1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Nieuws] Tientallen Nederlandse doden vliegramp Tipoli

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Viktortje, 12 mei 2010.

  1. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Is er bekend wanneer het is gebeurd (tijd)?
     
  2. Momus

    Momus Lionel Andrés Messi

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    8.00 nl tijd
     
  3. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Of misschien omdat het leven verwoest is van 61 landgenoten en hun families, wat een vreselijk drama is..

    Gek, volgens Arabische media is de oorzaak een explosie, maar tegelijkertijd wordt een aanslag uitgesloten:confused:
     
  4. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Een explosie kan ook duiden op een technisch mankement.
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Lol hysterisch posten.
    Maar ik zie wel een volgende thread verschijnen als er weer een vliegtuig neerstort waar geen Nederlanders inzitten.
     
  6. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Vind je het zo gek dat als er wat met landgenoten gebeurt dat het meer onder de bevolking leeft dan als het mensen uit een ander land zijn waar we geen connectie mee hebben?
     
  7. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb nu op verschillende nieuwsberichten op verschillende sites gehoord dat het om een jongetje of meisje gaat van 8,9 of 10 jaar.. het geslacht moet je toch wel kunnen vaststellen..
    [yt]sDaeq8ezNy0[/yt]
     
  8. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het wel met Hybrid eens, in het algemeen zijn Nederlanders voor mij niet meer waard dan andere mensen. Natuurlijk is het erg dat dit gebeurt is en het verdient ook wel een speciale thread, maar de vraag is of hetzelfde gebeurt zou zijn als het om 61 niet-Nederlanders ging.

    Dat er meteen weer aan een aanslag wordt gedacht bevestigd nogmaals dat de meeste Nederlanders in angst leven.
     
  9. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik ben het ook met Hybrid en gerowniko eens, hoe raar je dat ook wilt vinden.
     
  10. SuxxeR

    SuxxeR boem

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben benieuwd of jullie ook zo'n grote muil zouden hebben als het familie van jullie betreft.|:-

    En daarom is er wellicht ook zo veel nieuws over, omdat mensen graag willen weten of hun naasten veilig zijn, of dat zij zich zorgen moeten maken.
     
  11. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Dat vind ik altijd zo'n onzin punt. :+ Tuurlijk is dat erger. Maar denk jij dat het rust geeft als dat volop in de media is? Ik snap nooit waarom mensen dat altijd zeggen: Ja maar, wat als het jou familie was? Nou, dan is het kut, heel kut.

    Maar je moet t zo zien: jou stadskrant (als je die in jou streek hebt), die gaat ook niet in z'n kranten zetten dat er in een vaag eiland in Italië een oud opatje in elkaar is getrimd. Dat is vergelijkbaar met dit. Het is binnenlands nieuws.
     
  12. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Is altijd zo, als er Nederlandse slachtoffers bij een ramp zitten is het voor de Nederlandse media altijd 10x zo erg als dat er alleen maar mensen uit een ander land in zouden zitten. Zelf maakt het voor mij geen flikker uit of er alleen maar Afrikanen in zitten of alleen maar Nederlanders. Tuurlijk zou ik me er meer bij kunnen inleven als er alleen maar Nederlanders in zouden zitten, maar het maakt het natuurlijk niet minder erg. Vond die persconferentie van Balkenende ook nergens op slaan, wat heeft hij er nou mee te maken..
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Beetje een onzin punt idd. :)
     
  14. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je mijn post niet goed begrepen hebt, ik zeg dat het voor mij niet uitmaakt of het Nederlanders of niet-Nederlanders zijn. In beide gevallen is het erg dat dit gebeurt is. Als het mijn familie betrof zou ik natuurlijk heftiger reageren, maar dat komt omdat ik ze dan persoonlijk ken, deze 'landgenoten' ken ik niet persoonlijk, net als niet-Nederlanders, dus daarom maakt het voor mij niet uit of het wel of niet Nederlanders zijn. Dit nieuwsbericht zou voor mij even erg zijn als het niet-Nederlanders betrof.

    Maar zoals Hybrid al terecht zei wordt er naar alle waarschijnlijkheid dan geen speciale thread aangemaakt. Tenzij het een massaal dodental heeft zoals die tsunami's in 2004.
     
  15. SuxxeR

    SuxxeR boem

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is niet echt een onzinpunt, want doordat het Nederlanders zijn, zijn er vanzelfsprekend veel mensen die hier in het ongewisse zitten over hoe het met hun naaste gaat.

    De kans dat hier veel nabestaanden zijn bij een ramp met inwoners uit een ander land is natuurlijk veel kleiner, vandaar de grote berichtgeving hier.

    En begrijp me niet verkeerd, want ik bedoel dus niet te zeggen dat de ramp op zichzelf erger is doordat het Nederlanders zijn. Wel dat het wellicht voor mensen binnen Nederland handig is om te weten wat er precies gebeurd is.
     
  16. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Wat is niet echt een onzinpunt, want volgens mij heb jij t over iets heel anders dan waar ik t over had. :+
     
  17. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Hè bah, verschrikkelijk. Gister zat ik zelf ook in het vliegtuig, op een of andere manier blijft crashen in je achterhoofd zitten, en eigenlijk ook een beetje terecht.
     
  18. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn oom en tante zijn overleden bij het ongeluk en al die crisisteams, ze kunnen bij grootouders of mijn vader (oom was zijn broer) niet eens verder helpen. Ze zeggen alleen heb geduld
     
  19. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    wow serieus gast?! Gecondoleerd, wat afschuwelijk..
     
  20. Meanzo

    Meanzo A-Style

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar de vraag is, blijft crashen ook in je achterhoofd zitten, als je op de snelweg met 140 rijdt? Want die kans is volgens mij (laatst gehoord dacht ik) een stuk groter.

    Voor de rest natuurlijk verschrikkelijk wat hier gebeurd is en ik zou ook willen dat ik het even erg vond als er geen nederlanders bij betrokken waren. Maar toch, als je leest dat er 62 nederlanders omkomen bij zo`n crash dan schrik je er toch wel meer van dan als er bijv 1 of geeneen nederlanders was omgekomen.

    Gecondoleerd gast, sterkte!
     

Deel Deze Pagina