kijkt zou je zo denken dat ze met een prosumer camera zijn gemaakt.

Haha, tja mijn hobby wordt hopelijk mijn beroep dus dan gebeurt er zoiets van zelf!
    Ik weet wel dat het alsnog verdomd duur is:9

8. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Wat doet dat ding nu dan? Want ik vind de foto niet zo bijzonder als ik eerlijk ben, rare vervorming (ik vind de vignettering dan weer niet zo'n probleem) en ook vrij onscherp (dat hoeft niet erg te zijn maar het lijkt me niet bedoeld in deze foto).

9. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Dit was ook een snelle test. maar het rekt het beeld uit in de horizontale lijn, wat in houd dat hij het 2x in de lengte uit rekt.
    Als ik alles in juiste verhouding terug pers in post dan krijg ik een widescreen gevoel als wat je in cinema hebt. het is dan ook vooral bedoeld voor video.
    Ik heb ipv een 16:9 verhouding dan een 2.35:1 verhouding.
    Ik zal binnenkort een filmpje posten wat laat zien wat hij nu precies doet.

10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Kan iemand mij hier advies geven over een 200/300mm telezoon lens. Weet namelijk niet echt wat wel goed is en wat niet. Gewoon een canon lens.

Laatst bewerkt: 27 mrt 2010
  11. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een constant diafragma is imo een must en het liefst een zo'n groot mogelijke, Image Stabilisation (IS bij canon) kwaliteit van het glas etc. Dat zijn de grote lijnen eigenlijk, en vooral prijsklassa natuurlijk :+

12. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb zelf een Tamron 70-300 F4.5/5.6 Telemacro lens en moet zeggen dat deze best goed is voor zijn prijs/kwaliteit verhouding.
    Je kunt hem vinden voor al net boven de 100 euro en hij is ook geschikt voor full-frame! echt een mooie lens voor dat bedrag.
    Ik moet wel zeggen dat ik IS mis maar dat kun je niet verwachten voor die praas en een laag diafragma gehalte maar met een goede tripod en een wat langere sluitertijd is het allemaal op te lossen, plus op 300mm kun je alsnog erg mooie Bokeh maken:)

13. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    70-300 USM IS (zoiets) van Canon is erg goed, zeker voor zijn prijsklasse. Heb ik een paar jaar gehad en was er toentertijd erg tevreden over.

14. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik weet wel waar ik naar moet kijken. Maar op thedigitalpicture zeggen ze de hele tijd dat zo'n canon lens van 150,- geen super kwaliteit levert. Dus ik dacht, ik vraag het even hier of dat iemand advies heeft.

15. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Een lens va 150 euro zal nooit echt spectaculair goed kwaliteit zijn omdat ze daar gewoon niet goed genoeg glas van willen maken.
    Je moet gewoon kijken naar de prijs/kwaliteit verhouding.
    Ik weet niet wat voor budget je aan zit? dan kunnen we je misschien wat verder helpen.

16. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Wil gewoon goede kwaliteit, en een lens die lang meegaat. Daarom zat ik zelf al te kijken naar de Canon EF 70-200mm F4 L USM. Deze is wel best prijzig. Maar gaat daarintegen wel lang mee, en de kwaliteit is vele malen beter dan zo'n andere lens.

17. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    De lens die ik noemde staat erom bekend ook bijna wel de kwaliteit van een L lens te hebben, en is dan goedkoper en heeft een groter bereik.

18. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    ik ben zelf niet zo'n fan van een groter bereik, meestal houdt een groter zoom bereik ook in dat je detail verliest omdat je je glas niet kan buigen, alleen verder weg kan zetten. (1 van de redenen waarom ik een fan ben van prime lenzen)

70-200 is ook een erg leuke lens ja, let alleen op dat je geen IS hebt en dus echt wel een goed statief moet gebruiken!
    kwaliteit ligt ook wat hoger dan de 70-300.

19. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Dat is wel iets minder ja die IS. Maar als je foto's maakt op 1/300 sluitertijd dan merk je het denk ik toch niet echt?

20. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    In principe ja en nee, als je statief gewoon goed stevig staat enzo en je hebt ook een redelijk statief dan lukt het prima hoor, ook vanuit een goede stevige hand kan ik af en toe wel eens een foto maken op 300mm maar dat wordt wel lastig.
    Zonder IS valt te leven maar het is wel echt heel fijn!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina