De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Nice beuk!
     
  2. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Heyyy die handvaatjes ken ik ergens van ;)!! Mooi beuk VET VET Vette fiets!:9
     
  3. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Plaatje nummer 4 _O__O__O_


    Ben zeer benieuwd hoe zo'n ding rijdt.

    @ Sjorrit:

    Mijn reactie in dat topic stond er al in :cool:
     
  4. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Vandaag heerlijk(aso) gereden met twee vrienden en nog wat lui van motor-forum, blijft een heerlijke motor die ktm :D gruwelijk veel power.

    De nieuwe Multistrada stond er al bij motoport assen, was de S tour. Mooi ding hoor alleen hoop dat ze nog komen met een afdekkapje voor het duo zadel, ruitje vond ik ook niet zo mooi.

    De nieuwe Z1000 begint ook al aardig te groeien bij mij, misschien iets voor volgend jaar? :p

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2010
  5. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Denk niet dat er snel een afdekkapje zal komen. Daar istie (nog) niet op voorbereid. Misschien eerder een complete vervanging van het zadel maar goed, dat lijkt me niet echt praktisch op zo'n motor.

    Vind persoonlijk de Ducati Performance tourzadels die je kan kopen ter vervanging een stuk mooier overigens. Lijken een beetje op het DP zadel wat Beuk op z'n hyper heeft zitten.

    Ik ga maandag maar is langs Goedhart of Mercuur, moet nog m'n onderhoudsindicator laten resetten en hoop dat m'n zadel nou eindelijk is een keer binnen is. Wacht er nu al bijna 4 weken op...
     
  6. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Zadel van die nieuwe Z1000 kan echt niet 8)
    Verder vind ik hem ook wel bruut.
    Lijkt wel een brede bulldog vergeleken het 2009 model.

    Vandaag ook nog even 80 km wezen rijden.
    Lekdijk richting Schoonhoven (ja heb het gevonden :+)

    Maar het waaide af en toe zo ontzettend hard dat ik na een 2 uur rijden toch maar weer richting huis ben gereden.
     
  7. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22

    Haha zadel is idd zo fout dat het ook eigenlijk wel een beetje stoer is, en anders koop je er toch gewoon een zadel bij die wel helemaal zwart is. Het bruine kleurtje is wel chic.

    Hoe is het met de triple? al wheelies aan het maken? ;)
     
  8. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    :lol: Grappenmaker,was het maar zo een feest :+

    Triple staat nu bijna op 1300km.

    Ben nu vooral aan het bochtenwerk aan het oefenen en verder gewoon lekker wat toeren en af en toe lekker opentrekken.

    Vriend van me moet a.s woensdag afrijden,dus hopen dat ie het haalt.
    Hoef ik niet elke keer alleen te toeren lol.

    Maar wheelies oefenen gaat nog wel gebeuren denk ik

    O-)
     
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vind het zadel wel wat hebben, maar is ook heel erg afhankelijk van de persoon die er op rijdt, bij sommige figuren staat zo een zadel wel. Vind hem verder ook wel nice.

    Wheelies heb ik zelf ook geen haast mee, eerst nog eens wat sportiever door de bochten (hier en daar iets sneller of iets meer richting kneedown).
    Hier en daar kruip ik wel wat naar voren bij stoplichten (bij filevorming), maar ook alleen als ik het breed/ruim genoeg vind. Als ik paar auto's voor me heb neem ik nog niet de moeite om naar voren te kruipen en als ik het idee heb dat het erg smal is tussen de rijbanen, blijf ik ook liever wat langer wachten dan me ertussen te wringen.

    Vandaag ca 60km gereden. Moet de lekdijk toch ook maar eens een keertje gaan opzoeken.
     
  10. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    vanmorgen was het hypertime!!!!


    wat een wereldfiets de hypermotard.
    ik heb maar een km'tje of 50 gereden (moest weer werken) maar wat een ontzettende aso fiets is dit ding zeg hahahaha.
    sturen als een malle en elke bocht hier in de buurt is al aangevallen.........toen ik terugkwam waren met 50 km op de klok,de schaamranden al flink weggepoetst :+
    goede bandjes trouwens die pirelli diablo rosso 3.

    het blok van de hyper is mega soepel en lekker fel tegelijk.
    door de lichte krukas en vliegwiel van de 848 is de draaiende massa in het blok superlicht en pakt hij prachtig fel en direct op zonder nerveus te worden.
    een kleine draai aan het gas en hij maakt echt serieuze stappen......en hij moet nog worden ingereden :)

    de remmen ,vering en het rijwielgedeeldte zijn ook ronduit subliem.
    nergens heb ik dingen kunnen ontdekken waarvan ik dacht dat dat anders zou kunnen.
    de remmen grijpen mooi direct aan en hebben meteen een flinke bijtkracht die met simpel een vingertje doorknijpen vertragen als een bootanker.
    de vering staat standaard lekker hard (voor comfort moet je echt wat anders rijden) en in en uitgaande demping staan in de fabrieksinstelling helemaal niet verkeerd.
    als de tijd daar is,en de motor is goed losgereden of ik ga het circuit op dan kom ik hier nog op terug,maar voorlopig geen gedraai aan de vering hier.
    het (nieuwe) frame van de hyper is snaarstrak,ultra stijf maar zo stabiel als een binnenvaartschip.
    voor de één een voordeel,voor de ander weer iets minder want alle fratsen die je uithaalt aan het stuur worden weer vertaald naar de berijder.
    persoonlijk hou ik hier wel van want ik wil gewoonweg alles voelen wat de motor doet maar ook wat er onder mij gebeurd.

    al met al is de hypermotard een ge-wel-dige feestfiets die je echt dingen wilt laten doen waar 4 seizoenen blik op de weg mee gevuld kunnen worden.
    wel een pre is dat dit soort fietsen toch enige ervaring bereden moeten worden.
    zoveel lol als je ermee kunt hebben kan hij je ook genadeloos afstraffen door zijn über directe stuurgedrag.

    pas 50 km ervaring en nu al een van mijn beste vrienden........het word een mooi motorseizoen :)
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2010
  11. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Gvd wat kun je dat toch mooi omschrijven man!
    Na zulke woorden wou ik dat ik de lotto won.. en direct naar de dealer kon stappen! :D
     
  12. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    als ik de lotto wint krijgt iedereen hier een nieuwe fiets :+
     
  13. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    [​IMG]

    :+

    Goede foto's en leuk verhaal beuk! :thumbs: Ben je er volgend weekend bij? O-)
     
  14. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    XBW Motor Meeting

    Wanneer?
    Zondag 11 April 2010

    Hoe Laat?
    11.00-12.00 verzamelen, 12.00 vertrek vanaf verzamellocatie

    Waar?
    McDonald's Nieuwegein/Houten
    Ravenswade 1 te Nieuwegein

    Deze locatie ligt langs de A12.

    Overig
    Tussen 11 en 12 kan wie wil een lekkere salade eten in dit toprestaurant. Om 12.00 vertrekken we vervolgens om een tocht te gaan rijden. De route moet nog gemaakt worden, dus als iemand suggesties heeft hoor ik het graag.

    Laat even weten of je meegaat door een reactie achter te laten of een PM te sturen. Dan zet ik je naam in het topic.

    Ik weet dat er een aantal mensen in de omgeving van Den Haag wonen, misschien is het een idee om voor deze groep ergens bij Gouda ongeveer langs de A12 te verzamelen om vervolgens samen op te rijden richting de Mc. Laat maar weten of dit een goed idee is en wie daar aan mee zou doen.

    Wie gaan er mee?
    Bazzie
    Fallout
    2K
    Pimmy
    Smokey
    Hantheman
    Danger
    Sjorrit

    --------

    Zijn er nog mensen die niet op de lijst staan die wel meegaan? Ik hoop wel dat we beter weer hebben komend weekend :+ Maar dat komst vast goed.

    En ik kan eindelijk m'n nieuwe zadel is proberen, die kon ik vandaag eindelijk ophalen bij Mercuur. Helaas hadden ze nog geen Multistrada 1200 demo binnen.

    Ennn wie willen er ergens langs de a12 nog regio Den Haag verzamelen om in een groepje naar de verzamellocatie te rijden?
     
  15. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Zeer attent :thumbs:.



    Ja, ik zou graag meerijden :).


    Mocht het nou nog wel enorm klote weer zijn, stellen we het dan weer uit, of toch gewoon rijden?
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2010
  16. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Mocht het echt slecht worden, dan stellen we het uit, maar goed, het wordt gewoon 30 graden volle zon. :+

    Ik heb even op Maps gekeken. Voor jou is het dan handig om op deze coordinaten te verzamelen: 52.064289,4.821922

    Moeten dan maar ff kijken voor een geschikt plaatsje, maar goed, we rijden toch gelijk door.

    Zijn vast nog wel meer mensen die vanuit deze hoek komen, dus laat even weten als je ook op de genoemde plek wilt verzamelen.

    Als iedereen zich heeft aangemeld pm ik de hele lijst even m'n 06, voor het geval iemand op het laatste moment nog problemen heeft oid.
     
  17. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    In ieder geval de duc rijders even PMen dus. :+ O-)
     
  18. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ergens op de A12 verzamelen lijkt me ook wel goed plan. Kan er zelf bij Den Haag Malieveld op, of Leidschendam Forepark in de buurt.
     
  19. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Klinkt gevaarlijk. :9
     
  20. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3


    Ok, gewoon de N11 af en dan op de A12 ergens een tankstation ofzo.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina