Dodenherdenking 2010

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dyonko, 4 mei 2010.

1. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Onrespectvol? Wat denk je wat wij gaan zeggen? Leuk joh, hardcore muziek erbij en een trieste gebeurtenis :emo:?

2. Julien

Julien Ridder

Leuk Bevonden:
    0
    Dit was me wel weer een gedenkwaardige dodenherdenking.

Toch triest dat zoiets moet gebeuren.

3. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Ik ook wel, je moet het leven ook weer niet te serieus nemen:9

4. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Ik had zelf een voetbalwedstrijd maar wel netjes dat bij ons de scheids het spel stil legde en we ook 2 minuten stil waren. :thumbs:. Dit mag gewoon nooit vergeten worden.

5. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Zit zelf in Duitsland, via de radio meegeluisterd, schrok wel even. We hollen als soort echt achteruit. Snap de mensen niet die zeggen dat we dit maar moeten vergeten.

6. Munnie

Munnie Guest

Was om 6 uur nog in Amsterdam, toen weer terug naar vakantiehuisje in Bergen...
    Live op tv gezien, dacht wel ff wtf daar had ik bij kunnen zijn want stond rond 6u nog bij Madame Tussaud (waar die man begon te schreeuwen) 8).
    Blijkt het te gaan om een of andere mongol die gestoord was :{.

7. Stephan123

Stephan123 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja, en daarna liet iemand een koffer vallen

8. Munnie

Munnie Guest

Klopt, maar die man deed dat omdat hij schrok door die gestoorde gek.

9. FrostbiteNL

FrostbiteNL As We Fight

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zat in de trein om 20.00 uur. De trein stopte netjes zodat iedereen 2 minuten stil kon zijn.
    Behalve een groepje allochtonen die in hun eigen taal gewoon lekker verder aan het praten waren. Hoe respectloos kun je zijn zeg... Verschrikkelijk gewoon.

10. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Als je zegt 'dat je niets hebt met die oorlog van o zo lang geleden' dan snap ik dat nog wel. Maar sorry, denk eens wat breder of zo. Maak het algemener. Dodenherdenking is nog ontzettend actueel. De 2e Wereldoorlog in principe ook. Ik was op mijn reis in Auschwitz, en omdat ik toen op dat moment goed kon verwoorden wat ik zag quote ik mezelf even:

Dat is voor mij dodenherdenking, niets achterhaald aan. Tenzij je op een onbewoond eiland woont of zo.

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Waarom denkt iedereen bij Dodenherdenking aan WOII?
    Ik denk dat de meeste meer binding hebben met de slachtoffers van Afghanistan..

12. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Omdat het samenhangt met de bevrijding van de Duitsers in de 2e wereld oorlog misschien? En het de ergste gebeurtenis is die we hier gekend hebben.

13. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    Ook zijn er altijd oorlogs veteranen van WO2 aanwezig. In de toespraken wordt ook daar over gesproken. Ik heb nog nooit meegemaakt(in een herdenking waar ik zelf bij was; ik weet niet hoe het op de Dam is) dat ze over Afghanistan begonnen.
    Ik denk dat bijna alle mensen(al helemaal de volwassenen) vooral/alleen stilstaan bij de gebeurtenissen van WO2.

14. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Je maakt een grap..?
    De dodenherdenking is ontstaan met het oog op de tweede wereldoorlog en de dag erna is de dag dat Nederland werd bevrijd van de duitsers.
    Aangezien er in de afgelopen jaren Nederlanders zijn overleden in Afghanistan worden die ook herdacht en wordt dat ''voor het gemak'' op dezelfde dag gedaan.

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    No shit Sherlock..

Maar iedereen vergeet de soldaten die gestorven zijn in Irak/Afghan.
    Het is niet alleen de WOII, dat probeerde ik duidelijk te maken.

16. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    De tienduizenden Amerikanen die daar, in mijn ogen, geen zak te zoeken hadden. Je vergeet wat de mensen daar zelf doen. Zoek maar eens op YouTube of andere video sites en je ziet wel wat ik bedoel. Leuk man, als Amerikaanse soldaat een stel ezels neerschieten :emo: Leuk man, een gezin in elkaar rossen die er niets mee te maken heeft. Amerikanen, ik walg van dat volk. Alles wat hun doen word toch weer gerechtvaardigd.

OF

De miljoenen mensen die onder Hitler zonder pardon kapot gingen? Mensen die hiervoor niet eens een keuze hadden. Hitler, de man die een compleet volk gek kreeg. Vergeet niet dat Stalin ook genoeg doden op z'n geweten heeft.

Maargoed, de Dodenherdenking komt van de 2e Wereldoorlog. Niet van Afghanistan o.i.d.

EDIT
    Natuurlijk worden alle oorlogs slachtoffers niet vergeten. Maar de miljoenen van WO2 is gewoon .. ja, need I say more?

Laatst bewerkt: 5 mei 2010
  17. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Die Amerikanen die jij zo haat hebben er wel voor gezorgd dat wij nu vrij kunnen leven. Al ben ik het met je eens over het feit dat ze daar nu niet moeten zitten.
    Dodenherdenking is begonnen met de WWII maar het gaat ook zeker over alle soldaten die erna zijn gesneuveld.

18. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Amerikanen hebben na de 2e Wereld Oorlog een soort van complex opgelopen waardoor ze denken dat ze de hele wereld moeten bevrijden, ookal willen mensen geeneens bevrijd worden. Kijk maar eens naar de geschiedenis erna. Dat ze destijds iets goeds hebben gedaan is geen vrijbrief voor hun daden nu, me dunkt.

Ik denk met dodenherdenking aan slachtoffers. En ik vind ook wel dat Nederlandse soldaten die de afgelopen jaren zijn overleden daar ook wel onder vallen, maar wel op een heel andere manier dan 6 miljoen vergaste joden, of, als je het bij soldaten wil houden, alle overledenen bij de Grebbeberg tijdens de inval op Nederland.

19. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Agreed.

We hebben veel aan ze te danken. Dat is waarschijnlijk ook het "enigste" wat de Amerikanen goed hebben gedaan in EEN oorlog.

Vietnam?
    Iran?
    Irak?
    Afghanistan?

Amerika plaatst zichzelf 99.99% van de keer in Goddelijke posities. Ze roepen het over zichzelf af, best erg.

20. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik het ook mee eens, na de tweede wereldoorlog zijn ze alleen maar zinloze oorlogen begonnen die nergens om gingen. Maar dan kun je nog wel dankbaar zijn voor het feit dat ze toen wel ons kwamen helpen toen heel Europa bezet was. Dat neemt niet weg dat ze nu weer in een vreemd land zitten om vreemde redenen en ons daarin mee slepen. Maar goed, dit is niet echt iets voor dit topic.

Deel Deze Pagina