De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    De motor gaat pas prettig aanvoelen bij snelheden boven de 80 km/u, en komt echt tot leven bij snellere routes. En dat is vaak niet aan de orde helaas.



    Zo'n vermoeden heb ik ook, vind het juist wel prima dat het iets minder belachelijk snel is. Mocht dat een keer nodig zijn dan heb ik mn yzf ook nog.
     
  2. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ik heb het race zadel op de hyper zitten fallout.
    das een stuk harder dan het standaard exemplaar.
    had ook een houten reet omdat ik natuurlijk zondag de hele dag op die blauwe plastic tering stoeltjes heb gezeten op het circuit.


    wat een nieuwe motor aangaat zou ik gewoon lekker eens gaan proefrijden joh.
    er is genoeg te koop voor 10.000 en idd een nieuwe hyper 796 zit er ook in.

    wordt jij mijn kleine hyper broertje???



    :+:+:+
     
  3. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Ah, vandaar. Ziet er wel hip uit natuurlijk.




    Dat zou best eens kunnen ja :D. En ik ga er inderdaad eens mee rijden. Als het inderdaad makkelijk rijdt en toch erg leuk is, dan gaat het hem waarschijnlijk wel worden.

    Mat zwart is wel sexy moet ik zeggen.
     
  4. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    zou voor de 1100 gaan, die mini hyper is voor beginnende motorrijders, zal wel leuk sturen maar het koppel van zo'n 1100 is veel leuker. Trouwens als je een 1100 kan betalen kan je ook een KTM 990 SM betalen. Bij goedhart staat nog nieuwe(!) overjarige motoren voor 9.900 eu.

    Meer pk dan een Hyper en minder onderhoud nodig, grootste verschil tussen een KTM en een Hyper is dat de Hyper meer een stuurfiets is en de KTM een funbike (volgens een test uit de moto7:cool:.

    Ik vind zelf de koppeling van de Hyper zwaarder gaan (die van de ktm bedien je met 1 vinger) en door de open koppeling heb ik steeds het gevoel dat ie stuk is :+

    Vandaag 2 vrienden (beide hebben een Z1000) op mijn KTM laten rijden en 1tje heeft direct zijn motor op marktplaats gezet :p
     
  5. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Ja, die KTM van jou heb ik ook wel bekeken, was wat duur alleen, maar een overjarig model... Dat is ook een optie ja (ik zie hem niet staan op hun website trouwens). Volgens mij moet ik snel eens naar Goedhart. Vraag me af wat ik inruil voor die 998 krijg, misschien kan ik hem beter op marktplaats zetten.

    Ik lees in reviews overigens wel dat de Hyper 796 iets 'vriendelijker' is dan de 1100 (en 12 kg lichter), heeft ook een 'natte' koppeling.

    Maar KTM, ja. Die 990 zie ik ook zitten.


    Ik ga het gewoon proberen allebei, kijk wel wat lekkerder rijdt.
     
  6. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Lees en hoor je toch steeds vaker dat mensen van SS overstappen op naked.
    Denk dat zo een 796 een geweldige fiets is!
     
  7. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Gek genoeg zit ik er aan te denken om volgend jaar een SS te kopen omdat ik eigenlijk alleen nog een 500 sport en een 1100 naked gewend ben.

    Zithouding op een naked is gewoon prettiger. Wil gewoon wel eens een keer wat anders. (en dan na je 50ste een tjoppert):+
     
  8. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Begrijp wat je bedoelt,ik zelf heb al op een aantal nakeds gereden.
    Heb zelf dan ook een naked.

    Maar nog nooit op een SS gereden.

    En ergens ben ik daar toch ook wel benieuwd naar....
    Niet dat ik van plan ben m,n STR eruit te gooien.
     
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Denk dat een hoop ook gewoon eens wat anders willen proberen. Zijn ook genoeg motoren waar ik best wel eens een ritje op zou willen rijden. :)
    Vandaag met de bike naar school gegaan, was best druk, dus als een slak rijden, maar is ook geen ramp. Een keer zonder extra broek (dus enkel spijkerbroek) en 'normale' sport/skate schoenen. Zat best lekker en schakel/achterrem voelden met deze schoenen stuk beter aan zelfs. Zo nu en dan meer met de motor naar school en dan laat ik broek/laarzen thuis. Bespaart wat tijd en hoef ik er op school niet mee te zuilen (en al helemaal niet aan/uit te doen etc). Is qua bescherming wat minder veilig, maar is een relatief rustig binnendoor route zonder hoge snelheden etc.
     
  10. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Wellicht bij volgende meeting eens een stukje op elkaars bike rijden. O-) :p
     
  11. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Nooit meer een supersport voor mij (tenminste niet als enige motor). Koppel en pk's liggen pas hoog in de toeren in combinatie met een lange 1ste versnelling waardoor je altijd (dik) te hard rijd. Zithouding is ook maar kak (knieën tegen de ellebogen aan, gebogen rug) waardoor je na 200km al als een oud opa'tje afstapt. Supersport is leuk op een lege weg zonder verkeersregels met mooie lange bochten, helaas bestaat dat niet in Nederland. =(
     
  12. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Sure kunnen we zeker eens doen :)

    Kijk en dat hoor ik dus ook altijd van iedereen,is ook een beetje de reden waarom ik voor een naked ben gegaan.

    Trouwens ga mischien binnenkort een ritje doen op een B-King 8)
    Als ik de reviews lees moet zo een ding nog verdomd lekker sturen ook in bochten.

    Meeste mensen vinden het maar niks,maar ik blijf het wel een stoere motor vinden met de juiste uitlaten eronder (zeker niet de standaard toeters)

    Jammer alleen dat ie zo weinig pk,s heeft XD
     
  13. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    sjorirt....

    hij wil een nieuwe fiets en een 1100 (zelfs overjarig) is niet te vinden voor 10 mille
    over een half jaar heb je weer een andere fiets joh....
    en ik denk niet dat een ktm ook om de 12000 km naar binnen moet net als alle nieuwe ducs.

    je lijkt wel een vertegenwoordiger van ktm kerel _0/
     
    Laatst bewerkt: 30 apr 2010
  14. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Nah dat valt wel mee, de Hyper 1100 heb ik ook een half uurtje op gestuurd en rijd ook geweldig, maar ik denk dat een 769 gewoon te licht is voor iemand die van een 998 af stapt. De 1100 heeft misschien maar een paar pk meer dan de 769 maar wel 2x zoveel koppel.

    Heb zelf voor de keuze gestaan tussen de 1100 en de ktm maar toch de ktm gekozen voor zijn bewezen bulletproof blok (zit ook in de 950 adventure die in de dakar rijd) en de fiets algeheel komt robuuster over (misschien ook wel lomper).

    Ik ga daarbij ook superlomp om met de motor, voordat ik de staat uit ben en het blok warm is al wheelies, de bocht driftend insturen en keihard over drempels heen, als ik dit met de Duc had gedaan was het gewoon zonde en was het blok na 10.000km stuk.

    Jij bent meer iemand die zijn motor veel liefde geeft en er zuinig op is, dus zo'n Hyper past meer bij jou. (als je trouwens je eigen berichten terug leest lijk jij wel een vertegenwoordiger voor Ducati/biggelaar)
     
    Laatst bewerkt: 30 apr 2010
  15. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Het is in ieder geval goed dat jullie allebei zeer te spreken zijn over jullie motorfietsen. En ik ga zeker beide opties overwegen. Ik geef toe dat ik me af vraag of de 796 snel genoeg is, maar dat moet toch bijna wel. Spiksplinternieuw 800 blokje zou toch alweer een stuk rapper moeten zijn dan de 620 waar ik iets meer dan een jaar geleden van af ben gestapt. Wat fijn is aan de KTM (naast wat extra power) is dat daar praktisch ook nog iets meer mee te doen is. Niet dat ik het nou zo super vaak ga gebruiken, maar ergens een paar koffers aan kunnen hangen is toch wel makkelijk als je op vakantie gaat.


    De proefritjes en het aanbod gaan het uitwijzen denk ik.
     
  16. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Die heeft ook nogsteeds mijn interesse!! laat maar eens weten hoe die rijdt.
    Dit jaar gewoon is wat proefritjes maken.. en volgend jaar beslissen...
     
  17. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    B-King heeft toch het 1300 (of 1440) cc oid Hyabusa blok erin, dacht ik laatst gezien te hebben?
    Wat ik iig bij mijn motor merk, is dat ik echt een flinke ruk aan de hendel moet geven, eer ik flink in de toeren kom. Wellicht dat mijn pols gewoon nog niet snel genoeg is. Op zich wel lekker voor als je rustig wilt rijden, maar als je af en toe even stukje wilt gassen moet je best wat moeite doen. :+
     
  18. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Moeite doen?(A):p
    Gewoon aan dat gas trekken en gaaaaan(H):p
    En als je ergens rond de 7 of 8000 toeren kom dan zal die wel los gaan toch?(H)
     
  19. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Fuck man,lees steeds vaker over die 100 PK regel :x
    Hoop toch echt dat die er niet komt....

    :mad:

    Ik lees btw op MF dat de meeting zondag mischien niet doorgaat ivm met kudtweer...
     
    Laatst bewerkt: 30 apr 2010
  20. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Mwa B-king is niet echt een stuurfiets hoor, ding is superbreed en heeft alleen redelijk wat koppel en veeeel pk's. Schijnt 260 in zijn 4de versnelling te halen. Zelf vind ik de B-king te lomp groot.

    Een FZ-1N, Kawa Z1000, KTM super duke, of MV Agusta brutale zullen bij het optrekken even snel zijn en kwa sturen zelfs beter.

    4 cilinder he, gewoon de naald dichtbij het rood houden dan kom je wel vooruit ;p

    Meeting wordt niet afgelast, voorgaande jaren ging het ook door ongeacht het weer. Zullen alleen minder mensen komen opdagen. Schijnt dat het alleen sochtends gaat regenen en in de middag droog, wel 80% kans op neerslag maar er valt "maar" 3mm dus is te doen. En die 100pk regel komt er echt niet de komende 10jaar.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina