Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Thanks voor de tips iedereen!
    Als ik het hierzo lees ga ik toch maar niet zo op mijn leefstijl letten, ik zit nu toch nog in een beginnende fase dus is het waarschijnlijk beter om te kijken wat het resultaat zal zijn, ik kan natuurlijk over een aantal maanden nog kijken hoe ik in elkaar steek en dan kan ik altijd nog bekijken of ik mijn leefstijl moet aanpassen, voor een beter resultaat.

2. Ashavan

Ashavan Guest

ik zou de helft van je oefeningen schrappen omdat ze onzinnig zijn. je krijgt geen strakke buik door zoveel buik oefeningen te doen. wie heeft dat rampzalige schema gemaakt :confused:

crunches, bosu bal, torso rotation, chest press... ik krijg er kippenvel van :confused:

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    juist in de beginfase het zo goed mogelijk aanpakken! De progressie die je in de eerste 1,5 jaar kan maken haal je nooit weer!

over roken en spiergroei net een stuk gelezen:

http://www.ergogenics.org/gezondheid140.html#1

edit: je schema is voor spiergroei iig zeer matig

4. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Vast weer een of andere 'instructeur' bij zo een sportschool.. snap niet hoe die gasten aan zo een baan komen. Instructeur bij mij op de sportschool zei al na 3 maanden tegen me dat ik Creatine moest gaan nemen zodat ik nog harder zou gaan groeien :lol: Nu wil hij weer dat ik aan de Mammoth Weightgainer ga ondanks ik meer dan genoeg gain en ook dagelijks iets van 2700 kcal eet (is niet enorm veel, maar ik wil dan ook niet heel veel meer aankomen op dit moment itt een aantal maanden geleden want de zomer komt er toch weer aan).

Laatst bewerkt: 11 mei 2010
  5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Het niveau van sommige instructeurs is inderdaad om te janken. De 'adviezen' die je af en toe voorbij hoort komen...:'-( Je ziet mensen rondlopen die twee jaar trainen en totaal geen vooruitgang hebben geboekt. Op advies van de instructeur drie keer per week op de loopband kruipen met een voedingsschema van nog geen 1200 kcal en dan nog verbaasd zijn dat je niet afvalt. Maar ja, wanneer meer dan de helft van de leden alleen maar voor de huppel, spinning en buikspier klasjes komt stemmen ze daar volgens mij ook de instructeurs die ze aannemen op af.

Ik heb nu drie weken getraind m.b.v. je vier dagen schema, en het gaat tot nu toe erg lekker! :) Volgende week aan m'n de-load weekje beginnen, ben benieuwd hoe dat uitpakt. Heb ik voorheen nog nooit gedaan.

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Grote voordeel is wel dat die instructeurs ook iedereen de apparaten insturen, met als gevolg dat de echte krachthoek vaak redelijk rustig is.

@Ash: Wat raad jij aan qua schema. Wil vanaf 1 juni (klaar met school dan) 4 of 5 keer per week gaan trainen. Raad jij dan jouw 4 dagen schema aan of is het nog 'beter' als ik 5x in de week zou trainen met elke dag een andere spiergroep? Ik heb zelf geen voorkeur, al vind ik 5 dagen in de week met iedere dag een andere spiergroep absoluut niet slecht klinken.

Laatst bewerkt: 11 mei 2010
  7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Probeer het zelf eens uit zou ik zeggen. Ik werd er iig alleen maar kleiner van. 5x trainen met een druk leven ernaast zorgde ervoor dat ik niet genoeg herstelde en niet volop energie had tijdens de trainingen. Echter er zijn zat mensen (voornamelijk de donkere mensen bij ons op de gym :+), die knettersnel herstellen en groeien als kool met 5x trainen.

er even vanuit gaand dat je gewoon naturel bent, anders zijn er wel andere manieren om sneller te herstellen ;)

8. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    K ben gewoon naturel ja. Verder denk ik dat ik het wel aankan aangezien ik maar paar dagen in de week werk en verder geen echte verplichtingen heb.

9. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Je deed toch ook nog MMA? Of was dat weer iemand anders?
    In ieder geval, MMA slurpt ook een heleboel energie uit je lichaam. Misschien handig om rekening mee te houden als je ook nog 5 dagen per week wilt fitnessen.

10. Ashavan

Ashavan Guest

Voor de naturel zou ik aanraden om iedere spiergroep 2x in de week te pakken. Daarnaast niet te vaak sporten dus een 4 dagen is vaak meer dan genoeg. Dan kom je al vaak uit bij een 2daagse split variant van upper body/lower body of push/pull of mijn schema schema wat in de hoofd lijnen ook ub/lb is. Maar dan heb je een press dag en een dag voor squat+deadlift. Meer daagse splits ben ik persoonlijk geen fan van en ga liever zo ver mogelijk terug naar de basis en gooi dan het volume omhoog.

4x in de week trainen geeft meer dan genoeg resultaat en genoeg rustdagen in de week om van de vakantie en andere dingen te kunnen genieten

11. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Okee dan ga ik voor jouw schema , ben benieuwd!

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    sowieso ben ik voor een naturel voorstander van:

3 dagen: full body
    4 dagen: 2 split

de traditionele split doe ik iig al heel lang niet meer. Ach en verder het bekende verhaaltje, basisoefeningen, geen exotisch gedoe etc

13. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ja, maar wat ik dan niet snap aan het schema van Ashavan is dat de spiergroepen over 4 dagen verdeeld zijn. Is het niet beter om alle spiergroepen 2 x per week te pakken? Naja gezien Ashavan zijn ervaring zal er vast wel een gedachte achter zitten, maar ik snap 'm iig niet :9

14. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Het verschilt gewoon echt per persoon, voor mij werkt een 4 daagje split heel goed merk ik, waarmee ik elke spiergroep maar 1 keer in de 5/6 dagen pak, maar merk dat het gewoon het beste is om veel af te wisselen ben nu dus ook weer even me spiergroepen 2 keer in de week aan het pakken voor een maandje is kijken hoe dat gaat daarna gooi ik het weer om. Zijn zoveel verschillende manieren om te trainen er is gewoon niet 1 beste manier, variatie is in ieder geval altijd goed.

15. Ashavan

Ashavan Guest

Dan moet je toch echt eens goed lezen. Mijn 4 dagen schema is totaal anders dan wat jij denkt. Ik verdeel mijn spiergroepen niet over 4 dagen, maar 2 dagen.

16. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    @Ash: Als ik me aan jouw 4 dagen schema ga houden , is het dan ook mogelijk om deze opzet aan te houden:

dag 1: maandag:
    dag 2: dinsdag
    dag 3: woensdag
    dag 4: vrijdag

en dan weer overnieuw, dus dat dag 1 weer maandag word ipv zondag (aangezien ik in het weekend echt niet kan trainen ivm werk en sportschool die maar tot 2 uur 's middags open is).

Ik lees nu trouwens het topic van je schema door op Bodynet en echt respect hoe je iedereen zo goed mogelijk probeert te helpen (de mensen die dan ook echt hulp nodig hebben en niet bijdehand andere dingen gaan proberen ipv het schema te volgen). Jammer dat ik momenteel nog niet de 4x per week kan aantikken ivm examens, maar ben erg benieuwd ernaar.

Laatst bewerkt: 12 mei 2010
  17. Ashavan

Ashavan Guest

je hebt minimaal 2 dagen rust nodig tussen dezelfde dagen. dus ma-di en do-vrij kan als je niet in het weekend kan.

18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Okee dat is mooi, doordeweeks kan ik altijd wel.

19. xCraftySlyFoX

xCraftySlyFoX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En mn pols is weer naar de filistijnen, vrijdag of maandag maar even bellen en desnoods even foto's maken.

20. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    Wats gebeurt? :x

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina