De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Met een 4 cilinder? Ik denk niet dat jij heel lang in het bezit van je rijbewijs gaat blijven :D.
     
  2. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Gaat hier nu toch al 8 jaar goed(A)
    Ff afkloppen ook meteen maar haha eerder de vraag of het blok het vol blijft houden hier:p:p

    Blok van de cbr400rr is door die 16en half duizend toeren(A) 2 keer in elkaar gedraaid eerste keer was na 35k kilometer en 2 keer denk ik 7 of 8000 km verder waarschijnlijk door gewoon zo rijden als gewend was zonder echt in te rijden(A)
    Beide keren gelukkig niet onderuit gegaan ofzo gelukkig deed koppeling gewoon het:p
    eerste keer ging met een gangetje van 100 ofzo moet zeggen dat is een vrij maffe ervaring(A)
    De 600 heeft het uit eindelijk ook opgegeven op een krukas lager waarschijnlijk heb die hier nog staan mischien word dat van de zomer gereviseerd:)
    Haha hier een foto na de 1e keer met de 400rr:p
    [​IMG]
    Klep door 1 van de zuigers geslagen en van binnen ieder lagertje kapot geloof ik(A)
    Krukas was zeer zwaar beschadigd ook en die toen vervangen heb dat blok nog steeds liggen ook alleen jammer dat er vrijwel niets voor te vinden is hier:mad:
     
    Laatst bewerkt: 1 mei 2010
  3. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Hehe, beschermengeltje zeker?
     
  4. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    ben nooit rijbewijs kwijt geraakt kreeg het wel voor elkaar om 3 en half duizend euri boettes in een jaar te rijden(A):p
    Maar dat is alweer een paar jaartjes terug.
    Gelukkig is dat nu wel een beetje minder al rij ik nog wel meestal gewoon stevig door(A)
     
  5. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
  6. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Wordt voor mij en m,n maat morgen geen MFMM.
    Weersvoorspellingen zijn te slecht,en er komen te weinig mensen opdagen.
    Dan maar volgende week op moederdag...

    :emo:
     
  7. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, het is echt asociaal slecht weer.


    Ik ben gisteren trouwens bij Goedhart geweest en daar even het aanbod bekeken. Ik heb op zowel de KTM 990 SM als de Hypermotard gezeten, maar ik denk toch dat het niet helemaal mijn stijl motorrijden is. De nieuwe Monster daarentegen.... dat was echt alsof ik thuis kwam. In het echt is hij ook stukken mooier dan op foto's moet ik zeggen. Zeker de 1100S, ik zal dan wel significant dieper in de buidel moeten tasten. Mijn grootste probleem met de 620 had ook te maken met het rijwielgedeelte, de demping voor en achter was echt belabberd. Dus wat Ohlins materiaal is het extra geld wel waard denk ik. Dat moet ik echter wel ergens vandaan toveren.
     
  8. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Als je dan toch zo bezig bent, is een 2e hands Streetfighter dan geen optie?
     
  9. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Ehm ja, die zag er ook leuk uit. Maar ik vraag me af of dat net zo prettig rijdt als een Monster. Ik kan het zeker even proberen. Het nadeel is dat die in ieder geval niet nieuw zal zijn, en dat wil ik toch wel weer heel graag.

    Een maagdelijke motorfiets :p.
     
  10. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Achja, je hebt fietsen die heel netjes ontmaagd worden en nog steeds niet weten wat het is om echt bereden te worden. Zo'n fiets zou dan wel wat voor je zijn :+

    Vind zelf wel als Monster rijder dat het natuurlijk beter is dan de supersport houding maar het is nog steeds geen comfortabele kilometervreet houding. Je zit vol met je bakkes in de wind en toch vrij ver naar voren. Maar aan de andere kant, het rijden is geweldig hoor. Nu ik wat meer ervaring heb begin ik 'm steeds meer te waarderen, echt top. En al helemaal met een wat beter rijwielgedeelte! Toch verwacht ik voor mezelf dat ik straks op een KTM SMT, Adventure of een Multistrada 1200 rijd. Lijkt me heerlijk, zo'n motor waar je na een dag rijden niet thuis komt als een illegale chinees op weg naar het beloofde land.
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2010
  11. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Is even wachten op die nieuwe 796 dan niets? Zit er precies tussen in qua prijs en materiaal.
     
  12. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Klopt, hij heeft alleen geen S uitvoering. En ik heb een beetje zoiets van 'laat ik het nu gewoon in 1 keer goed doen' dan rij ik er de komende 5 jaar (of langer hopelijk) gewoon lekker mee.

    En die 95 pk (misschien net 100 met een mooi uitlaatsetje + chip) van de 1100 is precies goed.
     
  13. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Heb die Street Triple toen nieuw gekocht maar heb daar achteraf wel spijt van, je schrijft teveel af in een korte periode. En een Streetfighter is idd iets heel anders dan een monster :p Streetfighter heeft nog dik 150pk wat er ontzettend explosief uit komt. Monster is in dat opzicht wat "tammer".
     
  14. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3


    Ja, en dat wat meer ontspannen karakter is misschien wel waar ik naar op zoek ben. De streetfighter heeft gewoon een 1098 blok, 4 kleppen, ook weer meer onderhoud. Dus wat dat betreft... liever een Monster denk ik.


    De 998 heb ik 2e hands gekocht (dat kon ook niet anders), maar dat was ook niet helemaal perfect. Ik ga idd (hopelijk) niet al te veel afschrijven. Maar de vorige eigenaar had het onderhoud niet bij een Ducati garage laten doen, en hij liep dus ook als een ziekenhuis toen ik hem kreeg. Er zaten geen originele remblokken in, voorvork kering was lek, ook de manier waarop het alarm er in zat... Gewoon niet zo netjes allemaal.

    Dat soort onzin heb ik allemaal geen zin in. Ik wil gewoon 2 jaar garantie. En het plan is ook niet om hem dan weer vrij snel te verkopen. Het afschrijven speelt op die manier wat minder een rol dan.
     
  15. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik wil deze zomer is wat gaan proefrijden op een aantal motoren.

    ZX10-R, Mijn lang gekoesterde droom maar aan de andere kant denk ik dat ik er wel eens op af kan knappen door mijn ervaring met naked bikes.
    Z1000, Wellicht dat er toch weer een Naked komt.. laatst nog op de CB1000R gereden maar ja... blijft een Honda ;)

    Daarnaast heb ik al eens een ZX6-R gereden en die vond ik toch wel erg lachen maar ook wel tam qua motorgeluid.

    Nog meer aanraders? iets om mijn groene bloed anders te laten kleuren wellicht?
     
  16. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Ligt er denk ik ook een beetje aan hoe jij je motor gebruikt ;)

    Als ik ga rijden,rij ik ook best flinke stukken.
    Dat is dus ook de reden waarom ik voor een naked ben gegaan.
    (ben meer een mooiweer-tour-rijder dan een woon/werk rijder)

    Zou zeker is proef gaan rijden op zo,n Z1000 of andere 1000cc nakeds.
     
  17. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ja is ook persoonlijk.. Ik heb gewoon eens zin in wat anders.. dus wordt veel proefrijden dit jaar ;)
    Ben bang dat een SS me toch op den duur gaat vervelen..
    Waar ik ook nog heel benieuwd naar ben is een KTM SuperDuke
     
  18. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik heb laatst gereden op een z1000 uit 2008 en die vond ik net zo tam rijden als de cb1000r. De 2010 z1000 heeft meer cc's gekregen en schijnt ook wat feller te zijn. Ook vond ik de 1ste z1000 (2004 ofzo?) een stuk feller dan het 2008 model (maar wel een klote digitale toerenteller die echt om te huilen is).

    Superduke rijd totaal anders, is een 2 cilinder dus meer koppel onderin en iets minder pk's dan een 4 cilinder. MV-Agusta brutale of een Speed Triple niks dan? O-)
     
  19. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    CIAO..........


    de ploffert zit eronder en heb even snel wat kiekjes geschoten.
    het geluid is.......eeehhhhh.......LUID!!
    hoe luid?

    nou.......de oerknal is er niks bij,hiroshima is voor mietjes en de etna houd zich stil.....zoiets dus :+


    [​IMG]


    tis een volledige race kit dus ook de kont is helemaal aangepast,andere ketekenplaathouder,nieuw carbon rondom en de knippers zijn naar boven verhuist.

    [​IMG]

    leuke oplossing door termignoni zelf voor de knippers door ze onder het spoilertje te doen.

    [​IMG]

    BROOOAAAPPHHH.....BROOOOOOOAAAAAPPHHHH

    [​IMG]




    niet op de schaamranden letten.......harder wou echt niet in de regen (meeeega teringweer richting oisterwijk gehad)

    ben weer helemaal blij zo en de brommert is zo wel af.........nu weer verder met een beetje inrijden.
    merk wel dat de motor wat feller op het gas ligt.
    hij is nog niet op de bank geweest maar ik denk dat er een pk'tje of 7 bij is gekomen.
    pas als de koppen worden geflowed gaat hij voor het eerst de bank op....denk dat de motor nu ongeveer op een pk of 102 staat.
    andere nokkenassen gaan er definitief niet in omdat deze niet voor de evo bestaan.
    biggelaar denkt zelf dat de snelle nokjes die voor de oude hyper beschikbaar waren,gebruikt zijn voor de evo's.
    tis mooi zo,ding heeft voldoende power om lekker uit je plaat te gaan.


    nu nog een maandje of 6 mooi weer en we zijn allemaal happy :+
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2010
  20. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Zo vet!

    Zijn de buren al bijgekomen?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina