Dodenherdenking 2010

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dyonko, 4 mei 2010.

1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Je hebt ook ouders hoor.
    Ik werd altijd naar binnen geroepen ook al was ik 7 of nog jonger.

2. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    En jij bent geen 14 meer. 18 jaar en volwassen. En ja, dan mag je respect hebben voor mensen die voor dit land zijn gestorven.

3. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Zonder die mensen hadden wij niet zo kunnen leven. En vergeet niet dat dodenherdenking niet alleen voor de tweede wereldoorlog is, maar ook voor de soldaten die nu sterven in Afghanistan en Irak.

Dus je mag inderdaad wat respect tonen voor de mensen die voor onze vrijheid gestorven zijn. Dit soort dingen moet je niet vergeten.

4. x IElementZ

x IElementZ Trusted User

Leuk Bevonden:
    0
    Dit vind ik best bullshit. Iedereen moet er gewoon even bij stil staan, Hoe jong of oud je ook bent. Dit is toch iets belangrijk als je dat niet vind is het gebrek aan opvoeding.

Laatst bewerkt: 4 mei 2010
  5. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ah, kom op Arjan.

Dat heb ik ook. Maar dat iemand vergeet dat het om 8 uur twee minuten stilte is voor deze dodenherdenking omdat hij aan het voetballen is, vind ik niet dat je geen respect toont.

6. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.131
    Een beetje respect mag ook wel, bovendien zijn het maar 2 minuten =(

7. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    [yt]rNDpawdHR8w[/yt]

Terrorisme zit terecht in iedereens hoofd..

8. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    En ik vind ook dat als je er nu voor altijd bijstaat, je ervoor zal zorgen dat je kinderen ook bij stil zullen staan. Het moet niet gebeuren dat over 100 jaar, de Tweede Wereldoorlog onbelangrijk is geworden in de ogen van onze kleinkinderen.

9. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Wij zaten Reach te doen en waren ook gewoon stil. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook bijna was vergeten. Ik vind het zelf niet zo heel verschrikkelijk als een aantal er even geen erg in hebben. Zolang zij maar respect blijven hebben voor de daden die door anderen zijn verricht en weten wat zich allemaal heeft afgespeeld. Ik vind het niet een heel groot probleem als zoiets er even bij inschiet omdat niet iedereen continu op zijn klokkie kijkt.

Maar inderdaad wel bizar dat Nederlanders zo paniekerig reageren bij zoiets. Ik ging er juist vanuit dat wij super nuchter zijn waardoor een dergelijk iets niet zo uit de klauwen loopt.

10. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dude, je postte tijdens 8 en 8.02 :x

11. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Toch gaat dat denk ik gebeuren. Wie staat er nu nog stil bij wat er 150 jaar geleden gebeurd is.

Verder vind ik het persoonlijk erger dat jongeren vandaag de dag nog een zo negatief beeld van Duitsland hebben vanwege de oorlog dan dat ze een keer de dodenherdenking vergeten.

12. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    @ty
    Haha nee eigenlijk had ik dat ding om 19:59 gedaan, maar nog niet op 'Snel reageren' gedrukt omdat ik even in de huiskamer ging zitten. Om ;01 drukte ik dus snel nog op snel reageren want toen zag ik dat ie nog niet gepost was ;)

13. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Da's natuurlijk heel makkelijk gezegd wanneer je er zelf niet bij bent..

14. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Ik zet als respect het geluid van Itunes uit en ik praat niet, maar ik heb niet elk jaar met me hand op mijn hart voor de tv zitten kijken.
    Overigens lijkt mij dat de persoon die onwel is geworden een gevolg was van de knal en massa, en niet de oorzaak. Er zal nog wel een staartje aanzitten wat we allemaal pas later te horen krijgen, dat wordt eerst een tijd gecensureerd..

15. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Dus je mag ook niks posten op internet tijdens een herdenking? :emo:

16. Kaasstengel

Kaasstengel Never, ever give up!

Leuk Bevonden:
    0
    Mooie dodenherdenking. Jammer dat het chaotisch werd aan het einde van de twee minuten stilte maar zoiets kan gebeuren=( . Sterke speech van J.P. en het gedicht was ook mooi, jammer dat het weinig aandacht kreeg van NOS.

Trouwens wel bizar dat Marco Kroon er gewoon bij was ondanks de opschudding van enkele maanden geleden rondom hem.

En over de twee minuten stilte bij de jeugd tegenwoordig, ik zal er alles aan blijven doen om zelf enkele minuten stilte te zijn op 4 mei en ik zal het meegeven aan mijn kinderen. Ook zal ik, indien kinderen geen vakantie hebben, er aandacht aan besteden tijdens lessen. Zoiets mag namelijk nooit vergeten worden en het is belangrijk om te weten dat er gevochten en gestreden is voor Nederlandse vrijheid 65 jaar geleden en dat er nu ook nog wordt gevochten om elders in de wereld onderdrukking wordt tegen gegaan.

17. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Mooi juist toch? In ere hersteld.

18. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Denk niet dat er een staartje aan zit. Ik bedoel, als er daadwerkelijk een gek met een wapen of whatever zou hebben gestaan, dan laten ze de koningin en de mensen echt niet terug keren.

Er is gewoon iemand onwel geworden, paar mensen schrokken daar van en zijn gaan rennen. En dan krijg je gewoon een kettingreactie. Als ik ineens een paar mensen gillende weg zie rennen zou ik ook gaan rennen, want je ziet zelf waarschijnlijk niks.

19. PyamaManNL

PyamaManNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt mij dat als er daadwerkelijk iets vreemds is gebeurt, de mensen die op de dam stonden dat dna wel weten. Dus dat zal dan snel genoeg bekend worden.

20. Kaasstengel

Kaasstengel Never, ever give up!

Leuk Bevonden:
    0
    Hij is nog niet vrij gesproken dus ja

Deel Deze Pagina