http://www.bol.com/nl/p/nederlandse...er=TDR6437c793a683119aea2f04ad487a37421501295 Deze is heel handig om snel en eenvoudig de Duitse vervoegingen toe te passen dan wel als hulpmiddel om de vervoegingen te leren.
Ik maak een betoog voor Nederlands over drankgebruik onder de 16. De stelling is: Ik vind dat ouders het drankgebruik van hun kinderen onder de 16 beter moeten controleren. Ik heb een inleiding van ongeveer 3 regels nodig. Dus waarom ik hiervoor heb gekozen enzo. Maar ik kom er echt niet uit! Heeft iemand een goede inleiding zo 123?
http://www.kennislink.nl/publicaties/comazuipen-neemt-toe Daar kan je ongetwijfeld een pakkende opening mee bedenken.
Nog natuurkundigen hier? Ben met constructie/statica bezig, morgen hertentamen. Wat oude tentamens gedaan en blijft best lastig. Af en toe weet ik echt niet wanneer ik nou welke formule moet gebruiken en of ik bij spanning nou sigma of tau teken moet gebruiken (alles wat buigt sigma en de rest tau denk, soort van trek/afschuif spanningen).
Ik denk dat je beter gerichte vragen kunt stellen. En in gedachten houden waar ik altijd op hamer: Reken in eenheden! Zo kun je direct controleren of je formule klopt. Dat is de meest inzichtelijke manier om formules en constantes te begrijpen en dan onthoud je ze ook beter.
Sigma = rekspanning Tau = schuifspanning Geloof ik. Tau is dus geen trekspanning. Als je iets buigt dan trek je de buitenste vezels uit elkaar zeg maar. Dat is sigma, even krom gezegd.
Ik moet voor engels een essay maken. Het gaat over schooluniformen. Ik ben al begonnen en heb gekozen om tegen te zijn. (het is oefenen, dus het hoeven geen super goede argumenten te zijn) Ik heb al 2 argumenten. Maar ik kan geen ander argument meer verzinnen. Ik heb tot nu toe: -slecht voor de economie -geen eigen identiteit meer Weten jullie nog één of meerdere argumenten?
- Verplichting voor scholieren/ouders v scholieren een uniform aan te schaffen. - Ofwel 2 uniformen ofwel bijna dagelijks wassen vereist
Ok, bedankt. Ik heb ongeveer het argument van tyrant gebruikt in mijn essay. Dat het pesten niet wordt opgelost met schooluniformen. En hij is nu (eindelijk...) af.
Als eerste het blad van de proef: Spoiler Mijn uitwerkingen en meetresultaten: Spoiler Nu moet ik dus een U,I-diagram maken en daaruit een verband halen -> formule. * zie het stukje bij Verwerking, dit heeft een mede leerling gemaakt, klopt dit? (C staat voor een constante die ik dus blijkbaar ook moet vinden) Want hij mailde me dat er volgens hem een wortelverband uit zou komen dus dan moet ik de formule etc. nog even aanpassen. En wat is de zogenaamde 'sluipstroom'?
Ik weet niet waar die debiele C vandaan komt, maar U*I is gewoon P, vermogen (in Watt = Joule/seconde). Verder is zijn uitleg -als ik zo snel even kijk- correct. Je moet echt die grafiek tekenen, dan krijg je meteen een inzicht in dat verband. Dan kun je waarschijnlijk direct zien dat er dan waarschijnlijk een wortelverband uit komt. In dat geval heeft de bijbehorende formule een vorm van I = constante*wortel(U). Met de sluipstroom wordt de stroom bedoeld die je meet. In principe zou er geen stroom moeten lopen, omdat er geen apparaat op de secundaire spoel is aangesloten. Dan is je primaire spoel simpelweg een draad, daar gebeurt vrij weinig. Maarja, dat is in theorie! Een spoel is niet ideaal, die heeft een zekere weerstand. En je weet dat als je spanning aansluit over een weerstand, hoe klein dan ook, er stroom gaat lopen. Dat is de sluipstroom en zodoende gaat er veel energie verloren.