De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    KTM SMT is wel wat voor jou :p Had ik ook gehaald ipv de SM als ik een paar duizendjes meer had.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Haha ja toevallig zat ik daar al naar te kijken inderdaad. Prijs vind ik ook erg strak, minder dan 14k voor een nieuwe. Is zeker een kanshebber. Wordt een leuke tijd van proefritjes and such aan het einde van het seizoen. Vind de SMT erg gaaf, SMR ook, misschien de Triumph Tiger, BMW K1300R, BMW GS...

    Ik vind het wel jammer van de SMT dat ze niet de snavel hebben die de rest wel heeft.

    Maar goed, eerst ff afwachten of Ducati nog verrasts.
     
  3. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    SM-T, Tiger en de nieuwe Multistrada vind ik toch een stuk mooier/leuker dan die BMW's. Heb vorig jaar op een GS proefgereden maar ik vond het zo saai, blok is saai en er zat totaal geen gevoel in. Ook is die best zwaar (260kilo) in tegenstelling tot de eerst genoemde modellen (allemaal net iets meer dan 200kilo).

    De Duc vind ik te duur, misschien over 4-5 jaar als ik meer inkomen heb en de 2de hands markt groter is. Volgend jaar of het jaar daarop misschien kijken naar een SM-T. Voordeel is dat ik alle accessoires van de SM over kan zetten op de SM-T ;)
     
  4. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    [​IMG]

    Deze BMW is qua blok best leuk denk ik zo, 170pk... iets meer dan 200 kilo.
     
  5. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Die wielbasis is alleen een beetje erug lang :emo:
     
  6. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    hey pimmert!!

    ik heb verschillende keren al onder mijn hyperdepiep gelegen om te kijken naar oa het lakwerk van de voorste cilinderkop.
    ik kan niet begrijpen (mits het dezelfde lak is wat op je monster zit) dat deze is gaan bladeren?
    helemaal op de koppen is een lak gebruikt die werkelijk kogelvrij is......de hele kop lijkt hier wel van gietijzer :+
    de rest van het blok zijn van dezelfde kwaliteit en laksoort wat ook op de monster s4r zat en dat ging bij mij ook nooit stuk of loszitten van wat dan ook.
    ik weet alleen niet wat de carterdeksel doen omdat die van magnesium zijn gemaakt maar alles bij elkaar is het lak/spuitwerk en de algehele afwerking subliem.
    de hele hypermotard staat er 3 keer netter bij als de monster s4r nu ik hem al een aantal weken goed bekeken heb.
     
  7. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Bas, zo'n ding is om op te rijden...
     
  8. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    In het begin dacht ik dat ook, en al helemaal als ik nu weer naar de nieuwe kijk. Maar toch... die kop krijgt natuurlijk ook nogal wat warmte verschillen te verduren en ik denk dat dat de zwakte is. Maar ik denk dat als je 'm zoals jij alleen bestuurd op de mooie zonnige dagen, dat je er dan niet echt last van gaat krijgen.

    Ik zit nu lekker in m'n hotel, en ga maar is even genieten van vrijheid zonder motor :+ Morgen naar Maastricht, ook leuk.
     
  9. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3


    doe ik ook sjoerd.


    die van mij blijft nml heel.........................................:lol:





























    live vanavond :):
     
  10. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    denk ook dat het mee speelt dat jij praktisch het hele jaar ermee rijd.
    ook tijdens pekel en andere baggerzooi heb ik jou hier zien typen dat je toch even de motor gepakt hebt.

    een ducati door de sneeuw laten rijden is als vloeken in de kerk O-)


    en ja........beuk is een poetser :thumbs:
     
  11. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Hoe werkt eigenlijk zo een lasergun bij motoren? Als je voorbij ze bent gereden, draaien ze zich dan snel om, om je kenteken te onthouden/noteren?
    Reed vanmorgen op weg naar school langs de mannen in uniform en speelgoed. Was op een stuk waar je niet snel hard rijdt (vlak voor stoplicht) en reed denk om en nabij de 50/55. Motoren zijn sowieso lastiger te laseren. Als je geflitst wordt, weet je dat je de klos bent, maar nu bij zo een lasergun niet. Zou best lullig zijn als ik over een tijd toch ineens een boete thuis krijg van een paar km/h te hard. :+
     
  12. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Die dingen werken over een kilometer, krijg je dus gewoon een stopteken.
     
  13. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ja, dat vernam ik zojuist ook, dat ze dan een teken moeten geven, al hoeven ze je tegenwoordig niet meer staande te houden. Die dingen moeten in een fractie je snelheid kunnen meten. Gezien hun positie (achter een groot bord, tussen twee stoplichten in, net na een kleine knik), kunnen ze nooit op lange afstand meten en zullen ze vast weinig scoren, of echt minimale dingen. Geen stopsein gehad, dus ga er vanuit dat er niets aan de hand is. :)
     
  14. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ik rijd er dan weer langs met mijn "lightsaber" en hak dat lullige lasergunnetje helemaal tot patatjes......swoooossshhhh :+



    aaahhhh..........


    vandaag meer dan 350 km gereden op de hyper.

    zit nu op een 600 km in totaal................................en heb ook een houten reet.

    kusjes allemaal :)
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Dacht vanmiddag ook nog flink stuk te hebben gereden uit school. Viel best mee, 70km misschien. Eens gekeken of ik nog een stukje door kon rijden terwijl benzine pijl half tot laag stond. Stukje dat ik gereden heb kon ik er nog mee doen, metertje zat onderaan en geen idee hoe lang ik nog door kon rijden, maar echt fijn rijdt het niet. Erna weer getankt en niet zo heel veel meer getankt dan anders, normaal zo rond de 10/11 liter, nu rond de 13. :+
     
  16. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    vandaag hier ook ff lekker wezen toeren denk ook een kleine 350 of 400 km en met dat ook meteen 45 liter benzine verder geloof ik(A):p
    En ook een kering lek gereden in me voorpoot meteen:mad:
    Denk omdat tie hier voor een jaartje stil heeft gestaan en de keringen beetje poreus zijn geworden ofzo:mad:
    Leuk werkje om ff te doen van de week:D
    Mischien hier iemand enig idee ook of ik me voorkant gewoon op me poten kan laten zakken?
    Was al beetje aan het googlen en op MF aan het bladeren ook maar kom er niet zoveel over tegen:mad:
    Bij hogere snelheden met die wind op de snelweg zoals nu voelt het niet echt lekker,lijkt echt alsof de wind er onder wil slaan en de voorkant gewoon lichter word maatje hier zegt dat het zo,n vaart niet zal lopen omdat er vrij veel gewicht aan de voorkant ligt maar beetje richting de 220-240 word tie ''zweverig'' echt nog nooit eerder gehad op deze manier voelt niet zo heel lekker zeg maar en met dat zit je er uiteraard minder lekker op:mad:
    Verder van de week waarschijnlijk ook ff stuurdempertje halen want die mis ik toch wel vanaf me andere cbr hier en daar(A)
     
  17. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ik vind het bezine verbruik mega laag van de hyper.
    omgerekend zit ik nu op zo'n 1 op 18...........dat heb ik nog nooit gehaald op een motor (de raceplee niet mee gerekend)

    ok.....ik rij de duc redelijk rustig in,maar trek stevig op,en op snelwegen hang ik (letterlijk ook aan het stuur :+ ) constant zo rond de 140.
    wel twijfel ik inmiddels een beetje om er met de tijd andere nokkenassen in te zetten.
    de motor trekt werkelijk als een beul.
    onderin is hij zelfs veel sterker als mijn oude monster.
    als straks het volle termignoni systeem erop zit met het andere luchtfilterhuis en race ecu pak ik meteen weer een pk'tje of 7 erbij.
    de hypermotard is de eerste motor waarvan ik zeg dat je deze helemaal kan verkloten met teveel vermogen.................hij is dan werkelijk niet meer normaal te besturen voor de doorsnee motorrijder.

    een max biaggi,troy corser of casey stoner schuilt in ons allemaal.......maar we worden het nooit :+
     
  18. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Hehe, moet zelf ook eens kijken wat mijn verbruik is. Denk dat ik richting 1 op 16 ga.
    Klinkt best goed, maar met relatief kleine tankinhoud moet je alsnog regelmatig tanken.

    Wellicht dat ik in de zomer ook naar Zuid-Frankrijk ga met de motor. Hoef dan vrijwel niets mee te nemen, maar zal dan denk wel een flinke rit snelwegen / tolwegen worden. Wordt dan iets van een tanktas voor pasje/geld voor tolwegen denk, en iig oordoppen. Maar goed, dat zie ik tegen de zomer wel. Wellicht dat ik niet zo ver ga en het bij kleine ritjes in NL, of richting Duitsland houd.
     
  19. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Dus jij rijd 1 op 8, denk dat je dan een lekke benzine tank hebt :lol:

    Motor zal ik niet op de voorpoten laten zakken, waarschijnlijk komt je spatbord/band dan tegen de radiator aan. Je zult de motor echt moeten optillen of een bok moeten gebruiken die op je balhoofd rust.
     
  20. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3



    Hehe, fijn om te weten dat het nog wel meevalt met m'n YZFje dan.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina