1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Final Fantasy XIII [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Uh. Nee. Mijn Lightning zat rond de 1200 Magic en Strength, Fang rond de 1600 Strength, Hope.. geen idee. Light en Fang rond de 6k HP, Hope rond de 5k. 3x Cherub Crown, ungeupgrade. 2e try neer. :)

    Btw, kheb rond de 10 Adamantoises gekilld met de Death techniek, en heb welgeteld 2 Ingots gekregen en 0 Traps. :mad:
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2010
  2. Alpine

    Alpine Active Member

    Berichten:
    2.450
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik bedoel zonder de 3 Cherub Crowns he ....
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    En daar ben je boos om?

    Ik had na 150 fights nog geen traps en na 200 pas 1 trap...
     
  4. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Ging me niet eens zozeer om de trap, maar dat er een 25% drop rate is op de Ingots als er geen Trap dropt, en ik na 10 fights er pas 2 heb. Statistisch gezien is dat tegenvallend.

    En ik snap dat je zonder Cherub Crowns bedoelde, Alpine, maar je zei dat je ze moest upgraden naar max level. Dat is niet zo. :+
     
  5. Alpine

    Alpine Active Member

    Berichten:
    2.450
    Leuk Bevonden:
    5
    Moet nog 5 Ingots krijgen en dan kan ik eindelijk die Trap kopen of ik moet een Trap krijgen van die Adamantoise en dan eindelijk die Trap trick doen en dan me wapens outmaxen :D
     
  6. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Trap kopen, wat een waste :+
     
  7. Alpine

    Alpine Active Member

    Berichten:
    2.450
    Leuk Bevonden:
    5
    Voordat ik een Trap krijg van Adamantoise ben ik al 50 uur verder ...
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Als je er eenmaal 6 hebt droppen ze om de 3 battles. 8)
     
  9. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Je kan eigenlijk je Collector Catalog Upgraden naar Tier 2, Tier 2 heeft dus 5% kans op Rare drops =)
     
  10. Alpine

    Alpine Active Member

    Berichten:
    2.450
    Leuk Bevonden:
    5
    Gelijk ff geupgrade en misschien morgen hopen op een Trap :D
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Veel succes, in die 200 battles had ik namelijk al de geupgrade versie + de normale. :+
     
  12. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Je hoeft mij geen succes te wensen hoor tenzij je het over de Dark Matter hebt, ik heb al 6 traps :+
     
  13. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik snap helemaal geen snars van al dat gel*l over traps :D
     
  14. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Traps = Trapezohedron. Je hebt dat nodig om je ultimate weapons mee te maken.

    Ben trouwens gestopt met FFXIII. Zelfs met ultimate weapons vind ik het verschil tegenvallen, als je het vergelijkt met de tijd en moeite die je erin stopt om die dingen te bouwen.
     
  15. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Tsja ik vind het echt een saaie achievement, hopelijk heb ik vandaag 1000 Gamerscore op dit spel of dan maar morgen =)
     
  16. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Weekend niet kunnen spelen of posten maar traps droppen heel laat pas inderdaad! krijg ze nu ook maar ga intussen lekker dark matters farmen want heb de wapens al compleet (voor me hoofdkarakters)

    Ga me nu gewoon richten op de perfect equipement om alle Marks te verslaan! Wat armlets en ribbons enz.

    Eindbaas vijf sterren komt wel met goldwatch. Wist dat je het niet ging halen want je hebt maxed uit wapens waardoor de tijd drastisch naar beneden valt. Misschien als je je normale wapens had meegenomen of twee Genji gloves had equiped!

    Wapens naar twee vorm voor cheevo doe ik wel lekker als ik klaar ben. Kan ik toch als ik een accesoires heb dat ik niet meer nodig heb het gelijk verkopen!


    En modder-eter: leuk he 999999 CP. Jammer dat het maar anderhalve rol is in het crystarium level vijf van je hoofdrollen en driekwart van je laatste rol!
     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Op dit moment 56 uur gespeeld (dacht ik) en still helemaal in business. Gaat lekker, heb nu de tower op Pulse gecleared en ben nu in het dorpje daarna.

    Waar ongeveer in het verhaal zit ik nu? (geen spoilers aub, graag %).

    Tip voor anderen: ook al doe je geen missies, pak wel de missies op met een gouden icoon op de map. Dit zijn namelijk waypoints, oftewel teleporters die je over de hele kaart kunnen brengen. Handig als je een stuk wilt backtracken.
     
  18. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Final Fantasy 2 weken geleden gekocht en gister voor het eerst kunnen spelen. Na een uurtje hebben ze me nog niet helemaal warm kunnen krijgen hoor (waar ik ook voor gewaarschuwd was).

    Je krijgt nauwlijk een inleiding op het verhaal, geen flauw idee waar je voor vecht tot nu toe. Je krijgt geen inleiding op de characters. De gevechten zijn nogal makkelijk.

    Anyway, even doorbijten dus.
     
  19. Zer0ch@0s

    Zer0ch@0s Active Member

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    2
    Het komt allemaal goed hoor, dat is bijna bij elke FF zo. Op het begin weet je niet waar je mee bezig bent en hoe de verhoudingen liggen. Je krijgt geen introductie oid, komt allemaal goed.

    Alvast even een paar belangrijke begrippen die wellicht moeilijk te volgen zijn. (in spoilertags, omdat er misschien wat spoilers in kunnen zitten voor de mensen die het helemaal niet willen weten):
    Cocoon = bovenwereld, vliegende planeet.
    Pulse = onderwereld, ruw landschap.
    De bewoners van Cocoon vrezen de inwoners van Pulse.
    Fal'Cie = een soort opperwezen die naast de mens leeft op zowel Cocoon als Pulce. Ze houden het leven in stand.
    Zowel Cocoon als Pulseheeft een aantal Fal'cie.
    L'Cie = Uitverkorene van Fal'cie om een bepaalde 'Focus', taak te volbrengen. Lukt dit niet, veranderen ze in Cie'th, een soort monsters. Dit kunnen gewone stervelingen zijn, als een Fal'Cie ze nodig heeft, zullen ze deze tot L'Cie benoemen. De focus is trouwens onbekend.
    Je hebt zowel Pulse als Cocoon L'Cie.
    De bewoners van zowel Pulse als Cocoon vrezen L'Cie omdat ze onbekende krachten hebben, Eidolons kunnen oproepen en er onbekend is wat hun focus precies is.
    Sanctum = Een soort kerk in Cocoon die de bevolking bang maakt voor L'Cie.
    Er heerst trouwens een oorlog tussen Pulse en Cocoon. Vandaar dat mensen op beide planeten totaal niet van elkaar weten hoe Pulse en Cocoon er daadwerkelijk uitzien.

    Waarschijnlijk vergeet ik er nog een paar.

    Weet iemand nog een fijne CP + Gil grinding spot op Gran Pulse (Archylte Steppe). Ik weet al die Behemoth King vs Magetheorin (oid) in de Northern Highplain. Maar die geeft me weinig qua Gil.
     
    Laatst bewerkt: 6 apr 2010
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    So what? 2 uurtjes werk en ik heb 3/4 - alles vol. Je kan namelijk 999.999 binnen drie kwartier halen. ;)

    En ik had het wel kunnen halen, maar dan had ik First Strike en Auto-Haste moeten hebben voor m'n characters, en dat was ik vergeten. :mad:

    Komt idd wel met de Gold Watch.

    Die doen en dan eind Chapter 12 tegen de Adamantoise grinden met Collectors Catalog en Connaisseur Catalog, als je Death (Vanille) en de Growth Egg hebt. Deze geven met growth egg 80.000 CP per kill en heeft een 25% drop rate op Platinum Ingot, wat te verkopen is voor 150.000 Gil per stuk. Het is daar alleen wel wat luck-based, maar het is de beste spot.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina