[Sport] Extreme Sports: Skateboarden, Mountainbiken, BMX, etc.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 18 feb 2009.

1. Probailer2

Probailer2 Casual gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Is ollie south een trick?
    Is gewoon enorm grappig om te doen.

2. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vindt het eigenlijk niet echt een trick, meer een lelijke ollie, want het lijkt gewoon alsof je niet hard genoeg je board popt...
    Ollie north vind ik dan weer wel een echte trick, omdat het er echt anders uitziet dan een normale Ollie en het niet lijkt op een mislukte :+

3. Probailer2

Probailer2 Casual gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ollie north is idd zoveel mooier als je hem echt mooi extend uitvoert.
    Maar helemaal niet simpel

4. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Er kwam trouwens laatst een vet filmpje van DC uit:

[yt]pJoYgfXVG4c[/yt]

5. Probailer2

Probailer2 Casual gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Zeker een vet filmpje, maar geef mij maar Nike's ;)

6. Neraice

Neraice Vault 87

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil erg graag een keer skateboarden uitproberen. Wat voor een board is goed om mee te beginnen? (niet te duur aub, voor het geval het toch tegenvalt).

7. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het beste is om gewoon bij een skateboard winkel in de winkel binnen te lopen, en vragen wat een goede 'complete' is.
    Dit is gewoon een al samengesteld plankje compleet met wielen,trucks,lagers etc. Tevens ook altijd goedkoper dan alles zelf samenstellen, maar perfect voor de beginner.

8. Nino1110

Nino1110 Guest

Begin met een simpele complete bij de skatewinkel, later als je het dan nog steeds leuk vindt kan je altijd upgraden naar een "Custom Complete".
    Deze zou ik alleen uit Amerika halen omdat dat zeker 100 euro scheelt met hier.

2 betrouwbare sites: UBS SWH

Je bent dan ongeveer 150 euro kwijt voor een custom complete inclusief shipping, invoerheffingen etc.

9. Neraice

Neraice Vault 87

Leuk Bevonden:
    0
    150 euro vind ik nog best veel. Het is echt gewoon om te proberen. Ben nu een beetje aan het rondkijken voor een tweedehandsje. Heb er een gevonden met deze dingen die ik voor 50 euro totaal mee kan nemen:

Deck: 70 Euro (REAL skateboards)
    Trucks: 50 Euro (Grind king)
    wielen: 35 Euro (Spitfire)
    Lagers: 20 Euro (Redz bones)

Is dit een beetje goed?

10. Kaasstengel

Kaasstengel Never, ever give up!

Leuk Bevonden:
    0
    Toen ik begon met boarden ben ik naar de skateshop gegaan in het centrum van Eindhoven: 100% . Prima shop met behulpzame mensen en de gehele board scene komt hier, inclusief Wieger, Neerlands proffesionele boarder. Ze hebben hier enkele voorgemonteerde modellen rond de 100€ en je kunt eventueel zelf iets samenstellen maar de prijs ligt dan wel stukken hoger. Ik heb een voorgemonteerd model van Blind gehaad voor 95€ toendertijd.

Site 100%

11. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat setje wat je zo hebt is voor €50,- zeker niet verkeerd, maar ik heb zo mijn twijfels over de staat van het skateboard etc.
    Ik koop net zoals Kaasstengel ook al mijn skateboard spul bij de 100%. De eigenaar Jeroen is een toffe kerel en heeft van alle soorten skateboarden echt veel verstand. Als je naar de 100% toe zou gaan zou ik een 100% complete aanraden.
    Kost €99,95 en dan is al het spul gewoon van goede kwaliteit.
    Nja hopelijk word je niet afgeschrikt door de prijzen om te beginnen met skateboarden ;)

12. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    heb je geen vrienden die toevallig skateboarden?

en anders zou ik gewoon voor het bovenstaande gaan, voor 50 euro is dat zeker goed. Natuurlijk ligt het eraan in welke staat de onderdelen verkeren maar ik begrijp dat je niet direct 100 euro wil besteden aan een skateboard.

13. Neraice

Neraice Vault 87

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ik gewoon dit setje neem. 50 euro is wel te doen maar 100 euro vind ik toch best veel, mocht het tegenvallen. Later kan ik altijd nog voor een betere gaan :)

14. Nino1110

Nino1110 Guest

Voor 50 euro gelijk halen, de wielen en lagers zijn in iedergeval goed, Real en Grind King heb ik nog nooit gereden dus daar kan ik niet over oordelen.

15. Remco

Remco Guest

Wat Nino zegt. Trucks zijn ook altijd prima. De plank zou ik gelijk wegflikkeren en een girl plank halen :cool: Girl <3

16. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    REAL rijdt echt fijn imo, mijn favo deck

17. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf een krooked deck waar ik erg tevreden mee ben, dus ik denk dat real wel goed is :)

18. Neraice

Neraice Vault 87

Leuk Bevonden:
    0
    Hij wordt hopelijk vandaag of morgen verstuurd, dus dan kan ik er snel mee aan de slag. Moet het wel wat beter weer worden natuurlijk! :eek:

Iemand nog handige beginnerstips?

19. Nino1110

Nino1110 Guest

Eerst oefenen met rijden, dat je comfortabel op je board staat, daarna langzaam beginnen met ollie´s en popshovits.
    En neem de tijd, boarden is ontzettend lastig, geef niet te snel op en als je het niet meer ziet zitten, kijk wat skatevideo´s!

20. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    WTF er was gisterenavond een programma over krabvissen op de beringzee (diezelfde als van deadliest catch) op Extreme Sports Channel. :confused:

Deel Deze Pagina