1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    We rijden samen die kant op, en ook weer terug.
    Beginlessen doen we samen, evenals bijvoorbeeld spinning etc.

    Even kijken wat alles is, en hoe het werkt, om vervolgens ieder onze eigen gang te gaan daar.
    Denk dat ik me geen zorgen hoef te maken dat ze me dwarszit daar.
     
  2. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Oke, ik train ongeveer een half jaar echt serieus, laatste 2 weken 4x per week. Ik dacht het misschien wel handig was om mijn spieren sneller te laten herstellen.

    Is het zo dat wanneer je creatine gebruikt en je krijgt te weinig eiwitten binnen dat je spieren zich dan opvullen met vocht, waardoor je groter lijkt? Of gaat die creatine dan verloren.

    Is er nog een ander middel naast whey en creatine dat helpt? Ik train altijd zonder middelen, maar mensen hebben altijd van die mooie praatjes met die spullen en als iets werkt en het is niet slecht voor je lichaam waarom niet.
     
  3. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Je kan je geld beter aan goede voeding besteden, kip etc. Als je net begonnen ben zou ik alleen whey als supp gebruiken voor snelle eiwitten na het trainen en bij het ontbijt.
     
  4. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    edit: ter aanvulling: je trained past een half jaartje. Je bent nog steeds bezig met je initiële kracht groei spurt, bij gebrek aan betere benoeming, waardoor je nog helemaal geen hulpmiddelen nodig hebt.
    Je hebt vanzelf door als je daar overheen bent. Dan ga je ineens niet zo snel vooruit meer, dan zit je zelfs op een plateau waardoor je nauwelijks sterker word. Dat is het moment om aan de supplementen te gaan, om je over die barrière heen te tillen
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2010
  5. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    jongens,

    Ik heb al sinds groep acht een "buikje"8) en ga nu precies 1 jaar naar de sportschool.

    3x in de week loop ik zo'n 20 minutjes op de Step en 10 minuten hardlopen.

    Daarna doe ik kracht. Toch wil ik nu meer energie en tijd steken in het afvallen omdat de zomer weer voor de deur staat.

    Nu eet ik totaal geen extra dingen zoals koekjes of snoep.

    Kan iemand zeggen hoe ik het beste kan gaan trainen om toch effectief aan de buik te werken?

    Alvast bedankt:b:
     
  6. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Als eerste is het handig om te weten dat je niet plaatselijk vet kan verbranden. Dus als je een dikke buik hebt, dan kan je niet trainen dat alleen op je buik het vet weg gaat, dat kan namelijk niet. Gewoon vet verbranden, dan gaat de buik wel weg. Idd veel cardio als je vet wil verbranden. Maar misschien dat iemand anders daar een goed schema voor heeft... Ik moet juist gewicht aankomen, dus hou me niet zoveel met cardio bezig.
     
  7. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    kan beter een goed krachttraining schema hebben (en dan misschien cardio erbij) ipv alleen cardio. Bij veel krachtoefeningen verbrand je namelijk aardig wat (bijvoorbeeld bij het squatten). Voor de rest goed op je eten letten, maar daar kan ik je ook niet veel over vertellen aangezien ik meer eet om aan te komen en dus niet om af te vallen:+
     
  8. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ben zelf nu relatief kort bezig maar dit werkt bij mij perfect:

    Minstens 3x in de week cardio van minstens 30 minuten, zorg dat die hartslag lekker hoog komt en houd dat die hele tijd vast. En verder kan je je krachttraining dan hetzelfde houden verder.

    Verder haal ik met eten de meeste winst. Ik eet alleen nog maar 3x per dag en bestaat ongeveer uit dit: in de ochtend een bakje vla met lijnzaad en een banaan. In de middag 5 volkoren boterhammen met pindakaas of vleeswaren, en een gekookt eitje voor de eitwitten. In de avond gewoon normaal eten maar vooral: geen frituur, geen overdaad aan saus, altijd groente en een normale portie.

    Qua drinken is veel water verstandig en melk is goed van zichzelf maar gaat ook samen met het vet in je eten waardoor je lichaam dat niet opneemt. Frisdranken vermijden, net als alle andere suikerbommen.

    Ben zelf op deze manier nu aardig wat vet kwijt geraakt. Ik begon op de 106 kilo met 1.88m. Zit nu op de 99.0 kilo. En dat in ongeveer 6-7 weken tijd. Nu meet ik nooit mijn vetpercentage maar ik vertrouw er op dat ik in die tijd ook nog spieren ben aangekomen omdat ik dat ook actief onderhoud. Dus conclusie is dan dat ik op deze manier aardig wat vet ben verloren, en dat is ook te zien.

    Qua eten zijn er overigens zoveel theorieën en methodes. Ik ben er van overtuigd dat al die kleine dingetjes bij elkaar een noemenswaardig resultaat leveren. En wat ik in me achterhoofd hou: niks eten in de categorie extra's tot je het resultaat heb bereikt dat je zocht.
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2010
  9. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    damn heb weer last van onderarm kloteeeuhhh
     
  10. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43

    Ik zou ipv van 3 keer eten die boterhammer wat meer verdelen: Denk dat je lichaam net Corus is: Geleidelijk aan brandstof er in stoppen is beter dan in 1 keer die oven vol knallen ;)
     
  11. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar is het dan niet zo dat je lichaam continu het eten aan het verbranden is, waardoor het nooit over gaat tot het verbranden van vet?
     
  12. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Als je de juiste porties neemt niet.
     
  13. marcosandman

    marcosandman Active Member

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoge hartslag is juist voor het werken aan je conditie, wil je vet verliezen kan je beter een lagere hartslag hebben bij de cardio (tussen 50 en 65% van je maximum hartslag).
     
  14. Harry Henkel

    Harry Henkel Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Je lichaam zal de vetreserves moeten aanspreken als het niet genoeg caloriën binnen krijgt (dus zo'n 200-500 caloriën onder je behoefte). Dat heeft niet zoveel te maken met wanneer je aan het eten bent. Als je slaapt, is er bijvoorbeeld ook een verbrandingsproces bezig.
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2010
  15. Ashavan

    Ashavan Guest

    Jullie vinden het schijnbaar leuk om elkaar onzin voor te schotelen, zoals lagere hartslag voor betere vet verbranding om 1 recente te noemen, dus ik zal niet meer helpen omdat het de "sfeer" zou verzieken. Dus modder maar lekker aan.

    Kan af en toe echt niet begrijpen waar KevF het geduld vandaan haalt om nog vragen te blijven beantwoorden van jullie.
     
  16. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    bedankt voor deze mededeling

    bye_0/
     
  17. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Trainingsopzet uitgaande van lopen. Vet Verbranding altijd met zuurstof

    Trainingsmethode: Duurmethode

    Trainingsmiddel: B.v. extensieve duurtraining

    Belastingscomponenten extensieve duurtraining:
    Prikkelomvang: - Sporters van >10-15 km
    Prikkelintensiteit: Sporters ca < ca. 70% van de VO2 max of Hfr. Ca.
    14/160 (afh. van getraindheid) --> 50-70% HFmax
    Prikkelduur: Sporters ca. 30 tot ca. 90 minuten (afh. van getraindheid)
    Prikkeldichtheid: Geen
    Trainingseffecten: Vergroting van de VO2-max.

    Dit is een vetverbranding training en je vergroot ook je VO2-max ook nog :p
     
  18. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Ik snap op zich wel hoe 'ze' hier aan komen. Op die cardio apparaten staat wanneer je vet verbrandt en wanneer je aan conditie werkt. Bij een lage hartslag zou je dus vet verbranden volgens het apparaat.

    Maar zou toch in de tussentijd mee hebben gedaan aan een strongman wedstrijd? Of moet die nog komen?
     
  19. Ashavan

    Ashavan Guest

    wedstrijd is al geweest. ben nu in voorbereiding voor powerlift wedstrijd 22mei

    http://www.youtube.com/sabazel
    wat filmpjes van alles

    http://s2.photobucket.com/albums/y13/Enyalius/NCC 18 April/
    paar fototjes van wedstrijd

    http://gs125.photobucket.com/groups/p45/OBHRT63ES8/
    trainings foto'tjes

    http://www.youtube.com/user/RawPowerBaarn#p/u/9/hCPb9Pgk5lQ
    daar deed ik voor het eerst wheel flips met een 380kg band

    Maandag ga ik ook weer beginnen met afvallen. Weeg nu 127.6kg bij 24.8% vet. Wil naar de 120kg met 15-20% vet.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 apr 2010
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    hoe is de wedstrijd gegaan?

    en doe es lief -_-

    edit: ik vind je vet% wel erg hoog btw. Heeft dat mbt je kracht nog voordelen? Kan me voorstellen dat wedstrijden er conditioneel gezien ook een stuk zwaarder van worden.

    Zelf weinig aan het trainen :mad:

    druk met werk, cursussen en huis kopen/verkopen. Laatste weken 2x per week, volgende week eindelijk weer 3.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina