Nou ik heb mijn eerste potjes erop zitten en ik kan niet anders concluderen dat het echt een halo game is Het voelt erg vertrouwd aan en is tegelijkertijd weer helemaal anders. De wapens voelen veel krachtiger aan, de geluidseffecten zijn zwaarder, de granaten gedragen zich anders en je hebt nu natuurlijk de armor abilities.
Wapens
Je start meestal met een assault rifle en een pistol. De assault rifle klinkt erg vet en je kan er ook echt makkelijk wat kills mee maken, anders dan de assault rifle in halo 3. De pistol is weer lekker sterk, als je ermee om kan gaan maak je er snel kills mee. Over de DMR ben ik niet zo te spreken, je moet echt erg langzaam schieten wil hij nog precies zijn. De covenant tegenhanger, needler rifle heet hij volgens mij, vind ik veel chiller. Met die covenantsniper is het me nog niet gelukt om een kill te maken, je moet iemand lang raken voordat hij dood is. Op het moment dat je begint te schieten wordt je voor iedereen een target omdat er een grote lichtgevende straal van je af komt. Met die grenade launcher kan je heel makkelijk kills maken, volgens mij wordt dat het nieuwe te hebben wapen. De needler is ook sterker geworden, je kan er nu prima kills mee maken. De needler is altijd een van mijn favoriete wapens geweest, dus ik vind het super.
Armor abilities
Zoals jullie wel weten heb je 5 verschillende armor abilities; sprint, jetpack, active camo, guard en evade. Sprint gebruik ik best veel, erg handig als je een melee wapen hebt of als je even snel naar de vlag wilt sprinten. Jetpack is superleuk, maar een beetje nutteloos in de maps die beschikbaar zijn. Je kan overal ook makkelijk te voet komen en op het moment dat je gaat vliegen word je meteen een schietschijf. Op het moment dat je active camo activeert valt al het geluid weg, alsof je watjes in je oren doet, dit is natuurlijk wel een nadeel omdat je mensen niet meer aan hoort komen. Daarnaast wordt niet alleen de radar van vijanden in jouw buurt gescrambled, maar ook die van jou. Het is wel een handige ability, maar het zijn wel dingen om rekening mee te houden. Guard gebruik ik ook best veel, maar dat is meer omdat het er leuk uitziet. Ik heb er nog geen kill door gemaakt, ben er wel een paar keer door blijven leven. Ik heb nog maar een potje met een elite gespeeld, covie slayer, dus evade heb ik nog niet veel gebruikt
Matchmaking
Zoals je kan verwachten werkt het super, zijn alleen nog niet zoveel mensen online Op dit moment kan je alleen nog grab bag en free-for-all spelen, dus over het arena gedeelte kan ik nog niks zeggen. Grab bag bestaat uit allerlei 4 vs 4 gamemodes en free-for-all is gewoon lone wolves. Het veto systeem is helemaal omgegooid, er wordt nu voordat het potje begint gestemd op vier verschillende mogelijkheden, 3 gamemodes en 1 'non of the above'. Ik denk dat hierdoor een aantal gamemodes echt vrijwel nooit meer gespeeld zullen worden, ik heb nog niet meegemaakt dat als de optie slayer ertussen staat dat die dan niet gekozen wordt.
En Swordbase is een kutmap
In deze post staan wat filmpjes van potjes die ik gisteravond/vanochtend heb gespeeld
EDIT: Wat Xorta zegt, maar dan boeit dat MLG gedoe me niks
Laatst bewerkt: 30 apr 2010