De Grote Voetbaldraad [Deel 25]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 2 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ja maar hij zegt dat vink expres tegen twente floot en dat hij loog dat hij het op dat moment niet zag.

2. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Vind het ook raar, Vink is zelfs gestraft voor zijn optreden. Als je daar dan wat van zegt dan word je blijkbaar geschorst. In het geval van Huntelaar een jaar terug(die slechts voorwaardelijk kreeg) werd er ook in meegenomen dat Uilenberg het met Huntelaar eens was. Maar goed, Huntelaars uitspraken waren dan nog iets subtieler dan die van Stam.

3. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Zat er dik in dat hij geschorst zou worden, je weet dat je dit soort uitspraken nooit in het openbaar moet brengen, of het nu in Nederland is of in Engeland. Natuurlijk was het een enorme blunder van Vink, maar dit maakt de blunder van Stam er niet minder om. Dit soort dingen moet je weten na bijna 10 seizoenen in de Eredivisie.

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.724
    Hij is nog niet geschorst, he. ;)

5. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad ja. Met Derksens nieuwtjes weet je het nooit.

6. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Komt nog wel, Kesler zal dit niet leuk vinden. O wee als je aan zijn zaakie komt.

7. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    :lol: Dat stukje was echt heerlijk, Rene is echt zo'n held en zijn lach: _O_

8. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Zeker, heerlijke vent! Met zo'n vent zou ik eens wat biertjes willen drinken bij een voetbalwedstrijd.

En voor alle Ajax fans onder ons, laten we hopen dat Ronnie geschorst wordt.

9. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Wel mooi ook dat Luinge had aangevraagd om nog een wedstrijd bij ons te fluiten. Zo vaak uitgescholden en dan toch nog ff graag fluiten. Wat een man is het ook :)

10. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    precies, wat hebben wij aan een oninteressante speler als marcellis?

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Ik snap geen eens dat Lens zelf naar PSV zou willen.
    Dit weekend valt er weer een of andere kerel van 17 in die er 2 inschiet. Wat heb je daar dan nog te zoeken. PSV is ook geen stap hogerop (vind ik eerlijk).

12. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Las het onderstaande, en ik (Feyenoord supporter zijnde) kan het alleen maar beamen. Wat wordt er in het Maasgebouw een zooitje van gemaakt.

De overheid, de KNVB, de clubs…. allemaal voerden ze de afgelopen dagen een schaamteloos spel op waarbij elke vorm van doortastend optreden, leiderschap of het nemen van verantwoordelijkheden afwezig was.

Sterker: de heren Aboutaleb, Kessler, Ballin en Gudde maakten zich belachelijk om eerst het ene te beweren en een dag later het ingenomen standpunt weer te hebben ingewisseld. Bestuurlijke armoede noemen we zoiets.

Men heeft zich bij dit alles laten leiden door een stel boefjes uit Amsterdam. Zij haalden alles uit de kast om de finale in Rotterdam te dwarsbomen middels dreigende taal. En tussendoor had men zelfs de tijd om de spelersbus van Twente richting Alkmaar met stenen te bekogelen. Enfin, in Amsterdam deed men er dus van alles aan om de media te beïnvloeden zodat zij hun zin zouden krijgen: twee finales. Gevolg: 10.000 Feyenoordsupporters die voor Jan met de korte achternaam zinloos ’s nachts in de rij hebben gestaan. Een restitutieformulier is het enige waarmee de KNVB vervolgens naar buiten treedt. Een excuus kan er niet vanaf. En vervolgens kunnen we allemaal weer in de rij gaan staan voor kaarten op een andere en onmogelijke datum. Ach, moeten ze in Zeist gedacht hebben, het zijn maar (Feyenoord)supporters, en die mag je toch schofferen?

Het ingrijpen van Hirsch Balling is helemaal niet te begrijpen, laat staan uit te leggen. De hoge kosten voor de politie inzet tijdens de finale waren niet maatschappelijk te verantwoorden, zo werd beargumenteerd. Alsof twee finales op twee verschillende dagen in twee verschillende steden minder politie-uren kosten dan een enkele finale. Maar door het besluit tonen we het buitenland wel hoe knus en kneuterig we weer eens zijn. Hoe moet dat dan wel niet gaan tijdens de WK wedstrijd England v Duitsland in Nederland? U voelt hem al. Zeg maar dag met je WK, beste Kessler. Daar is immers geen politiek en maatschappelijk draagvlak voor.

En weer zijn de Feyenoordsupporters de dupe. Was het niet dat Feyenoord behoefte had aan een nieuw stadion? Was de komst van het WK daar geen belangrijke voorwaarde voor. Juist ja, hartelijk bedankt, Ballin! Feyenoord is weer de pineut in deze.

Ondertussen groeit de frustratie. De KNVB toont een staaltje met twee maten meten door regels en het hanteren van statuten te veranderen hoe hun het best uitkomt. Want een gele kaart voor De Zeeuw is geen gele kaart doordat het door de scheidsrechter niet op het wedstrijd formulier is genoteerd…… tsja, dan houd je als KNVB natuurlijk voet bij stuk. Regels zijn namelijk reuze handig om je achter te verschuilen ook al weet heel de wereld dat het stinkt. Competitievervalsing (part 1) dus.

Ondertussen groeit de irritatie bij Het Legioen. De “lol” en “er zin in hebben” in de finale wordt verjaagd door “frustratie” en “groeiende onvrede” door het “met twee mate meten”. En vervolgens doet Feyenoord er zelf ook een flinke schep bovenop. Het creëert een radiostilte (technische storing bij klantenservice, het niet willen communiceren met supporters op woensdagavond bij het Maasgebouw, etc….) en weigert zich in te leven en/of op te komen voor haar eigen supporters.

En dan volgt er een zaterdagtraining. De emoties zoeken letterlijk een uitweg. Het bestuur weigert elke vorm van contact en dus loopt een groep supporters richting spelers bij aanvang. Of dit wijsheid is laten we maar in het midden. Maar in geen enkel opzicht te vergelijken hoe vorig seizoen een groep gemaskerde Amsterdammers het hek forceerden en het trainingsveld bestormden. Dat is pas je club in diskrediet brengen. Sterker: emotie zoekt een weg. En daar was dit protest een voorbeeld van.

Na de training reist men af richting Zeist. Dit keer geen oproep via internet om te voorkomen dat kwaadwillende het niet misbruiken voor hun eigen ding. Nou, respect toch, netjes geregeld. Goedbedoelende Feyenoordsupporters in Zeist waar een duidelijk signaal wordt afgegeven zonder incidenten. Zo kan het dus ook zou je denken.

Nee natuurlijk niet. Alle media storten zich op dit “hooligan” incident. Terwijl de media massaal Peter R. de Vries columnist voor een Ajax hooligansite met rust laat, veroordeeld de AFCA site niet voor zijn agressie opruiende toon, heeft het niet over het bekogelen van de spelersbus van Twente en ook niet over de waanzin dat Ajax geld mag aanbieden aan NAC volgens de KNVB. In Rotterdam weten we nu wel waar die gokchinezen zich ophouden (competitievervalsing (part 2)). En dus zitten, tijdens Studio Voetbal, dhr. J. Van Gelder en zijn drie gasten 40 minuten lang te zeuren, te klagen en heel Nederland op te jutten over die groep Feyenoordsupporters die het trainingsveld hadden betreden. Hoezo een Feyenoord media hetze….

En dan, een dag later heeft Feyenoord in al zijn wijsheid besloten om alle betreders van het trainingsveld te straffen met een SV. Lekker slim! I.p.v. achter gesloten deuren het akkefietje uit te praten en aan te geven dat dit echt niet kan moest het bestuur zogenaamd scoren. Stom, stom, stom, strategisch gezien het stomst wat ze kunnen doen (alhoewel dat regelmatig gebeurd, maar dat terzijde). Niet alleen laat trapt men in de val van de media. Ook weten ze de toch al groeiende irritatie omtrent de aanloop naar de finale aan te wakkeren. Resultaat: In Amsterdam liggen ze onder de tafel te rollen van het lachen. Gedonder en gezeik tussen club en supporters. Wie had dat nou gedacht toen men daar op een website begon over “bommen op Rotterdam”. Kortom: bestuurlijke onkunde. Maar ja, wat wil je van bestuurders die managers zijn en wars van het Feyenoordgevoel.

Bij belangrijke zaken is het van belang de gelederen te sluiten. Club en supporters tegen de (Ajax) media. Samen staan we sterk. Maar dit zwakke bestuur weet het voor elkaar te krijgen om niet eens de rug recht te houden bij belangrijke zaken als 1 finale = 1 wedstrijd, of ergo: de noodzaak van de finale en dus het WK en dus een nieuw stadion (lees: toekomst van Feyenoord). In plaats daarvan gaat men voor snel scoren en korte termijn politiek over de rug van Feyenoordsupporters. Je “klanten” om in de termen van het bestuur te blijven.

Ondertussen kruipen de beide finale wedstrijden dichterbij en is het oorlog rondom het Maasgebouw. De media ruikt bloed en kwijlt wetende dat ze wellicht het vuurtje verder op kunnen stoken. Daarom hartelijk dank politiek, KNVB bestuur en Feyenoord bestuur. Maar u allen weet. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.

En dus gooien we al onze frustraties in de finale eruit en bundelen dat om tot positieve energie. Dan is dat het begin van iets moois: De beker winnen van die Amsterdammers! Want zeg nu eerlijk. Die lol gunnen we ze toch niet.

Hebben we het erna over een nieuw bestuur.

Afgesproken?
    Afgesproken!

13. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Alle respect voor AZ hoor, maar PSV is toch echt een stapje hogerop. PSV is natuurlijk al een hele tijd een toonaangevende club in Nederland, AZ is dat natuurlijk niet.

De kans dat PSV na volgend seizoen weer in de CL speelt is een stuk groter dan dat AZ daar weer speelt.

Ik snap prima dat Lens wel naar PSV zou willen, niet alleen om het geld maar zeker ook omdat PSV gewoon een grotere club is.

14. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik vind het allemaal wel een beetje gemakkelijk. Leg alle schuld maar in Amsterdam neer en was je handen zelf in onschuld. "Supporters" van beide kampen zijn hier de schuldigen, niet Ajax. Die zogenaamde supporters zijn het probleem.

Persoonlijk had ik ook veel liever een enkele wedstrijd in de Kuip gehad, of dat nou in ons "voordeel" is of niet. Dat is ook zoiets... De finale over 2 wedstrijden is in het voordeel van Ajax wordt er constant geroepen, zelfs door Feyenoord zelf. Beetje slap en angstig als je het mij vraagt. Wedstrijden tussen Ajax en Feyenoord staan altijd op zichzelf natuurlijk, het is nooit vooraf al zeker wie er gaat winnen, ook niet als het om twee wedstrijden gaat.

Ik wist overigens niet eens dat het Ajax "supporters" waren die stenen hadden gegooid naar de spelersbus van Twente?

15. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zie niet dat alle schuld wordt neergelegd bij Amsterdam? Feit is dat Ajax vanaf het begin voor een finale in 2 wedstrijden was. Nu hebben ze dus hun zin. Verder wordt een groot deel van de schuld neergelegd bij het bestuur (en terecht), dat zijn rug niet recht gehouden heeft. Slapjanussen zijn het.
    En het is niet slap en angstig, meer realistisch. Ajax zit in een flow, speelt goed en heeft nu eenmaal een beter team. Feyenoord thuis kan nog met een doelpunt verschil winnen, maar in de Arena is dit vrijwel onmogelijk.

16. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik zie (waarschijnlijk door mijn Ajaxbril hoor) net iets teveel vingertjes wijzen naar Ajax in die tekst. Ik weet dat Ajax graag had gezien dat de finale over 2 wedstrijden zal gaan, ze hebben dus inderdaad hun zin gehad. Maar hoezo hebben Ajax supporters dan stenen gegooid naar die bus? Ik heb daar niets over gelezen of gehoord?????

Over de wedstrijd zelf.... Zo goed speelt Ajax nou ook weer niet. Een flow is er om gebroken te worden. Ik zie niet in waarom Feyenoord onmogelijk zou kunnen winnen in de Arena. Dat snap ik dus echt niet. Natuurlijk, op dit moment is Ajax de betere ploeg, maar voor zover ik weet begin je toch echt met 0-0.

Nee, Feyenoord roept dat het allemaal zo ontzettend in het voordeel is van Ajax, die 2 wedstrijden. Gewoon om nog even extra te kunnen wijzen hoe pro Ajax de hele wereld is. Verliest Feyenoord de beker dan is dat doordat de beker over 2 wedstrijden moest worden gespeeld (dat de eigen supporters daar zelf ook debet aan zijn wordt maar even voor het gemak vergeten).

Het verleden heeft vaak genoeg uitgewezen dat er supporters zijn in beide kampen die niets om het voetbal geven maar gewoon ff lekker willen rellen. Als er dan 10 peletons ME zou moeten worden ingezet om hopelijk met goed fatsoen een wedstrijdje om niks in goede banen te kunnen leiden dan kan ik me persoonlijk goed voorstellen dat hiervoor gekozen is.

Dan kan er wel gemiept worden over dat het over 2 wedstrijden ook oorlog kan worden maar dan wordt er weer voorbij gelopen aan de reden van dit alles. Dat is omdat Ajax de verantwoording niet wilde dragen over de supporters die met het OV gaan. Aangezien er geen uit-supporters mogen komen is Ajax niet verantwoordelijk voor eventuele relschoppers die in de naam van Ajax toch naar R'dam gaan om daar te rellen.

17. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Oké, is niet bewezen, maar wordt volgens mij overal aangenomen dat het Ajaxsupporters waren, ook op Ajaxfora. Maar je hebt gelijk, het is niet zeker.

Maar even kijkende hoe zowel Feyenoord als Ajax zijn wedstrijden speelt (Feyenoord helaas wat minder), dan is gewoon overduidelijk dat Feyenoord de mindere is. Dan is een stunt in de Kuip mogelijk, maar met een eerdere wedstrijd in de Arena is die kans gewoon veel kleiner.

Natuurlijk ligt de oorzaak van het probleem bij de supporters. Er zijn nu echter geen enkele aanwijzingen voor geweld, op een oproep op de site van AFCA na. Wat er in het stukje al gezegd wordt, hoe kan in een land waar een normale bekerfinale niet eens georganiseerd kan worden, een WK plaatsvinden?

edit/ en waarom doet die verotte quote het niet goed :+ hij maakt er automatisch kleine letters van :+

Laatst bewerkt: 20 apr 2010
  18. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    schuld ligt bij degene die nog steeds geen voetbalwet hebben ingevoerd.
    (die hooligans kun je moeilijk de schuld geven, die mensen zijn gewoon ziek)

19. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Het zou helpen als je "quote" goed spelde :+

Verder ben ik het wel eens met Cyrax. Alleen had het ook wel gescheeld als de KNVB in één keer een besluit had genomen en daar ook bij was gebleven. Nu hebben ze eerst gezegd dat er uitsupporters mee mochten en later gooien de het roer compleet om en komen ze hier mee. Als ze dit direct aan het begin hadden besloten dan was de frustratie vanuit Rotterdam ook wel wat minder.

Er zijn verschillende partijen krom bezig geweest en die voetbalwet mag er inderdaad wel eens komen, wordt tijd dat het CDA dat ook eens inziet.

20. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Naja, schuld weet ik niet. Het is wel onderdeel van het probleem. Waarom gaat het in Engeland, na jaren van supportersgeweld, al tijden goed? Omdat er daar gewoon keihard opgetreden wordt. Gedraag je je niet in het stadion? Hup levenslang stadionverbod. Voetbalwet, strenge straffen (wel voor echte feiten, niet voor het betreden van een trainingsveld, wat overigens in een prima sfeer was, ging gemoedelijk en over en weer werden grapjes gemaakt. :emo:). Maar maak dat de Nederlandse overheid maar eens wijs.

Hahaha, fixed :+

Laatst bewerkt: 20 apr 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina