Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Hoor het de laatste tijd best vaak dat mensen last hebben van hun pols/onderarm. Structurele fout in uitvoering van de oefeningen? Zelf heb ik ook een gespannen pols na het trainen, maar lijkt me normaal.

2. xCraftySlyFoX

xCraftySlyFoX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, bij mij is het een ander verhaal (gelukkig).

In januari/februari was ik gevallen met mn fiets op mn pols gevallen (auw), ging allemaal prima, s'avonds lekker fitnessen, ging allemaal goed, toen kwam er een bekende langs zodanig gepraten dat mn lichaam was afgekoeld, ik ging na een tijdje weer verder en toen ging er iets verkeerd in mn pols. (auw)

Het ging een tijdje goed al heb ik altijd er last van gehouden en sinds woensdag moet ik soms de oefening staken ivm mn pols.

3. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik had laatst die whey shakes besteld, maar ik wil nu eigenlijk ook wat meer op mijn reguliere voeding gaan letten. Waar moet ik dan eigenlijk vooral naar kijken? Om de hoeveel uur moet ik eten? En wat? En dan doel ik eigenlijk vooral op normale dingen, dus niet dat ik allerlei shit als brinta ineens als ontbijt naar binnen moet gaan werken, want dat trek ik echt niet.

En ik kan Ashavan's reactie al wel een beetje voorspellen, namelijk dat dit al 30 keer beantwoord is, maar dat betekent dus dat dat perfect materiaal is voor in de startpost (wellicht ook tijd voor een nieuw deeltje?).

4. Ashavan

Ashavan Guest

5. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Fout in uitvoeren/slechte grip/pech en vooral overbelasting.
    Heeft mij ook genekt (al 3 weken niks gedaan). Baal ervan maarja als in gym ben wil gewoon hard trainen en dan ga je soms té...

6. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Dat ziet er best nuttig uit (ty), maar ik heb eerlijk gezegd niet zo'n zin in alles te gaan berekenen. :+ Dan kan ik ook van alles wat ik eet gaan kijken hoeveel van alles er in zit. Zijn er niet wat algemene tips? "Eet veel dit", "Eet dat niet", "Eet op deze momenten" , etc.

7. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Gewoon dat volgen, anders lever je half werk.

8. Ashavan

Ashavan Guest

Op gevoel eten werkt pas als je een lange tijd alles hebt zitten berekenen en weet hoe het in elkaar zit. Als ik zeg veel eiwitten eten e.d. dan gaat het nog fout. Want wat jij veel vindt is subjectief en in de werkelijkheid maar een mierenhapje en dan heb je er nog niks aan.

Qua voer verdeling ongeveer:
    Ontbijt - koolhydraten en eiwitten (havermoutvlokken in melk met wat whey voor de smaak en wat biergist/visolie en multivitamine&Mineralen)
    tussendoor 1 - Eiwitten en vetten (vis of vlees met wat ongezoute nootjes)
    Lunch - Koolhydraten en eiwitten (Rijst met kip en groenten en wat visolie)
    tussendoor 2 - Eiwitten en vetten (vis of vlees met wat ongezoute nootjes)
    tussendoor 3 (zo'n 60-90mins voor het sporten) - Koolhydraten en eiwitten (Rijst met kip en groenten of havermout+melk+whey voor smaak)
    20mins voor sport - Super Charge of andere pre-work-out booster
    5mins voor sport - whey
    Sporten 60-90mins
    direct na het sporten Dextro
    Avondeten (zo'n 45-60mins na het sporten) - Koolhydraten en eiwitten (Rijst met kip en groenten en wat visolie.)
    Tussendoor 4 30-45mins voor het slapen een omelet van een aantal HELE eieren.

Laatst bewerkt door een moderator: 15 mei 2010
  9. Harry Henkel

Harry Henkel Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weten jullie nog goede oefeningen voor je benen met losse gewichten (barbell/dumbell)? Ik ken de squat met alle varianten natuurlijk wel, maar ik zoek wat meer variatie. Ik kan oefeningen natuurlijk opzoeken op het internet, maar ik wil meningen horen. ;)

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    met losse gewichten:

- Stiff legged deadlift
    - Lunges

evt: gewone deadlift, al wordt die ook vaak ingezet bij rug.

Lunges is trouwens de enige oefening die ik weiger te doen. Al mijn botten kraken en piepen bij die oefening en het voelt alleen maar kut. Daarnaast eens een keer met een 60 kg lunge met mijn knie hard op de grond gekomen. Tering wat deed dat een pijn

11. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    De pijn van mijn onderarm is beetje naar de elleboog gekropen helaas.. maar het is allemaal wel al een stuk minder hopelijk over weekje weg en anders misschien hele dikke pech als de pijn bij de elleboog blijft. edit; ah heeft dus iets weg van een tennisarm noooooooo :mad:

Laatst bewerkt: 17 mei 2010
  12. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Hm dat klinkt inderdaad redelijk logisch. Ik zal er dus niet aan ontkomen als ik een beetje een fatsoenlijke voeding wil hebben.

• Ontbijt: Gaat wel, alleen zit ik echt niet op biergist- of visoliesmaak te wachten. Sowieso heb ik al whey delicious met een smaakje, dus qua smaak zit ik wel goed. En wat bedoel je met multivitamine & mineralen? Is dat een drankje of wat?
    • Tussendoor 1: Dat gaat dus echt niet lukken, aangezien ik op school zit en dat echt niet op school kan gaan bereiden/opwarmen/eten. Ongezoute nootjes gaat natuurlijk nog wel.
    • Lunch: Tussendoor 1: Dat gaat dus echt niet lukken, aangezien ik op school zit en dat echt niet op school kan gaan bereiden/opwarmen/eten.
    • Tussendoor 2: Tussendoor 1: Dat gaat dus echt niet lukken, aangezien ik op school zit en dat echt niet op school kan gaan bereiden/opwarmen/eten. Toch heb ik geen zin in 2 keer per dag, 365 dagen per jaar nootjes te eten.
    • Tussendoor 3: De havermout + melk + whey gaat nog wel, maar dat andere kan echt niet. Ik woon gewoon nog thuis bij mijn ouders, dus ik kan niet 3 keer per dag een warme maaltijd gaan bereiden/eten. Ook heb ik daar helemaal geen zin in. En waarom zie ik alleen maar kip? Wordt je daar niet strontziek van zo vaak?
    • 20mins voor sport: Heb ik niet, ik wil ook niet 30 voedingssupplementen hebben. Dat is ook heel erg duur. Is dit net zoiets als creatine?
    • 5mins voor sport: Zo'n brede dude in de sportschool had me juist aangeraden om dit na de training te doen?
    • Direct na het sporten: Bedoel je gewoon Dextro Energy? [​IMG] Gaan je tanden dan niet helemaal kapot? Dat zijn toch gewoon een soort suikerblokjes?
    • Avondeten: Ik woon dus gewoon nog thuis bij mijn ouders en heb te eten wat de pot schaft.
    • Tussendoor 5: Deze mis ik? Wij eten altijd rond 18u en ik ga slapen tussen 23u en 1u, dus daartussen heb ik ook nogal honger. Net als nu. Terwijl ik net nog twee boterhammen heb staan weg te werken.
    • Tussendoor 4: Ik heb een pot All Day Protein, dus met langzame opname van eiwitten, staan. Dat is ook wel goed denk ik?

Dus ik hoop dat je begrijpt dat dit voor veel mensen, waaronder ik dus, echt een onmogelijk schema is. Ik stel de moeite op prijs, maar zo'n schema gaat dus echt niet voor mij. En dan nog een vraagje: Op welke tijden zie jij dat allemaal ongeveer? Want als ik om 7u op moet en dan dus ontbijt heb ik wel een extra tussendoortje nodig dan wanneer ik om 9 of 10 uur op moet. Op school kan ik eten wanneer ik wil, maar natuurlijk geen kip met rijst. Boterhammen en zo kan wel, als ik het maar mee kan nemen naar school dan kan het.

En dan meteen maar weer de volgende vraag: Is het mogelijk om én vet te verbranden én spiermassa aan te komen? Of verlies je ook automatisch spiermassa als je vet verbrandt? En moet je dan echt drie kwartier cardio doen, want daar heb ik dus geen zin in?

Laatst bewerkt: 17 mei 2010
  13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Hij geeft alleen voorbeelden, eiwitten en vetten zitten niet alleen in rijst kip en nootjes ;)

14. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Belangrijkste van fitness en dergelijke is de discipline en doorzet. Als je dat niet kan of hebt dan is het al snel over.

15. Ashavan

Ashavan Guest

Ik zie alleen maar een hoop smoesjes van "ik kan dit niet, ik wil dat niet". Natuurlijk kun je wel gewoon een bak voer klaar maken en mee nemen om dan in de pauzes op school weg te werken. Je hoeft het niet eens op te warmen. Ik maak elke ochtend rijst, kip, cashew noten, pot sperziebonen en een gesneden tomaatje of 2 in 1 of 2 bakken. Die doe ik in me tas en neem het mee. Als ik moet eten hoef ik alleen die bak te openen en meer niet. Op school werkt het precies hetzelfde. Zo moeilijk is het niet hoor en iedereen kan dit. Er zijn wel meer mensen die ook naar school gaan en ook gewoon bakken met voer mee nemen. Dus waarom kan jij het opeens niet? Dan neem je ipv je normale brood dit soort spul mee. Een bak met fatsoenlijk voer neemt heel wat minder ruimte in dan de ladingen brood die je anders mee moet sjouwen om aan dezelfde hoeveelheid voeding te komen.

Ik herinner me nog van vroegah dat in mijn kluisje al mijn boeken stonden. Dus in mijn tas zat bijna nooit wat, behalve de boeken die tussen die pauzes nodig waren. En naar huis nam ik alleen de boeken voor leerwerk, want het maak werk was altijd in de les al af. Dus in de ochtend naar school was er altijd meer dan genoeg ruimte voor me eten. En ik niet alleen. Sommigen hadden grotere onhandige bakken vond ik die ze ook gewoon mee nemen. Dus nogmaals...waarom kan jij het dan opeens niet?

Als je iets wilt moet je er wel wat voor over hebben. En dat is niet alleen zo met fitness en een gezond lichaam, maar met alles wat je in het leven wilt. Als je niet eens discipline kunt opbrengen voor iets simpels als dit. Hoe wil je dan ooit discipline ontwikkelen om ook maar iets in je verdere leven te bereiken? Dus smoesjes om geen rijst/kip of iets soortgelijks te kunnen eten op school is onzin. En eventuele aandacht die je krijgt moet je gewoon negeren en trekt vanzelf wel weg.

Nee je hoeft geen 45mins cardio te doen. Maar dat betekend wel dat je voeding moet kloppen en dat je zeer intensief je 60-75mins kracht training moet gaan doen. En dus niet alleen maar wat biceps en borst oefeningen, maar ook squaten en deadliften zodat je lichaam meer energie verbruikt. Ook zul je de rust intervals tussen sets kort moeten houden, dus geen gesprekken gaan zitten voeren tussen door met vrienden en bekenden die je toevallig tegen komt. Dat doe je maar voor of na de training aan de bar.

Whey neem je altijd VOOR de training en niet er na.
    Nee van Dextro gaan je tanden niet rotten

Laatst bewerkt door een moderator: 18 mei 2010
  16. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Oja vraagje over dat voedingsschema, ik kan het gewoon helemaal volgen dat is geen probleem op 1 maaltijd na: het avondeten. Woon nog gewoon thuis en dus geldt er voor mij altijd nog dat ik moet eten wat de pot schaft. Kan ik dan beter bij 1 van mijn tussendoortjes wat meer kip met rijst,groente en visolie doen (of uitspreidden over m'n tussendoortjes zodat ik daar wat meer eet dus)?

17. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Als je dat hele schema volgt, en je moeder niet te belabbert kookt, dan kan je volgens mij best gewoon met dat schema gaan werken 3x per dag rijst met kip is bovendien ook een beetje saai. En als jij er gewoon een eetwedstrijdje van maakt met je vader, tijdens het avondeten, zul je sowieso gainen!

En @ Dusky, als je het echt niet wilt. Met 8 - 10 boterhammen kipfilet/pindakaas kan je ook al een heel eind komen op school.

18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ja ligt eraan he, soms is het gewoon netjes spinazie, aardappeltjes en een lekker stukje vlees , maar zijn ook vaak genoeg van die conimex gerechten ofzo of een ovenschotel.

19. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan best. Misschien barsten die conimex gerechten niet van de eiwitten maar ongezond is het niet, eiwitten kan je uit zat andere bronnen nog halen.

20. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Even een vraagje tussendoor, ik heb nu examens en kan tot en met volgende week vrijdag eigenlijk niet sporten. Is dit te doen of kan ik beter ergens een gaatje maken?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina