Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Omdat het stoer lijkt? ;)

2. Ashavan

Ashavan Guest

Omdat het bij een aantal spiergroepen helpt. Bicep Curls en schouder isolaties, mits ik ze uberhaupt doe, ga ik ook niet stil staan. heb ik geen reet aan qua kracht noch massa winst.

rustige reps is zo wie zo nutteloos tot het extreme. Gewoon elke rep zo explosief mogelijk doch gecontroleerd doen.

http://www.realdutchpower.nl/uitslagen2010/newcomersstrongmancup/uitslag.htm
    No kidding... :p

3. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ik heb een beetje een 'probleem' geen xbenen of iets dergelijks ;), maar dat ik amper merk dat ik meer massa in mijn borstspier krijg. Ze worden wel breder en van de zijkant lijkt het heel wat, maar van voren valt het erg tegen, de binnenkant heeft dus amper massa.

Dit zijn de oefeningen die ik doe

Incline bench Press
    Decline bench Press
    Flat bench Press
    Lying dumbbel fly

Een vriend kwam met de opmerking, om push ups te gaan doen, heeft dit enig nut? Zijn er verder nog tips of oefeningen?

4. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Volgens mij kan dit wel werken mits je je handen dicht bij elkaar houdt. Een andere oefening die je nog kan gebruiken is Dips.

5. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Denk dat jij heel anders traint dan de meeste mensen met een heel ander doel. Niemand traint hier verder voor de Strong Man, en ik ken idd mensen die daarvoor trainen en dan is niet je standaard training zoals bijna alle andere mensen die trainen.

Voor beginners zou ik gewoon aanraden om je oefeningen strict goed uit te voeren, niet met de gewichten gaan gooien. (niet het gooien zo als jij het doet) Omdat je er niks mee opschiet. Pak dan een oefening wat lichter maar voer hem goed uit. Bijna alle mensen die net beginnen smijten met de gewichten om maar veel kilo's in de handen te hebben. Voer de oefening maar goed uit en je zal zien dat je minder gewicht moet pakken. Biceps Curls ook, ze smijten alles omhoog, zit nergens spanning op |:-

Dus de aanbeveling om de oefeningen geconcentreerd te doen en niet met alles te smijten is voor iedereen behalve jij van toepassing. En hou ook in gedachte dat je heel anders traint dan de rest van de mensen hier en ook een heel ander doel hebt. Jij wil extra massa hebben omdat dat je helpt bij je Strong Man oefeningen. Maar denk dat bijna iedereen hier verder traint om een beetje op een vetpercentage van 8/15% te komen en wat gespierder er uit te komen zien. Niet het doel om aan een Strong Man mee te doen. En zeker niet aanbevelen om te gooien met de gewichten.

6. Ashavan

Ashavan Guest

Ik train niet alleen mezelf maar ook anderen. en bij hun is precies hetzelfde van toepassing dus wat je zegt is klinkklare onzin. Ik train helemaal niet zo anders behalve dat ik af en toe een dag heb waar ik specifiek strongman onderdelen op train en veel meer eet. Mijn door de weekse training zijn precies hetzelfde als bij iedereen die fatsoenlijke massa en kracht wil.

Probleem bij de meeste is dat ze te veel onzin in hun trainingsschema hebben staan omdat ze denken dat nodig te hebben. Je kan prima grote armen krijgen zonder ze uberhaupt te trainen via isolatie oefeningen. Enige wat je hoeft te doen is op de press dag:
    1. bench press
    2. Militairy of push press
    3. Close grip bench press
    4. Incline Bench Press
    5. Flyes
    6. Plank Holds

Op de andere dag doe je dan
    1. Squat
    2. Deadlift
    3. leg press/leg extention of andere quadriceps oefening
    4. Stiff legged deadlift of good morning
    5. Pendlay Row of Bent over Row
    6. DB Row of Face Pulls

Als je dan zorgt 4x in de week te trainen. dan kun je die 2x per week doen en krijg je echte progressie als je er bij goed eet.

Laatst bewerkt door een moderator: 28 apr 2010
  7. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Veel van die oefeningen zijn totaal niet geschikt voor beginners en helemaal niet zonder goede begeleiding. Zoals je zelf al zegt train/begeleid je mensen. Maar zonder deze begeleiding voor beginners dus totaal ongeschikt. Good mornings, hoeveel mensen ik daar al bij heb gezien die hun onderrug daar voor een paar maanden mee hebben bleseert. Zelfs bij iemand die mee deed aan de sterkste man die even een verkeerde houding had en het er bij hem inschoot. Echt niet geschikt voor beginners. Zowieso veel van die oefeningen heb je ervaring nodig. Een goede pushpress iemand leren die 2x per week traint 8) En van de "casual" mensen zie ik hier bijna niemand squats doen of dead lifts of enig andere oefening omdat je daar wel een beetje begeleiding bij moet hebben, die ze vaak niet krijgen. Vaak trainen ze ook nog es alleen dus dat schiet dan ook al niet op als ze geen ervaring hebben, geen begeleiding hebben en dan meteen zulke oefeningen zouden gaan doen, staat garant aan blessures.

Je denkt misschien dat jouw schema hetzelfde is, maar bij het gros van de mensen is dit absoluut niet het geval! Dus als jij mijn mening als onzin wil afdoen heb je een plank voor je hoofd. In de meeste sportscholen doen ze je een oefening 1x voor en dan moet je jezelf maar redden. De meeste mensen hebben geen begeleiding of enige ervaring voordat ze beginnen en trainen vaak alleen, ze dan good mornings op het schema zetten etc is echt wachten op ongelukken.

8. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Good mornings heb ik zelf nog nooit gedaan, maar de rest van de oefeningen doe ik ook terwijl ik er nooit begeleiding bij heb gehad. Zo lang je weet dat je met wat serieuzere oefeningen bezig bent, en weet hoe die goed uitgevoert moet worden, dan kan je gewoon licht beginnen met deze oefeningen en steeds opbouwen. Die techniek die heb je vrij snel onder de knie als je het mij vraagt.

Nog een vraag aan ashavan;

Is benchpress, closegrip benchpress en decline benchpress met daar tussen in nog millitary press niet zieke overkill?

Ik weet wel dat ik al helemaal gesloopt ben na die MP, die CGBP kan je er dan misschien nog met pijn en moeite aan vast plakken, maar om daarna nog decline benchpress te doen houdt ik gewoon simpelweg niet vol denk ik.

9. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Was ook meer een wat algemene vraag, en wah dat opdrukken is ook een hel zeg :emo: Ooit gekund maar armen wat gaan verwaarlozen en benen wat opgepompt dus het lukt nu nog amper :emo: Naja dus meer Cardio zou de truc moeten zijn? Hmm, tijd voor een snel wandelaars outfit :+

10. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Misschien pik je het snel op. Zou prima kunnen.

Misschien is het ook dat hier je bij de sportschool absoluut geen begeleiding krijgt en ik de hele dag mensen oefeningen totaal verkeerd zie uitvoeren.

Dead Lifts met totaal verkeerde houding, met een bolle rug, verkeerde houding van de benen etc. Doet me al zeer om er naar te kijken.

Flyes veel te zwaar en veel te dicht bij zich houden omdat ze em veel te zwaar hebben voor hun kunnen.

Pushpress, laat ik daar niet over beginnen, totaal verkeerde techniek... bedoel helemaal geen techniek, laat ze dan maar een military press doen.

Squats, met 30 kilo en niet voorbij de 60 graden 8) naar beneden kijken naar hun voeten en denken dat het zo moet.

Dumbel presses, en dan niet tot de shouders laten zakken maar de gewichten net even 10 cm laten zakken en dan weer omhoog met veel teveel gewicht. Pak em dan wat lichter en voer em goed uit 8)

En nog veel idiotere gevallen, waarbij je mond open valt.

Laatst bewerkt: 28 apr 2010
  11. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Niemand die hier wat op weet?

Maar af en toe maak ik mezelf ook wel schuldig door hem te zwaar te pakken waardoor hij niet meer 100% goed gaat. Verder let ik er altijd wel op. Wat ik vooral erg vervelend is, dat het bij ons met long pull, na een bepaald gewicht met 10kg omhoog gaat, waardoor je een gewicht lager makkelijk pakt, maar een gewicht hoger met veel moeite, tevens hetzelfde bij lat pull.

12. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof je graag! Maar dat zijn dan inderdaad mensen die gewoon niet weten waar ze mee bezig zijn, die kunnen beter eerst zich in die oefeningen verdiepen en dan licht beginnnen.

En @ Corona, ik heb meermaals gehoord dat je binnenkant borst niet kan trainen. Correct me if im wrong!

13. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Niet zozeer de binnenkant, maar gewoon over heel mijn borst meer massa.

14. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Dat is het merendeel van de mensen en daarom zie je de meeste van die oefeningen ook niet op schema's van beginners die geen idee hebben waar ze mee bezig zijn en geen begeleiding hebben/krijgen. En zich er ook niet in (willen) verdiepen.

Incline dumbell press zou ik zowieso erbij pakken. Wat doe je momenteel dan voor oefeningen voor je borst?

15. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Dit was het bericht dat ik erbij postte ;) .

16. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Hoelang ben je al bezig en hoe vaak train je en hoeveel reps etc? Ziet er opzich prima uit, al zou ik zelf dan de incline bench press vervangen door incline dumbell press, dus met losse dumbells. Of iedergeval om de zoveel weken afwisselen.

17. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ik train nu ongeveer 4 maanden serieus. Ik heb een 3daags schema over vier dagen, dus de vierde dag begin ik weer met dag 1 van het schema en dan loopt het zo door.

Reps zijn als volgt

1x14
    1x12
    1x10
    1x8

En dan van licht naar zwaar gewicht, af en toe pak ik nog een extra set maar dan een gewicht lichter en dan zoveel mogelijk reps.

Maar opdrukken heeft dus niet echt veel zin?

18. Grave

Leuk Bevonden:
    520

Heb zelf een heel ander schema waardoor ik meer aandacht kan besteden aan spiergroepen die ik extra aandacht wil geven. Train bijvoorbeeld mn borst 2x per week, elke week, aan het begin en eind van de week. Wat me opvalt is dat je wel heel veel herhalingen maakt. Doe je zoveel reps bij alle oefeningen? Train zelf als voorbeeld incline bench press, 4 setjes van 8-12 maximaal gewicht. En blijf dan ook bij dat gewicht, gewoon je setjes afmaken met dat gewicht dat je em bij je 4e setje echt net nog die 8 of 10 herhalingen kan pakken. En zodra dat lichter begint te worden en je makkelijk 4 setjes van 12 ermee kan doen dan doe je em de volgende keer zwaarder en bouw je het uit.

Maar zijn zoveel manieren om het te doen en waar iemand goed op reageert is niet bij iedereen gelijk.

19. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Waar kun je het goedkoopste Whey Proteine bestellen? En welke variant moet ik nemen?

20. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Zo, de komenede 6 weken (tot aan mijn toetsweek) wil ik minimaal 3x per week sporten, liefst 4. Ik heb zo'n potje besteld:

Voor lekkere snelle herstel, en hopelijk voor extra spiermassa. Kan iemand zeggen of dit echt verschil maakt met spieropbouw enzo?

@Hierboven, powersupplements.com had ik deze vandaan (22 euro - aardbei / bosvrucht).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina