Ben gisteren gelijk begonnen aan het Online WK. Met Nederland uiteraard. Vind de gameplay verfijningen ten opzichte van Fifa 10 erg positief. Het is veel minder een fysieke strijd. Het veld varieert ook echt in grootte en ruimte bij balbezit en balverlies; spelers staan niet meer allemaal rond de middenlijn.
De balaannames zijn flink verbetert, de ren/sprint/loopacties zijn ook een stuk realistischer. Bovendien lijkt elke speler nu ook meer op zijn echte evenbeeld. Van der Wiel is bijvoorbeeld erg snel en aanvallend sterk, maar komt verdedigend soms wat te kort. Huntelaar is heel gevaarlijk voor de goal, maar slecht in sprintacties. Van Persie heeft weer een venijnig linkerbeen en een goede techniek, maar is fysiek niet altijd supersterk.
Waar ik nog wel erg aan moet wennen is het schieten. De schiet-meter lijkt weer iets aangepast t.o.v. van Fifa10, waardoor ik soms veel te hard of juist veel te zacht schiet. Een lobje over de keeper is ook een stuk lastiger geworden. Wat ik wel weer heel fijn vind is dat je doorgebroken spelers nu ook nog van de bal kan zetten. Sowieso is het veel lastiger om alleen maar met counters en steekpasjes te spelen. Je kunt die nu veel beter verdedigen.
Ben door de poulefase heen in ieder geval. Zat in een poule met Italië, VS en Hong Kong. Gewonnen van Italië en Hong Kong, maar verloren (heel nipt) van de VS. Dat was de laatste wedstrijd dus ik wist wel dat ik al door was.
Vandaag verder in de volgende ronde.
Laatst bewerkt: 28 apr 2010