[Discussie] Bestaat er Buitenaards leven? [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 3 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Wetenschappers hebben toch al lang doorgerekend dat het haast onmogelijk is dat er niet andere levensvormen in het universum zijn?
     
  2. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Eehm, nee. En dan nog blijft het een aanname.
     
  3. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Ja, tuurlijk. Bijna alles in de wetenschap is een aanname. Maar google maar is op de Drake Equation. Daar komt zelfs met relatief voorzichtige aannames uit dat er sowieso leven is. Waarvan een heel klein gedeelte ook mee te communiceren valt.
     
  4. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    De Drake equation is een van de meest weggelachen formules die er is, denk ik.
     
  5. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Wat valt er sowieso aan door te rekenen? Het universum is belachelijk groot met belachelijk veel massa dat her en der rondzweeft. Dan is het niet meer dan aannemelijk dat zich ergens ook een fenomeen voordoet dat op leven lijkt of iets waarvan wij geen weet hebben. Maar dan ga je filosofisch bezig zijn over hoe je "leven" definieert.
    Kansrekening, de kans op zus is 1 op een gigantisch getal. Gelukkig is het universum even groot of waarschijnlijk zelfs nog groter dan dat gigantische getal. :+ Daar is volgens mij moeilijk nuttige berekeningen op los te laten.

    Maarja, dat denk ik als leek.
     
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Is precies wat ik ook denk. :eek: Maar denk niet dat deze vraag het meest interessant is, vraag me meer af of er ergens in de buurt nog leven kan zijn.
     
  7. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    'In de buurt' is ook zo relatief hè. Wat is in de buurt? Alleen onze eigen melkweg heeft al een doorsnede van 100000 lichtjaar.
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2010
  8. nals

    nals Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee
     
  9. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ok man, bedankt voor je reactie.
     
  10. nals

    nals Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    Graag gedaan zo lang ze het nog niet bewezen hebben geloof ik er niet in.
     
  11. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Levensvormen zijn ontdekt te kunnen reizen met astroiden, deze stenen kunnen mineralen behouden en stralingen tegen houden om levensvormen te kunnen vast houden. Zo ook is ons levensvorm hier op aarde terecht gekomen.

    Deze stenen zijn overal in het universum en kunnen dus met gemak leven transporteren door het universum.

    Elke dag weer worden er aarde like planeten ontdekt die leven kunnen hebben waarbergen met water, perfecte tempratuur en een ozonlaag.

    De vraag is dus niet is er leven, de vraag is waar is andere intilligent leven.

    Ons universum is oneindig de omstandigheden dat het kan gebeuren bestaat er hence wij zijn het perfecte bewijs.
     
  12. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Als het bewezen is valt er ook weinig te geloven hè, lampenkap.
     
  13. nals

    nals Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    Intermilaan fan:'-(

    @Juunanagou

    Bedankt voor de uitleg ben niet echt thuis op gebied van het Universum/Ruimte. En als je het zo ziet is er inderdaad leven
     
  14. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    :emo: Wat een niveau...
     
  15. nals

    nals Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij begon.. Maja nu weer ontopic
     
  16. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Hij maakte een punt.. jij blaat wat in het luchtledige :x
     
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ja, klopt. Maar omdat ik geen idee heb van de absolute afstanden, hield ik het maar 'in de buurt'. In de buurt zie ik als iets dat ooit haalbaar is voor de mens om naar toe te reizen en zo op de thee te gaan bij een levensvorm.

    Inderdaad, kom op nals! Als iets niet bewezen is, is dat toch nog geen reden dat het niet bestaat/
     
  18. nals

    nals Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    Mischien heb ik het in me 1ste post wel verkeerd gezet ik bedoelde eigenlijk meer dat ik er zelf niet in geloof. En mischien was ik wel iets te voorbarig met me 1ste post en had ik me eerst wat meer moeten inlezen in het topic. Maja nu weer ontopic ...
     
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Wat? Dat is nog nooit bewezen. Hoe kun je überhaupt bewijzen waar de allereerste cel miljarden jaren geleden zijn oorsprong vond? Er is niets in "ons" dat aanwijst dat wij van buiten Aarde komen.
    Er kan enkel onderzoek worden gedaan naar hoe het leven überhaupt ontstaat kan zijn, door te kijken naar onze bouwstenen. En op basis daarvan is de huidige theorie dat er (ik dacht door bliksem ==> ontladingen) in de "oersoep" de eerste moleculen zijn ontstaan die wij nu bestempelen als organisch. Daaruit is op den duur zelf-kopiërend RNA ontstaan.
    Maar kunnen wij daaruit concluderen of dat buiten de Aarde is gebeurd? Niet echt, het is niet alsof er materialen in ons lichaam zitten die normaal niet op Aarde voorkomen. Hoe zou dat überhaupt kunnen of terug te leiden zijn? Daarnaast, al komt het leven niet van Aarde, hoe is het dan op die andere plek ontstaan? Net als het wijzen naar God, waar komt God dan op zijn beurt weer vandaan?

    Niemand zegt dat buitenaards leven intelligent is en al zijn ze dat, voor hetzelfde geld wonen ze aan de andere kant van het universum. En al zijn ze nog zo slim, die afstand overbrug je niet zomaar.
     
  20. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina