De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Pimmy, waar moet ik de scans naar toe sturen? Houd er rekening mee dat de scans 10mb zijn.
     
  2. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Kheb je m'n email adres gepm't, hoop dat het gaat! Anders misschien in een rar?
     
  3. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    die 10mb is gerarred ;p Heb de bmw test weggelaten trouwens.
     
  4. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    HA! mee eerste burnout is een feit! :cool:
    Nu nog leren wheelien wat me waarschijnlijk toch niet zal lukken.
    Denk dat ik me kapot schrik als dat wiel de lucht in gaat.

    :lol:
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Op de volgende meeting sta je dus ook je banden te vernaggelen. :+ ;)
    Zou niet eens weten hoe een burnout moet. Ook niet zo een behoefte aan.
    Zaterdag bike voor onderhoudsbeurtje even wegbrengen, gelijk knipper en klein scheurtje laten maken. Ketting moet ook nodig gespannen/gevet worden. Banden kunnen waarschijnlijk ook wel een pompje gebruiken.
     
  6. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Thanks, ik zag 'm staan. Ga 'm zo is rustig lezen. Ben benieuwd.

    Vandaag ook nog even een paar wheelie pogingen gedaan, maar enige wat lukte was heel hard de begrenzer in :+

    EDIT: Zo, gelezen, opzich wel een interessant stuk maar heb er weinig van opgestoken haha. Beetje de dingen die wel duidelijk zijn over alle motoren kwamen er in terug. De GS is de kilometer vreter, de KTM is de funfiets, de Duc is de combinatie maar verslaat de KTM enkel op pk's.

    Dusss, nadeel van de KTM vind ik de beperkte windbescherming en bagagemogelijkheden, nadeel van de Duc de prijs. Ookal denk ik dat als ik de Duc zou nemen dat ik lekker de gewone versie met ABS neem. 2e hands :+

    Trouwens 2K, je moet gewoon lekker een bandenpomp van michelin (bij Halfords bijv) kopen, kost een euro of 15 en is aardig nauwkeurig in het pompen. Is wel zo veilig, want je zal nog vaak genoeg moeten pompen. Ketting vetten moet je ook lekker zelf doen, gewoon een spuitbus kettingspray kopen van S2000. Om de week ff inspuiten. Spannen kan je ook wel zelf, moet je alleen het gereedschap voor hebben.
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2010
  7. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb zelf laatst ook m'n eerste wheelie gemaakt met de 998, zonder koppeling, gewoon in z'n 1 op vermogen. Het was alleen jammer dat ik er verder niet naar op zoek was, dus ik had er ook geen rekening mee gehouden, het resultaat was dat ik bij de landing met m'n zaakje op de tank klapte.

    Daarmee belande ik in een wereld van pijn...


    Ben daarna langs de kant gaan staan om te kijken of alles er nog zat. Ik was echt bang dat het een bloedvlek zou zijn. Het bleef gelukkig bij een blauwe plek op m'n 'top end' zeg maar.

    Mocht er een volgende keer komen, ga ik even met de achterrem aan de slag om hem weer naar beneden te brengen. Dit was geen succes zo :D.
     
  8. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Damn dat klink pijnlijk man! Ik heb ook alleen maar een wheelie gemaakt toen er iemand achterop zat en ik te snel op het gas ging :p opstijgen valt wel mee maar het neerkomen...
     
  9. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Hehe klinkt bekent ;) Zo gaan alle eerste wheelies. Maarre die achterrem zou ik maar vergeten, daarmee klap je alleen nog harder mee naar beneden en dan zit er wel een bloedvlek in je broek! Achterrem is ook niet nodig aangezien een 2 cilinder nog genoeg motorrem/compressie heeft om de motor snel naar de grond te krijgen mocht je over het balanspunt heen vallen. Ik ben al een paar keer over het balanspunt gekomen maar snel gas dicht en je motor staat binnen een seconde weer op 2 wielen.
     
  10. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Tja die multi 1200 is bij veel mensen nog niet eens geleverd die hem in november al besteld hadden! Dus denk dat het nog wel even duurt voordat er 2de handjes komen. Vind hem ook ubervet en hoop dat ik hem ook ooit mag bezitten :)

    Kwa pk's vermaak ik me nog steeds met de KTM, vandaag achter een impreza wrx sti aangereden die 240 over de snelweg heen klapte, kon hem makkelijk bijhouden (bij 240 houd het trouwens wel op bij de KTM ;p )

    Vind de Z1000 2010 ook nog steeds ubervet! 8)

    [​IMG]

    Maar ik hoorde dat Yamaha volgend jaar met een nieuwe FZ1 komt met het blok uit de nieuwste R1, en die heeft een crossplane krukas en dat is ook wel weer heel bijzonder!

    [​IMG]
     
  11. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Wat is dat dan precies zo,n crossplane krukas?
     
  12. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Geeft echt een bloedgeil geluid. En meer koppel over een groter bereik.
     
  13. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ja, of gewoon met regelmaat naar de benzinepomp gaan. Zal wel 50 cent per keer zijn denk, maar dan kun je ook wel een tijdje mee doen. Ketting spuiten moet ik iig zeker met regelmaat gaan doen. Vanmiddag even ketting bekeken en had wel zoiets van 'damn'. Nu wacht ik wel tot zaterdag, dan wordt dat gelijk gedaan evenals spannen, wat ook echt flink nodig is.
    Zou niet zo moeilijk moeten zijn, maar je moet even weten hoe het moet, en de tools hebben. Nadeel is dat ik geen instructieboekje heb en waarschijnlijk niet de juiste tools. Zelf iig een ketting spray busje kopen kan geen kwaad. Heb nog een soort van kortingsbon voor een onderhoudspakketje waar het een en ander bij zit.

    Qua wheelies hoor ik altijd verschillende verhalen. Lijkt altijd twee kampen tegenover elkaar, ene is voor voet op achterrem, de ander niet.
    Heb mn bike een keer goed / redelijk vlot tot vol in de toeren getrokken in zn 1 en 2, maar kwam niet omhoog. Meen me te herinneren dat ik wel eens meer even flink aan het gas gerukt heb en toen wel een fractie omhoog kwam. Wellicht dat ik eerders nog wel eens ga proberen om nog wat sportiever te rijden en wat meer uit mn motor te halen. Maar ga het sowieso niet overhaast doen.

    Z1000 / Z750 vind ik de laatste tijd ook echt gave bikes. Vind kontje wel sexy. Maar heb met vele motoren dat ik kontje van de laatste jaren wel erg vet vind.

    @fallout: Al updates qua verkoop / nieuwe bike?
     
  14. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Ik ga morgen een proefrit maken op de Monster 1100S (bij Goedhart Motoren), zij hebben alleen geen 'normale' M100 beschikbaar, dus daar moet ik ergens anders en proefrit op regelen (anders kan ik niet vergelijken).

    Ook heb ik voor volgende week donderdag bij BMW wat ritjes gepland. M'n vader rijdt dan op de S1000RR (waar ik vorige week mee gereden heb) en ik ga de F800R proberen.

    Ik neig nog steeds het meeste naar de Monster, Ducati is toch wel m'n merk. En qua design vind ik ze het mooiste. Maar mocht de F800R nou heel fijn rijden, is dat ook het overwegen waard (goedkoper, schijnt zeer zuinig te rijden en is praktischer). De S1000RR is een beetje een wildcard, veel te duur, maar mocht m'n vader nog willen investeren... dan is dat een optie.

    (de verkoop van 998 heeft nog niet 1 reactie opgeleverd, dus ik zal hem in moeten ruilen, denk ik).
     
  15. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    het geeft dezelfde rij eigenschappen en geluid als een V-4 door een andere krukas met daarbij een andere ontstekingsvolgorde.


    het klinkt waaaaaanzinnig!!!!!_O_
     
  16. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Ketting laat ik ook altijd spannen bij een motor garage hier in de buurt, ik heb zelf niet de juiste moersleutel (maat f*kking groot) en hij doet het toch gratis (is ook maar 2min werk) voor mij. Ketting inspuiten/vetten doe ik om de 500 km, en dat is eigenlijk al te weinig. Je kan het heel makkelijk zien, zodra het loopvlak begint te glimmen moet je je ketting opnieuw smeren.

    Wheelies met een 4 clinder is het wel verstandig om de achterrem te gebruiken aangezien deze nauwelijks motorrem hebben, een 2 of 1 cilinder hebben zoveel motorrem dat ze bij gas los hard zat naar beneden komen, een 4 cilinder wil nog weleens doorschieten.
     
  17. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Crossplane geluid:

    http://www.youtube.com/user/AppiePappie46

    En dit is een "gewone" 4 in 1 lijn:

    http://www.youtube.com/watch?v=7u9rOllIP_8


    Crossplane is veel donkerder (dus mooier) vind ik. Voordeel van een crossplane is een soepelere vermogensafgifte waardoor je in een bocht sneller op het gas kan en iets meer koppel onderin. Kwa top pk's minder dan een 4 in 1 maar op straat heb ik genoeg aan 120pk. (2009-2010 R1 haalt alsnog wel 184 pk maar de nieuwe FZ1 wordt toch wel terug getuned tot 140 denk ik)
     
  18. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43

    Crossplane _O_

    Heerlijk geluidje, al lijkt die R1 echt klein op die filmpjes van die gast 8)
    Die gast zal wel 2 meter zijn.....
     
  19. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Denk niet dat die gast 2meter is, je ziet steeds vaker dat japanse fietsen steeds kleiner worden (is immers gewichtsbesparing en dat staat mooi in de foldertjes).

    Ook de nieuwe BMW S1000RR is superklein, net zoals de R6 enz enz. =(
     
  20. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    wij hollandse boerenlullen zijn gewoon veuls te groot hahaha.........brommertjes zijn het :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina