Op de myspace van de band kan je ook helemaal luisteren: http://www.zwaremetalen.com/nieuws/15641/Nieuwe-Bullet-For-My-Valentine-te-streamen.html
Mja die clean vocals in Feed Her To The Sharks zijn echt typisch scene/post hardcore. Heel veel bands gebruiken tegenwoordig die extreem cleane vocals. Burden Of A Day en The Devil Wears Prada gebruiken dat bijvoorbeeld heel veel op hun nieuwste plaat. Opzich is het wel vet alleen soms is het net een beetje te. Haste The Day gaat ze ook gebruiken op hun nieuwe plaat. Afgelopen vrijdag speelde ze een nieuw nummer, toen ze optraden in Tivoli, en dat nummer klonk erg bruut. Aan de ene kant zitten er erg harde stukken tussen maar aan de andere kant komen er af en toe ook extreme clean vocals in voor. Maar goed we gaan het meemaken, ik heb er wel het volste vertrouwen in dat het een zeer bruut album wordt. Dan zou ik dat doen want het bespaart je mooi geld/ruimte xP Gaan er trouwens nog mensen naar Alesana a.s donderdag? Of naar Parkway Drive 2 mei?
Ja inderdaad, al luister ik ook gewoon The Devil Wears Prada. Alleen had ik toch stiekem gehoopt op wat minder cleane voicals van Feed Her To The Sharks. Al is het een uitstekend debuut album. (zeker een aanrader) Nieuwste Heaven Shall Burn nummertje: http://www.myspace.com/officialheavenshallburn (klinkt toch best wel lekker)
Vind het nummer van HSB best wel veel van hetzelfde. Sowieso heb ik dat wel met HSB. Ze zijn zeker vet, alleen ik hoop wel dat er ff iets meer variatie op hun nieuwe plaat komt.
Ik hoop zeker op variate, maar dan niet met clean voicals. Toch moet ik zeggen dat die nieuwste single toch best wel goed klinkt, toch bekend en het had toch wel iets fris.
Clean vocals vind ik idd ook niet bij HSB passen. Er mogen van mij wel wat meer zwaardere grunts in bijv. Misschien dat ik de single nog een paar keer moet luisteren. Maar mijn eerste gedachte was dat het veel meer van hetzelfde was.
Volgens mij ben ik de interesse in metal toch een beetje verloren. Dat nieuwe HSB nummer weet me niet echt te boeien, instrumentaal wel, super vet maar zo gauw de vocals komen hoeft het voor mij niet meer Binnenkort volgens mij het nieuwe album van Parkway Drive, momenteel het enigste nog op metal gebied waar ik echt niet op kan wachten. Hopelijk valt ie niet tegen
Ach, alles heeft zijn tijd. Heb nog wel twee tips voor je: Primordial met The Gathering Wilderness en Sólstafir - Köld
Eindelijk is mijn metal periode weer terug (Mede dankzij Nugget ) Ik heb soms tijden dat ik helemaal geen trek meer heb in metal en terug ga naar rock, pop, triphop en andere "rustigere" genres maar nu staat Arch Enemy inmiddels weer op, werd wel weer eens tijd Dus nu ook maar gelijk de thread doorbladeren op zoek naar andere bands.
Alcest (sfeervolle, niet-schreeuw black metal) heeft een nieuwe CD die steen en steengoed is. Verder Pro-Pain, maar dat is hardcore, geen idee wie daar van houd. Nieuwe plaat is ook wel lekker. Verder kan ik me gewoon niet herinneren welke écht vette CDs er dit jaar zijn uitgekomen... EDIT: En een nieuwe Accept dit jaar, met nieuwe zanger! Zie eerste video hier: http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=104860537
Wut, hoe? Wat vinden jullie van het nieuwe album van As I Lay Dying? As I Lay Dying - The Powerless Rise(Paar keer geluisterd, best een aaridg album, moet denk ik nog een paar keer geluisterd worden voordat ik hem echt goed begin te vinden.)
Hm, Blabbermouth zit meestal wel goed bij deze zaken over artiesten. Ik zou momenteel dan ook gewoon Wendy Dio geloven. Maar ja, Dio is ook alweer in de 60, heeft een energieslurpende leefstijl gehad (al was het maar alleen zijn werk). Wij - jonkies - gaan meemaken hoe de grootste rockers ons zullen verlaten. En dan is er alleen nog maar moderne gayshit (in mijn ogen kan geen enkele moderne metalband tippen aan de old shit).
ok, naja wat ze speelde was wel vet heb alles gezien behalve down to nothing terror en trapped under ice behoren wel tot mijn favo's !
voor de liefhebber,.... donderdag in de Winston(Amsterdam) de band van een vriend van me My City Burning sinds kort getekend door I Scream Records (o.a. Madball en Death by stereo) verder spelen : PALM(Japan) Regimes(UK) FTS(UK) begint om 20:00 entree : 7,-