Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    bankdrukken is een samengestelde oefening, flyes een geisoleerde. Als je perse voor 1 moet kiezen dan altijd voor bankdrukken gaan.

Echter met dumbells drukken (dus geen flyes) heeft wat voordelen tov een stang. Met dumbells heb je een grotere bewegingsuitslag en daarnaast heb je meer spieren nodig om de boel in balans te houden. Daar staat tegenover dat je met bankdrukken een stuk zwaarder kan gaan.

2. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ja klopt, het zijn gewoon allemaal belangrijke oefeningen. Ken veel gasten die álleen bankdrukken voor hun borst en het enige waar ze in varieren is de manier van de stang vasthouden (ene keer een periode wijd en dan weer een periode met de handen dicht bij elkaar). Met name op mijn sportschool zie ik dit heel veel, best vreemd..

vind zelf drukken met een stang een stuk fijner dan met dumbbells.

3. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Frustrerend; veel eten en trainen, denken dat je gegroeit bent en je gaat op de weegschaal staan en je bent nauwelijks aangekomen. bah. :mad:

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Idem hier, echter Fly's vind ik zelf wel leuk.

Zit nu bij Basic Fit, dik nadeel is die groepsvorming :mad:
    Groepjes van 4 of 5 (veelal Turkse of Marokkaanse) gastjes die "even" gaan Fitnessen en gelijk 6 banken in gebruik nemen.
    Om vervolgens te mompelen dat de oefening die ik deed (toevallig de Dumbell Fly's) nergens op sloeg :lol:

Heb echter wel het gevoel dat iedereen wat anders zegt over die Fly's: De 1 zegt dat je zo ver moet gaan als dat je elleboog en schouders toelaten, de ander zegt dat je hem beter op de grond kan doen omdat je anders over strekt :eek: :confused:

5. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Ja en die onderbouwing zocht ik juist op internet. Maar ik ga er van uit dat je gelijk hebt dan maar :b:

Ik heb verder eigenlijk ook geen idee meer hoe ik ook alweer aan mijn huidige manier van trainen ben gekomen. Toch jammer.

Mijn schema:
    Dag 1 - ma: Rug + Triceps
    Dag 2 - di: Benen + Buik
    Dag 3 - do: Borst + Biceps
    Dag 4 - za: Schouders + iets naar keuze (cardio, een spiergroep waar ik nog extra aandacht aan wil geven).

Zal vanaf nu dan eens eerst spiergroepen helemaal afwerken alvorens ik de andere pak. Dan zal ik wel iets lager in gewichten moeten gaan zitten denkik, maar so be it.
    Bedankt allemaal voor de antwoorden.

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    hoeveel oefeningen doen jullie eigenlijk bij per spiergroep (ervan uitgaand dat mensen hier een splitschema volgen)

7. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    4 per spiergroep.

8. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Rond de 4/5.

9. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Verschilt, biceps/triceps kan met 2/3 oefeningen af. Rug en borst toch zeker 4.

10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    doe er zelf ook 4, maar een gast van m'n sportschool (grote kerel, jaren trainervaring) doet er vaak maar 2/3. Hij zegt zelf dat dat beter is, maar kan het me niet echt voorstellen.

Maarja, van die grote gasten moet je sowieso niet alles geloven. Zie zulke gasten vaak genoeg zelfs nog een dumbbell curl techniekloos doen.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    hoe is ie anders zo groot geworden dan? :9

voor een splitschema
    borst 3x3
    rug 4x4
    armen 2x3 of 3x2
    benen 4x4 of evt meer

maar goed zijn maar vuistregels

german volume om maar iets te noemen gaat uit van een totaal ander principe

12. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    pff, jaren trainen en veel vreten:+

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    en niet teveel doen

'less is more'

check HIT trainingen maar eens

14. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    @ Kevf --> staat je trainingsschema toevallig ergens op bodynet oid :+

15. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Iemand commentaar op dit schema? Vooral ook op de dagen?

Ma: Borst, Triceps, Buik
    Wo: Schouders, Biceps, Buik
    Vrij: Rug, Benen, Buik
    Za: Borst, Biceps, Buik

Wellicht is rug en benen te zwaar? Ik zit een beetje in de knoop met een 4daags schema.

16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Waarom doe je niet Zat. Rug en vrijdag Benen?

17. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Zou idd rug en benen niet op dezelfde dag doen aangezien dat de grootste spiergroepen zijn.
    Vind het sowieso apart schema? 2x per week Borst, 2xper week Bicep, 4x per week buik... maar maar 1x rug, benen en tricep..

Klinkt dus naar dat je een echt beach boy lichaam wil.. Grote borst, strakke buik en biceps.. hou er wel rekening mee dat alles op den duur uit verhouding raakt en je dus krom gaat lopen etc.

18. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ik zou je buik niet meer dan één keer per week meenemen, iedere dag is sowieso overdreven.

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    is ook helemaal niet nodig, want als je % een beetje hoog ligt zul je toch geen 6pack krijgen. Een wat lager vet% en dan 1x in de week buikspieren kan ook voor een mooi bierblikjesveld zorgen.

20. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Er klopt inderdaad niks van mijn schema zie ik nu. Geen idee hoe dit er terecht gekomen is. Hetgene wat ik wilde posten is dus dit.

Maandag: Borst, Triceps, Buik
    Woensdag: Schouders, Biceps, Buik
    Vrijdag: Benen, Buik
    Zaterdag: Rug, Buik

Buik stelt niet heel veel voor trouwens, 3X20 crunch, en nog 2 oefeningen van 3X20, geen idee hoe ze heten en kan ze nergens vinden.

Borst zou ik eigenlijk wel 2 keer per week willen doen, maar geen idee waar hij nog bij past.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina