Natuurlijk lastig te zeggen waar die haat precies vandaan komt, ik ben tenslotte geen psycholoog. Maar ik denk wel dat zulke factoren er mee te maken hebben dat mensen een hekel aan de club krijgen. Maar ook het feit dat het de grootste club is zal zeker meespelen. Jol begon vandaag ook weer te zeuren dat iedereen zo erg tegen ze was en weet ik het allemaal. Maar volgens mij is dit niks nieuws. Maargoed, verder weet ik het ook niet. Zelf ben ik er mee opgegroeid, al vind ik haat een groot woord.
Natuurlijk geld het niet voor iedereen. Maar ik probeer ook maar achter de reden te komen. Ik ben geen psycholoog dus waarschijnlijk lul ik ook maar wat uit me nek. Maar goed, zoals je zelf zegt is het nou eenmaal zo en zal het ook nooit veranderen. Al kan Jol ook aardig zeiken, en de reacties van die spelers na Feyenoord-Twente waren helemaal te triest voor woorden. Maar dat waren gewoon de emoties, en voetbal is nou eenmaal emotie. En mensen zullen altijd wat meer voelen voor de ene club dan voor de andere. En mensen zullen ook een hekel hebben aan andere clubs voor welke reden dan ook. En vaak is het de grootste club, en vaak groeien mensen er ook gewoon mee op.
Laatst bewerkt: 2 mei 2010