Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaasstengel

Kaasstengel Never, ever give up!

Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad ben al erg uitgekeken op dat nummer :'-(

Nummer van Shakira is erg lekker en Going On van Gnarls Barkley ook :) .

Begin steeds meer zin te krijgen in het WK, Nederlandse competitie is afgelopen en de andere competities zullen spoedig afgelopen zijn. Dan een paar weken niks nieuws behalve transfernieuws en wat poep oefenwedstrijden en dan gaan we weer los!

2. pApzAkkii

pApzAkkii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind vooral die Going On erg lekker van Gnarsl Barkley, had zeker niet misstaan als WK-nummer.. net als Wavin Flag trouwens.. als ik FIFA World Cup speel, en ik hoor dat nummer, zit ik nét ff meer in die sfeer op de een of andere manier...

Kan niet wachten op komende sportzomer.. WK, Tour de France in Nederland, met kansen voor Gesink.. Wimbledon.. en de transfers uiteraard.. kan niet wachten!

3. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ben heel erg benieuwd.

De poule overleven zou opzich te doen moeten zijn. Ik knijp hem voor Denemarken en Kameroen. Denemarken weet ik niet waarom, Kameroen wel. Dat is toch een "voetballand".

Als we het overleven komen we waarschijnlijk tegen Italië of Paraguay. Ligt eraan of Italië / Paraguay plek één of twee inneemt.

Dan zal het Nederland - Spanje worden ... god. Als we dan toch winnen van Spanje ... dan hoop ik dat we in de Halve-Finale Duitsland tegenkomen ... en dan winnen. Maargoed, de poule overleven zal wel lukken, maar ... daarna ... fuck. Spanje, Frankrijk, Italië, Engeland, Duitsland ... dat zijn de teams die we tegen kunnen komen.

4. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Heb je de Afrika Cup gevolgd? Ik heb zo goed als elke wedstrijd gezien, in ieder geval elke wedstrijd van Ivoorkust, Kameroen en Nigeria. Maar serieus, damn, wat viel me dat tegen zeg. Wat een vreselijk laag niveau is het daar in Afrika. Ze zijn allemaal sterk en kunnen misschien hard schieten, maar volgens mij hebben ze van balgevoel, het aannemen van een bal enzo, nog nooit gehoord. Totaal geen balcontrole hebben ze. Zelfs spelers als Eto'o en Drogba vielen me erg tegen, ook totaal geen invloed. Zou wel komen door de matige medenspelers.

Kameroen ben ik opzich niet erg bang voor, we zouden ze moeten kunnen pakken. Zelfde met Denemarken en Japan eigenlijk. Maar ben er toch niet al te zeker over, met Nederland weet je het maar nooit. Soms zijn ze goddelijk, maar andere wedstrijden zijn ze waardeloos (meestal tegen de 'mindere landen').

Met geweldige spelers als Wesley Sneijder, Rafael van der Vaart, Arjen Robben en Robin van Persie zouden we eigenlijk wel een kans moeten maken om ver te komen (misschien wel te winnen). Sneijder, leider van Internazionale. Van der Vaart is dit jaar echt doorgebroken bij Real Madrid en is meerdere wedstrijden belangrijk geweest, gewoon lekkere voetballer om in je team te hebben. Robben is geweldig bij Bayern Munchen, zo vreselijk belangrijk en maakt zo veel doelpunten. Robin van Persie is net als de anderen gewoon top klasse, gewoon een geweldige speler. Zie er echt naar uit om hem weer te zien spelen.

Zelfs tegen teams als Spanje hoeven we niet echt bang te zijn hoor. Of ja, wel bang, maar we zijn niet kansloos.

5. Kaasstengel

Leuk Bevonden:
    0
    Denemarken is altijd een land dat kan verassen op een eindronde door 'betere' teams uit te schakelen.

Van Kameroen weet ik niet zoveel behalve dat ze Eto'o, Djemba Djemba en Enoh hebben maar verder.....? Bij de vorige editie van de Africa Cup was het wel erg leuk om naar te kijken in tegenstelling tot afgelopen jaar, maar hoe dat nu is....

6. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Het niveau van de Afrika Cup viel mij ook tegen, maar Kameroen heeft natuurlijk wel het ''klimaat voordeel''. Ze spelen een stuk meer thuis dan ons.

In de voorlopige selectie van Denemarken zitten maar 3 aanvallers: Tomasson, Bendtner en Larsen. Dat is echt weinig. Zeker als je ziet dat Low van Duitsland al heeft bekend gemaakt 6 spitsen mee te nemen. Al is de concurrentie daar wel moordend.

Dit is overigens de voorlopige blessurelijst:

http://www.vi.nl/Nieuws-item/180162/WKblessurelijst-wie-ontbreken-er-in-ZuidAfrika.htm

Houden zo! er staan geen Nederlanders op en het is enorm belangrijk dat het zo blijft.. al was Engelaar op het EK2008 wel erg goed als vervanger van Babel.

De grote afwezigen tot nu toe: Owen, Beckham en Bosingwa.
    Ik hoop dat Torres en Fabregas goed kunnen herstellen..

Laatst bewerkt: 10 mei 2010
  7. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    De volledige voorselectie Spanje:

Doel: Iker Casillas (Real Madrid), Pepe Reina (Liverpool), Diego López (Villarreal), Víctor Valdés (Barcelona), David De Gea (Atlético Madrid)

Verdediging: Raúl Albiol (Real Madrid), Álvaro Arbeloa, Sergio Ramos (beide Real Madrid), Joan Capdevila (Villarreal), Carlos Marchena (Valencia), Gerard Piqué, Carles Puyol (beide Barcelona) , César Azpilicueta (Osasuna)

Middenveld: Sergio Busquets, Xavi Hernández, Andrés Iniesta (allen Barcelona), Cesc Fábregas (Arsenal), Jesús Navas (Sevilla), Marcos Senna (Villarreal), Juan Mata (Valencia), David Silva (Valencia), Xabi Alonso (Real Madrid), Javi Martínez (Athletic Bilbao), Santi Cazorla (Villarreal)

Aanval: David Villa (Valencia), Fernando Torres (Liverpool), Dani Güiza (Fenerbahçe), Álvaro Negredo (Sevilla), Pedro Rodríguez (Barcelona) en Fernando Llorente (Athletic Bilbao).

Gekkenhuis, wat een kwaliteit. Voor mij blijft Spanje de favoriet.

8. Kaasstengel

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zit Bojan er niet bij? :thumbs:

9. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Vraag het Del Bosque. Ik zou denk ik ook liever Bojan erbij hebben dan Güiza, die in de Turkse competitie maar tien doelpunten heeft gemaakt in 32 wedstrijden. Dat ene jaar bij Mallorca twee seizoenen terug mag ook geen reden zijn om hem te selecteren. Ook Llorente is geen doelpuntenmachine. Had het wel leuk gevonden als hij Bojan een kans zou geven.

10. Kaasstengel

Leuk Bevonden:
    0
    Sowieso is het goed voor zijn ontwikkeling. Hij is 19 geloof ik? Dan zou het al mooi zijn om mee te gaan naar zo'n groot toernooi. Maar hij scoort ook regelmatig in de Primera Division en hij heeft er toch ook al een paar ingelegd in de Champions League?

11. Remo NL

Remo NL Active Member

Leuk Bevonden:
    54
    Van Marwijk laat Van Nistelrooy en Velthuizen thuis
    11/05/2010 17:32

Ruud van Nistelrooy en Piet Velthuizen behoren niet tot de voorlopige selectie van dertig spelers die Bert van Marwijk bekendmaakte. Vurnon Anita en Jeremain Lens werden wél geselecteerd.

'Ik heb hem gezegd dat we hem intensief hebben gevolgd en bewondering hebben voor zijn streven en inzet het WK te halen', aldus Van Marwijk over Van Nistelrooy. 'Daarover heb ik tussentijds ook meerdere malen met hem gesproken. Naar mijn idee is Ruud weliswaar fit, maar restte hem na zijn langdurige knieblessure onvoldoende tijd om zijn noodzakelijke, oude niveau te halen.'

Ook moest de bondscoach slecht nieuws vertellen aan Velthuizen. 'Piet is een talentvolle, jonge doelman die al langer bij ons in beeld is en dat zeker ook zal blijven. Op dit moment heb ik gekozen voor een combinatie van vorm, talent en ervaring en viel die afweging voor Piet negatief uit.'

Nederland is tijdens het WK ingedeeld in Groep E met Denemarken, Japan en Kameroen. Op 1 juni moet Van Marwijk zijn definitieve selectie van 23 man bekend maken.

De volledige selectie bestaat uit de volgende namen:

Doel Sander Boschker (FC Twente), Maarten Stekelenburg (Ajax), Michel Vorm (FC Utrecht).

Verdediging Vurnon Anita (Ajax), Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart, Dui), Edson Braafheid (Celtic, Sch), Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord), John Heitinga (Everton, Eng), Joris Mathijsen (Hamburger SV, Dui), André Ooijer (PSV), Ron Vlaar (Feyenoord), Gregory van der Wiel (Ajax).

Middenveld Ibrahim Afellay (PSV), Otman Bakkal (PSV), Mark van Bommel (Bayern München, Dui), Wout Brama (FC Twente), Orlando Engelaar (PSV), Nigel de Jong (Manchester City, Eng), David Mendes da Silva (AZ), Stijn Schaars (AZ), Wesley Sneijder (Internazionale, Ita), Rafael van der Vaart (Real Madrid, Spa), Demy de Zeeuw (Ajax).

Aanval Ryan Babel (Liverpool, Eng), Eljero Elia (Hamburger SV, Dui, Klaas-Jan Huntelaar (AC Milan, Ita), Jeremain Lens (AZ), Dirk Kuyt (Liverpool, Eng), Robin van Persie (Arsenal, Eng), Arjen Robben (Bayern München, Dui).

12. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    wie gaan er nog uit?
    1. anita of braafheid ?
    2. Lens
    3. Babel of Elia ?
    4. Brama
    5. Affelely
    6. Bakkal
    7. Mendes da Silva of Engelaar ?

13. Kaasstengel

Leuk Bevonden:
    0
    1. Anita
    2. Braafheid
    3. Brama
    4. Mendes da Silva
    5. Schaars
    6. Bakkal
    7. Lens of Elia, ligt eraan hoe Elia zich weet te hervatten na zijn operatie.

Waarom zou je Afellay en Engelaar in godsnaam er niet bij willen hebben? :') Het is bewezen dat een Nederlands elftal met veel (oud) PSV-ers beter presteert op een eindtoernooi! :thumbs:

14. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    neem aan dat hij 8 verdedigers meeneemt
    dus dan gaat anita of braafheid mee (als extra linksback)

Afellay heb je denk niet veel aan als je als creatieve spelers als sneijder en vd vaart hebt.
    Je neemt 20 veldspelers mee, dus elke positie 2x

Engelaar zou ik wel mee willen, mendes da silva lijkt me helemaal niks.

15. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Doel:
    Sander Boschker (FC Twente), Maarten Stekelenburg (Ajax), Michel Vorm (FC Utrecht).

Verdediging:
    Vurnon Anita (Ajax), Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart, Dui), Edson Braafheid (Celtic, Sch), Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord), John Heitinga (Everton, Eng), Joris Mathijsen (Hamburger SV, Dui), André Ooijer (PSV), Ron Vlaar (Feyenoord), Gregory van der Wiel (Ajax).

Middenveld:
    Ibrahim Afellay (PSV), Otman Bakkal (PSV), Mark van Bommel (Bayern München, Dui), Wout Brama (FC Twente), Orlando Engelaar (PSV), Nigel de Jong (Manchester City, Eng), David Mendes da Silva (AZ), Stijn Schaars (AZ), Wesley Sneijder (Internazionale, Ita), Rafael van der Vaart (Real Madrid, Spa), Demy de Zeeuw (Ajax).

Aanval:
    Ryan Babel (Liverpool, Eng), Eljero Elia (Hamburger SV, Dui), Klaas-Jan Huntelaar (AC Milan, Ita), Jeremain Lens (AZ), Dirk Kuyt (Liverpool, Eng), Robin van Persie (Arsenal, Eng), Arjen Robben (Bayern München, Dui).

Ryan Babel / Eljero Elia
    Ik denk dat het nog keizen wordt tussen Ryan Babel en Eljero Elia. Ik heb zelf liever Eljero Elia, maar als het kan beide natuurlijk.

Otman Bakkal
    Niet zeker of hij echt een aanwinst is als je kijkt dat al de centrale middenvelder posities al goed bezet zijn.

3 Keepers.
    4 Backs
    4 Centrale verdedigers.
    8 Middenvelders
    3 Vleugelspelers
    3 Spitsen

Doe mij ook nog maar effekes Bruma < - > Vlaar.

Laatst bewerkt: 11 mei 2010
  16. Kaasstengel

Leuk Bevonden:
    0
    Afellay speelt vrijwel het hele seizoen controlerend bij PSV. De jong, van Bommel, de Zeeuw, Engelaar en Affelay lijkt me wel een mooie bezetting voor die 2 posities toch?:)

@ Siemen: je hebt er 6 ipv 7;)

17. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Dan hebben we echt een sterk middenveld hoor.

@ Kaasstengel :+ : Ja zit te twijfelen tussen Ryan Babel/Eljero Elia. En misschien ook Bakkal niet.

18. Kaasstengel

Leuk Bevonden:
    0
    Ons grootste probleem ligt gewoon in de verdediging, wat eigenlijk gewoon zuigt.

19. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    was bij vorige WK ook .. alleen tijdens het WK stond de verdediging als een huis en was de aanval kut :9

20. Kaasstengel

Leuk Bevonden:
    0
    Oh ik dacht dat het door van de Sar kwam. :thumbs:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina