Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    @melbuuln, al wat meer kunnen spelen met de 70-300? what's your thought on it?

en wat raden jullie aan voor een 50mm 1.4 lens voor canon?
    de canon 50mm F1.4 of de sigma 50mm f1.4 of een totaal ander merk?

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Van spelen is vandaag niets gekomen :mad:

Heb eindelijk een dag vrij staat de telefoon roodgloeiend.
    Heb vanmiddag zelfs nog 3 uur moeten werken omdat een winkeloven die ik gisteren heb geleverd niet goed werkte.
    Vanmorgen is de nieuwe winkel open gegaan en nu is de muur en systeemplafond al doorweekt met water 8)
    Het water probleem is opgelost , alleen zit er nog een software conflict in de besturing van de oven maar dat los ik Maandag morgen wel op.

3. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Lekker dat soort vrije dagen :+
    Ach ja veel succes ermee iig!:)

4. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Zo, de Canon EOS 7D is binnen. Wat een beest van een camera. Zondag maar eens een dagje mee spelen.

5. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    gefeliciteerd met een mooie camera!:)
    welke lens heb je er bij?

6. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Ik heb de 17-55mm 2.8 IS USM en de 70-200mm 4.0L IS USM. Of laat ik het zo zeggen, mijn vriendin en ik hebben die 2 lenzen, aangezien zij ook gek is van fotograferen.

Wellicht nog een keer een 2e body en een 24-105mm 4.0L IS USM. Alhoewel de prime lens 35mm 1.4L USM mij ook wel aanspreekt.

Overigens, welke lens raad jij aan om mee te filmen? Carl Zeiss?

7. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Carl Zeiss wordt alom geprezen voor film en wordt als de koning hiervoor gezien.
    de reden hiervoor is vanwege het microcontrast en de soepele focus.
    Maar ook voor fotografie doet hij het erg goed vanwege de scherpte alleen scherpte is minder belangrijk bij video

Maar leuke lenzen die 2! heb je een groot bereik me gecoverd en ook gelijk 2 erg goede!
    Ik zou alleen er nog wel een snelle lens erbij halen (zoals bijv. de canon 50mm F1.8) voor de nachtsituatie's bijvoorbeeld en omdat die canon geen drol kost zou ik die doen.
    Of kijk gelijk voor een Carl Zeiss ja maar dat kost wel wat :+

8. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Die 35mm 1.4L USM vind ik geweldig. Maar met een Carl Zeiss kan ik natuurlijk 2 vliegen in 1 klap vangen. Een lichtsterke lens om mee te fotograferen en een toplens om mee te filmen.

9. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    maar vergeet niet dat de L lenzen van canon het ook erg goed doen voor video hoor! maar ik zou persoonlijk voor een carl zeiss gaan :)

10. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Ook maar even berichten !

Ben sinds kort in het bezit van een Canon EOS 550 D Wat een fijn Cameraatje!

11. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Ik ga me eens orienteren. Is namelijk wel weer een investering, want heb nog een aantal fikse uitgaven in het verschiet.

Overigens een aantal vragen. Hoe is het filmen van bewegende/sportende mensen? Is dat enigszins mogelijk met de 7D?

12. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    het is te doen MAAR (ja gelijk de maar hé :+) je hebt last van een aantal dingen.
    Natuurlijk is je focus een van de grote problemen omdat je manueel moet focussen en dat is best lastig met zo'n "shallow depth of field" vooral bij bewegende mensen (laat staan sporten)
    Natuurlijk is dit redelijk te doen als je gewoon goed oefent.
    Een follow focus systeem kan hierbij erg handig zijn! (zie bijvoorbeeld de dfocus)

Daarnaast is het ook zo dat als je te veel en te snel gaat pannen je een "Jello" effect krijgt waarbij je plaatje schuin lijkt.
    Maar dit valt niet altijd op hoor maar sommige mensen letten daar wel op!

Al om al, ik heb al veel bewegende mensen gefilmd en het is te doen als je maar rustig mee beweegt en dus niet te snel en als je je focus even hebt geoefend.

13. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nja is best te doen, grootste minpunt is rolling shutter eigenlijk...
    Wat scarluuk zegt klopt dus, maar je hoeft natuurlijk niet altijd een shallow depth of field te hebben, dus je zult niet altijd moeilijk lopen doen met het focussen.

14. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Zometeen staat er weer een "fout" filmpje online die ik met de 7D heb geschoten.
    Ik weet het de audio zuigt, de beelden zitten vol met foutjes maar ach.
    Was voor een vriend van mij die moest voor zijn middelbare school een CKV opdracht maken, dus toen heb ik aan geboden te helpen.
    Je kunt hier trouwens zien dat het geen reet uit maakt of je nu een hancyfancypancy lens hebt of een analoge oude want de verschillen zijn minimaal :+
    Deze film is met 3 lenzen geschoten,
    Canon 50mm F1.8 (enigste digitale lens)
    Travenar 28mm F2.8
    Vivitar 135mm F2.8
    Kijken of jullie er tussen uit kunnen plukken welke de digitale zijn :+
    Zal een link posten zodra hij online is

Edit: Duurde ffe maar hij is online
    [yt]8fEgVPsuVns[/yt]

Laatst bewerkt: 8 mei 2010
  15. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    +1 voor de ketchup :+
    Mooi gefilmd hoor! Camera bewegingen waren wel erg kut bij die scene dat je meeliep ;)
    Wel toevallig dat je filmde op een plek waar ik wel eens ben wezen skateboarden :eek: vanaf 2:50 :+
    Erg tof gedaan, zeker als het niet eens als een serieus iets is bedoelt.

16. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    haha dankje :+
    2e scéne was idd erg schokkerig maar had geen zin om het beter/overnieuw te doen :+
    Maar jij hebt dus bij de muzetuin geskated? erg bekende skate plek in tilburg he :)

17. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ziet er goed uit scarluuk! Ik woon zelf ook in Tilburg :)

Ik heb echt al een tijdje hetzelfde probleem: Ik kan geen raw files openen in Lightroom en Photoshop. Ik heb een 500D , Lightroom 1.4 en Photoshop CS3.

Ik heb al geprobeert de juiste Camera raw updates te downloaden, maar dat werkt niet.
    Kan iemand mij helpen?

18. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Tilburg is the place to be! :D
    Keer zin om te gaan fotograferen?:)

Maare wat geeft hij aan als je RAW wilt openen dan?
    of krijg je gewoon helemaal niks?
    Ik gebruik zelf lightroom 2 en heb photoshop cs2 gebruikt.

19. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    http://vimeo.com/11647295

Hier een test van een timelapse met m'n intervalometer. Ik zie wel dat ik een paar spikkeltjes op m'n sensor heb :mad:

http://vimeo.com/11651072

Hier nog eentje, deze is in de automatische stand geschoten, dus daarom flikkert het beeld zo :mad:

Laatst bewerkt: 11 mei 2010
  20. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Gaaf hoor, wat was je sluitertijd btw? ik vind namelijk dat die bomen nogal erg hard bewegen.
    Sluitertijd hou ik meestal bij time-lapse op een lage stand (alles onder de 1/50e ongeveer) om zo nog bewegings blur te krijgen waardoor het natuurlijker lijkt.

Alleen ik maak nog time-lapse op de moeilijke manier:+ aansluiten op me macbook en dan via software hem time-lapse laten doen :9
    Niet alleen ben ik dan heel de dag mijn camera kwijt maar ook mijn macbook en het is stukke minder portable haha:9

Btw, gister tijdens de clipshoot is er een making-off gemaakt voor degene die het willen zien, kun je mij in actie zien :+ was een leuke dag en heb weer eens een keer mijn lichtset gebruikt sinds tijden :D
    Ik val op tussen die gasten dus je zult me zo herkennen denk ik :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina