Ben jij die 2 gigantische kansen van Messi vergeten? Casillas liet toch twee keer zien gewoon nog van uitzonderlijke klasse te zijn. Hij doet dit alleen niet meer zo constant en laat af en toe steken vallen. Maar goed, echte kansen creëerde Barcelona dus meer dan Real Madrid. Dat Real Madrid een hoger aantal doelpogingen kan overleggen wil ik best geloven. De cijfers heb ik niet precies voor me.
Valdes is sinds de komst van Pep gewoon constant aan het keepen op het niveau wat hij altijd al etaleerde, maar voorheen blunderde hij inderdaad nogal opzichtig. Ik heb me destijds ook geërgerd aan alle negatieve commentaar (van met name mensen die zelf geen Barça supporter zijn/waren) op zijn persoon, omdat hij naast de occasional blunder gewoon een erg degelijke keeper kon zijn. Hij had ook de pech dat zijn blunders er altijd zo onbeholpen uitzagen. En dat terwijl het echt niet zo was dat het elke wedstrijd raak was ofzo. Hij ging ongeveer net zo vaak in de fout als dat Casillas dat in dit seizoen doet, en het voorgaande. Dat maakt hem echter niet slecht, maar het is moeilijk hem de absolute topkeeper te noemen die hij in mijn ogen daarvoor altijd was. Als ze allebei op de top van hun kunnen zitten, is Casillas gewoon net een klasse beter. Maar Valdes is dan evengoed een erg goede keeper, zoals hij ook dit jaar weer laat zien.
Het kampioenschap is nog niet beslist. Barcelona heeft alleen wel een erg belangrijke stap gezet. Als we nu alles winnen kunnen we zelfs de zware uitwedstrijd bij Sevilla nog verliezen en vervolgens nog als kampioen eindigen. Dat is wel heerlijk.
EDIT: Zit nu op voetbalzone te koekeloeren en zie deze reactie van een Real Madrid-supporter:
Laatst bewerkt: 11 apr 2010