De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen en Discussie] [Deel 29]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 29 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Jullie gingen daarom ook zwaarder straffen op spreekkoren maar wat mij betreft komen ze daarmee een aantal jaren te laat. Ik noem het zelf wel haat, m.b.t. de Feyenoorders althans want van "gezonde rivaliteit" is al een tijdje geen sprake meer. Bij de andere clubs is het gewoon zo dat iedereen die geen fan is van Ajax, Ajax niets gunt en elke club neemt dat tegenwoordig maar klakkeloos over. Het is puur de historie wat de oorzaak is van dit alles en uitspraken die worden verdraait of gefilterd. Ik lees hier ook ontzettend vaak dingen die niet kloppen maar dat is wederzijds maar zo blijf je wel dat beeld houden en dat zal ook niet meer veranderen.

2. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Die komt doordat Ajax soms opvallend vaak wordt bevoordeeld, volgens sommige. Maar zelf doe ik er niet aan mee. Zoals al is gezegd iedereen heeft de scheids wel eens mee en een andere keer tegen. En pas als je alle bevoordeelde en benadeelde momenten op een rij zet weet je pas echt wie er het meest bevoordeeld wordt. Maar mensen onthouden nou eenmaal alleen de keren wanneer de club zelf wordt benadeeld, of wanneer de tegenstander wordt bevoordeeld. Dingen zoals die vergeten gele kaart voor de Zeeuw vallen natuurlijk erg op, en dat onthouden mensen.

3. Munnie

Munnie Guest

Nee, dat komt omdat er daar bij nec niets meer op het spel stond (denk ik?)

4. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Oh my god! HOW DID YOU NOT GET THAT?! :lol:

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik ga hier geeneens op in zo pathetic is het. 8)

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Sarcasm's a bitch

7. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    En dan moet Ajax ook hun publiek gaan straffen voor de geuzennaam Joden, wat ze ook gaan doen geloof ik. Want zolang de Ajacieden joden mogen gebruiken als geuzennaam zullen die spreekkoren blijven. Want als die mensen die spreekkoren gebruiken is Joden gewoon een synoniem voor Ajax. Net zoals Ajacieden "homo's lopen hand in hand" zingen om ons te narren met ons clublied. Supporters proberen liedjes te verzinnen die een link hebben met de desbetreffende club. En als je aan Joden denkt denk je al snel aan die vreselijke gebeurtenissen.

Ik probeer het niet goed te praten zeker niet, maar het komt ook doordat Ajax de term Joden zelf gebruiken. Maar goed, het is nu toch al te laat om die term eruit te krijgen. Net zoals de spreekkoren.
    De enige manier om dat soort tuig uit de stadions te krijgen is de Hooligan Act zoals in London. Boetes en dergelijke zoals nu zullen niet helpen.

En je heb gelijk, er zijn sommige mensen die echt haat hebben voor een club en alles wat er mee verbonden is. En dat is ook niet goed en zeker niet gezond. Maar zelf doe ik er niet aan mee, ik zou het eerder willen omschrijven als een hekel hebben aan Ajax.

8. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Als je nou is 106 door 35 deelt? Juist, dan zit op gem. 3 goals per wedstrijd. Is een 4-1 overwinning in eigen huis dan te danken aan een slecht verdedigend NEC? Denk het wel idd

9. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Op zich doet iedereen er wel aan mee, of je nu wilt of niet. Hetgene wat mij dwars zat is dat Kesler nooit zijn uitspraken inperkte maar gewoon uitkwam voor het feit dat Twente zo geweldig was en hoe mooi het zou zijn als Twente nog kampioen werd in zijn laatste jaar. Dat is hetzelfde wanneer Platini zou zeggen hoe geweldig hij het zou vinden als bijvoorbeeld Barcelona de CL zou winnen omdat hij daar al jaren fan van is en dat maandenlang. Ik zeg hier trouwens niet mee dat alle wedstrijden direct zijn omgekocht e.d. maar bepaalde uitspraken storen mij wat dat betreft wel. Als je zoveel belangrijke beslissingen neemt als bond dan hoor je een beeld te creëren dat je niet gevoelig bent voor zulke zaken en dat is nou niet bepaald iets wat de KNVB heeft gedaan dit seizoen. Hetzelfde zou zo zijn als hij een Ajacied was, je hoort imo neutraal over te komen op zo'n positie.

Eens, het wordt tijd voor échte ingrepen en straffen. En zoals ik al zei komen die spreekkoren e.d. altijd van twee kanten. De laatste alinea is trouwens wederzijds :+

10. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Je mag het noemen wat je wil, ik zit er niet mee. Feit is wel dat je er gewoon mee in aanraking komt zodra je Feyenoord/Ajax fan ben en dan ga je er vanzelf in mee. Er is me niet geleerd van "Je moet een hekel hebben aan Ajax!!" of iets in die richting. Het gaat gewoon vanzelf zodra je regelmatig in een stadion zit, en hetzelfde geld voor de Ajacieden.

11. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    De gezonde rivaliteit tussen Ajax en Feyenoord vind ik prima. Het is alleen allemaal veel te ver gegaan. Ook ik zie liever Feyenoord degraderen, niets mis mee.

Maar het feit dat de zondagmiddag amateurs uit Lutjebroek bij een 1-5 achterstand "helemaal niets in Amsterdam" beginnen te zingen, maakt mij misselijk. En dat is hetgeen wat er nu gebeurt.

12. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Komt ook omdat Ajax al zolang de schaal niet meer heeft binnengehaald terwijl het beeld van "arrogantie" nog wel altijd grotendeels aanwezig is. Hierdoor wordt het voor steeds meer clubs interessant om hieraan mee te doen en dat wordt nu elk seizoen erger en ik kan me er ook wel aan storen op bepaalde momenten. Evenals al die clubs die zich opeens als "rivalen" van Ajax aanschouwen, gaat op bepaalde momenten helemaal nergens meer over.

13. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou alleen maar de schijn geven van neutraal zijn. Zelf heb ik me er niet aan gestoord, maar dat kom ook vooral doordat ik toch niks met het kampioenschap van doen had. Maar ik snap dat het irritant kan zijn. Maar dat is in het verleden ook al geweest, volgens mij was de man voor Kesler openlijk voor Ajax. Ik geloof zelf niet in neutraal zijn in het voetbal, dat bestaat niet. Tenzij je allemaal mensen gaat aanstellen die een hekel hebben aan voetbal, maar daar schiet de sport niets mee op.

Mensen die functies in de KNVB op zich nemen vinden voetbal lijkt mij, allemaal leuk. En als je voetbal leuk vind krijg je al snel voorkeuren voor 1 of meerdere clubs. Dus neutraal zijn bestaat voor mij niet. En dan heb ik liever dat ze er openlijk voor uitkomen zodat er geen speculaties ontstaan. En op die manier kan je makkelijker zien of die persoon die club niet teveel bevoordeeld. Iets wat ik zelf niet zo snel zie gebeuren.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Volgens mij is er maar 1 club die echt kan zeggen dat ze benadeelt worden door de KNVB en dat is NAC.
    Heerlijk dat fluitconcert! _O_

15. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Zou Makaay eigenlijk moeten stoppen na vandaag en niet de bekerfinale willen spelen? Denk dat je amper met een beter afscheid weg kunt gaan.

16. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Nee, want in de beker wedstrijd (Finale kun je het niet noemen) schiet hij er ook 3 in:p
    Maar ik vond het wel een mooi afscheid voor hem, en wel leuk dat hij nu de jeugd gaat trainen.

17. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Weet ik, maar Ajax scoort zelf ook 4x :) Dus beter stopt ie nu.

18. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Ik zou hem erin brengen als Feyenoord voorstaat en er uitzicht op de beker is.
    Anders is het inderdaad een beetje een anti-climax.

Zeker omdat Pantelic ook gaat afsluiten met een hattrick.

19. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Heerlijke discussies hier :lol:
    De één zeivert nog meer onzin uit dan de ander.

20. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    ach ja, allemaal speculaties, wat er echt gaat gebeuren zien we op de dag zelf.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina