Ben zelf nu relatief kort bezig maar dit werkt bij mij perfect:
Minstens 3x in de week cardio van minstens 30 minuten, zorg dat die hartslag lekker hoog komt en houd dat die hele tijd vast. En verder kan je je krachttraining dan hetzelfde houden verder.
Verder haal ik met eten de meeste winst. Ik eet alleen nog maar 3x per dag en bestaat ongeveer uit dit: in de ochtend een bakje vla met lijnzaad en een banaan. In de middag 5 volkoren boterhammen met pindakaas of vleeswaren, en een gekookt eitje voor de eitwitten. In de avond gewoon normaal eten maar vooral: geen frituur, geen overdaad aan saus, altijd groente en een normale portie.
Qua drinken is veel water verstandig en melk is goed van zichzelf maar gaat ook samen met het vet in je eten waardoor je lichaam dat niet opneemt. Frisdranken vermijden, net als alle andere suikerbommen.
Ben zelf op deze manier nu aardig wat vet kwijt geraakt. Ik begon op de 106 kilo met 1.88m. Zit nu op de 99.0 kilo. En dat in ongeveer 6-7 weken tijd. Nu meet ik nooit mijn vetpercentage maar ik vertrouw er op dat ik in die tijd ook nog spieren ben aangekomen omdat ik dat ook actief onderhoud. Dus conclusie is dan dat ik op deze manier aardig wat vet ben verloren, en dat is ook te zien.
Qua eten zijn er overigens zoveel theorieën en methodes. Ik ben er van overtuigd dat al die kleine dingetjes bij elkaar een noemenswaardig resultaat leveren. En wat ik in me achterhoofd hou: niks eten in de categorie extra's tot je het resultaat heb bereikt dat je zocht.
Laatst bewerkt: 22 apr 2010