Halo: Reach [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 28 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mr.elk

mr.elk een beetje maar

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik heb mijn eerste potjes erop zitten en ik kan niet anders concluderen dat het echt een halo game is :+ Het voelt erg vertrouwd aan en is tegelijkertijd weer helemaal anders. De wapens voelen veel krachtiger aan, de geluidseffecten zijn zwaarder, de granaten gedragen zich anders en je hebt nu natuurlijk de armor abilities.

Wapens
    Je start meestal met een assault rifle en een pistol. De assault rifle klinkt erg vet en je kan er ook echt makkelijk wat kills mee maken, anders dan de assault rifle in halo 3. De pistol is weer lekker sterk, als je ermee om kan gaan maak je er snel kills mee. Over de DMR ben ik niet zo te spreken, je moet echt erg langzaam schieten wil hij nog precies zijn. De covenant tegenhanger, needler rifle heet hij volgens mij, vind ik veel chiller. Met die covenantsniper is het me nog niet gelukt om een kill te maken, je moet iemand lang raken voordat hij dood is. Op het moment dat je begint te schieten wordt je voor iedereen een target omdat er een grote lichtgevende straal van je af komt. Met die grenade launcher kan je heel makkelijk kills maken, volgens mij wordt dat het nieuwe te hebben wapen. De needler is ook sterker geworden, je kan er nu prima kills mee maken. De needler is altijd een van mijn favoriete wapens geweest, dus ik vind het super.

Armor abilities
    Zoals jullie wel weten heb je 5 verschillende armor abilities; sprint, jetpack, active camo, guard en evade. Sprint gebruik ik best veel, erg handig als je een melee wapen hebt of als je even snel naar de vlag wilt sprinten. Jetpack is superleuk, maar een beetje nutteloos in de maps die beschikbaar zijn. Je kan overal ook makkelijk te voet komen en op het moment dat je gaat vliegen word je meteen een schietschijf. Op het moment dat je active camo activeert valt al het geluid weg, alsof je watjes in je oren doet, dit is natuurlijk wel een nadeel omdat je mensen niet meer aan hoort komen. Daarnaast wordt niet alleen de radar van vijanden in jouw buurt gescrambled, maar ook die van jou. Het is wel een handige ability, maar het zijn wel dingen om rekening mee te houden. Guard gebruik ik ook best veel, maar dat is meer omdat het er leuk uitziet. Ik heb er nog geen kill door gemaakt, ben er wel een paar keer door blijven leven. Ik heb nog maar een potje met een elite gespeeld, covie slayer, dus evade heb ik nog niet veel gebruikt

Matchmaking
    Zoals je kan verwachten werkt het super, zijn alleen nog niet zoveel mensen online :+ Op dit moment kan je alleen nog grab bag en free-for-all spelen, dus over het arena gedeelte kan ik nog niks zeggen. Grab bag bestaat uit allerlei 4 vs 4 gamemodes en free-for-all is gewoon lone wolves. Het veto systeem is helemaal omgegooid, er wordt nu voordat het potje begint gestemd op vier verschillende mogelijkheden, 3 gamemodes en 1 'non of the above'. Ik denk dat hierdoor een aantal gamemodes echt vrijwel nooit meer gespeeld zullen worden, ik heb nog niet meegemaakt dat als de optie slayer ertussen staat dat die dan niet gekozen wordt.

En Swordbase is een kutmap :+

In deze post staan wat filmpjes van potjes die ik gisteravond/vanochtend heb gespeeld

EDIT: Wat Xorta zegt, maar dan boeit dat MLG gedoe me niks :)

Laatst bewerkt: 30 apr 2010
  2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Hoe is het verder technisch voor een beta? Laadtijden/ graphics/ geluid/ lag etc?

3. mr.elk

mr.elk een beetje maar

Leuk Bevonden:
    0
    Graphics zijn hetzelfde als bij Halo 3, de explosies enzo zijn wel echt mooier vind ik.

Laadtijden zijn lekker kort. Je moet soms wel een tijdje (2-3 min) wachten totdat je een potje hebt gevonden, maarja er zijn ook nog niet zoveel mensen. Als je eenmaal een potje hebt gevonden kan je wel bij die mensen blijven en start het volgende potje dus vaak sneller.

Lag ben ik nog niet tegengekomen

Geluid is super! Het klinkt alleen erg badass. Het geluidseffect bij de active camo klinkt ook vet.

4. Xorta

Xorta Reflex GT

Leuk Bevonden:
    0
    Positief: ik speelde net weer en vond het eigenlijk best wel erg vet, die pistol/DMR/needler rifle is leuk om mee te spelen, zelfs op Swordbase :p. Gisteraaf was ik nogal erg wasted dus misschien was mn 1e indruk daarom niet zo super. :D

mr.elk post daar idd netjes hoe dit spel speelt :thumbs:

5. Momus

Momus Lionel Andrés Messi

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Halo 3:eek:DST wel gehad maar tweedehands, dus de bijbehorende BETA code zat er dus niet meer bij. Is er ook een andere manier om aan een BETA code te komen op 3 mei?

6. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Er heeft nooit een code bij gezeten.

De gamedisc geeft je recht op de beta, Je kunt dus gewoon meedoen vanaf 3 mei.

7. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Als je ODST hebt kan je de Bèta gewoon spelen, daar heb je geen speciale code voor nodig. Vanaf 3 mei komt er als het goed is een optie in het hoofdmenu te staan met 'Play the Halo Reach Beta':)

Maar ik ben idd wel benieuwd of er verder ook nog codes zullen worden uitgedeeld, want ik heb ODST dus niet (en geen van mijn vrienden, die hem dus wel hebben, wil hem uitlenen om de een of andere reden:+)

8. Momus

Momus Lionel Andrés Messi

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de Halo 3: ODST disc ook niet meer, doorverkocht...

Dan maar hopen dat er op een moment codes worden weggegeven of dat de BETA gewoon op de marketplace staat.

9. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.116
    Hij is aan het downloaden! Hopelijk gaat het snel :+

10. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
  11. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    ^Ik ben famous! :+

edit: Sorry voor mijn slechtheid. ;)

12. ThunderCrasH

ThunderCrasH Ja toch?

Leuk Bevonden:
    15
    Die grenades..

Ik word er zo gek van als iemand op het einde van een gunfight één fucking grenade naar me toe gooit en me nog heeft en of die irritante armor lock spammers..

Bungie heeft genoeg te fixen iig.

13. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    Eerste impressie is dat de game echt heeel anders aanvoelt..

14. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Hoe is dat anders dan bij al die andere shooters / Halo games? ;)

Ik moet iig nog flink oefenen. Paar keer geprobeerd Armor Lock te gebruiken, maar ik was steeds net te laat. Bij mij hoef je dus niet bang te zijn dat ik het ga spammen. :+ Kan het volgens mij beter bij Sprint houden.

Laatste CTF match ging dramatisch. Mijn god, zal wel een k/d ratio van -60 zijn geweest ofzo 8) Nog een geluk dat alle stats na de beta gewiped worden.

15. ThunderCrasH

ThunderCrasH Ja toch?

Leuk Bevonden:
    15
    Halo 3 had een grenade niet zo´n gigantische damage + radius. Je kon mazzel krijgen met een sticky.. maar niet met frags.

Ja m'n KDR is inderdaad ook niet zo fantastisch.

16. mr.elk

mr.elk een beetje maar

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het juist wel vet die granaatjes, je moet er nu echt voor oppassen.

Je kan armor lock makkelijk counteren door op het goede moment een granaat naar de speler die armor lock doet gooien en zeker niet er vlakbij gaan staan

17. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Is die armor lock nou 'oneindig' ? Zegmaar gewoon totdat die player de knop weer los laat, of duurt het een x aantal seconden maximaal?
    Anders doe je armor lock en roep je je teammates om je snel te komen helpen..

18. mr.elk

mr.elk een beetje maar

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan het maar even gebruiken en het heeft een cooldown periode. Als je stopt met het gebruiken ervan komt er een EMP golf vrij en verliest iedereen die om je heen staat zijn schild. Hoe langer je armor lock gebruikt hoe groter de EMP golf is

19. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    Nu 3 games ofzo gespeelt. Jezus wat ging ik slecht op het begin.
    Om even te braggen, heb al wel lekker mijn eerste killtacular binnen!

20. Cryton NL

Cryton NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Netjes:eek:!

Is er al een exacte release-date bekent?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina