De Grote Examenthread van 2010

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door KhaosFoShow, 15 apr 2010.

1. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Jezus, de laatste 3 dagen alleen maar fucking latijn geleerd. En nog niets eens klaar8) Dat vak is gewoon achterlijk veel, gaat nergens over. Niet eens tijd gehad om me druk te maken over andere vakken. Engels en Nederlands moet sowieso wel lukken. En ik heb wiskunde vanaf de vijfde goed bijgehouden (omdat ik toen was blijven zitte). Daarvoor had ik nooit een idee waar de leraar het over had, nu k kan ik zonder te leren denk ik gewoon een voldoende halen. Economie wordt ook nog zo'n feest:+

2. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Ik had ook kunnen leren voor mijn examen. Maar dan had ik vorig jaar een beetje meer mijn best moeten doen:+

3. Kaasstengel

Kaasstengel Never, ever give up!

Leuk Bevonden:
    0
    Haha! :lol::lol:

Latijn is echt een prachtig vak, tenminste denk ik. Ik heb het nooit gehad op de middelbare school (havo student :):) maar ben er afgelopen zomer eens voor gaan zitten, is toch wel handig als je geschiedenis doet als studie :b:

Maar zijn er nog mensen die hulp nodig hebben met geschiedenis?

4. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Als je gewoon die D-toetsen goed maakt, dan weet je hoe het werkt etc.
    Als ik nu een examen ga maken weet ik dus alvast hoe bepaalde berekeningen moeten etc, dus waarom zou ik dan niet oefenen door D-toetsen te maken?

Je hebt wel gelijk, examenopgaven zijn heel anders, maar het blijft gebaseerd op de stof in je wiskunde boeken.

5. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is waar, als je de D-toetsen goed doet, dan zal je het ook niet slecht doen op je examen. Maar ik denk dat de D-toetsen te diep op de stof ingaan, waardoor je teveel tijd per hoofdstuk besteed. Ik denk zelf dat het dan handiger is om de oude examens te maken, dan de D-toetsen.
    Maargoed, voor Wiskunde moet iedereen zijn eigen ding doen. Ik hoor van veel mensen dat ze eigenlijk niet goed weten hoe ze het gaan leren. "Ja iets van samengevat oefenen" zeggen ze dan vaak:9

6. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Qua tijd valt het wel mee, ik maak ook niet alle D-toetsen van alle 3 die boeken:9
    Alleen van boek 3, dus 3 D-toetsen. Heb er nu al 2 gedaan. Van hfst 9 had ik 75% goed en van hfst 10 71%.

Maarja wiskunde blijft m'n slechtste vak. Echt een ramp ben ik in wiskunde:9

7. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad. Ik heb die D-toetsen ook gemaakt voor examens, maar de echt moeilijk dingen heb ik nooit terug gezien, niet in mijn examens en niet in oude centraal eindexamens. Je kan beter oude centraal examens maken. Ik lach me trouwens dood als ik zie wat wij allemaal moeten kunnen en wat ze soms kinderlijk makkelijk opgaven in een cse stoppen:+

8. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga voor wiskunde alles proberen door te nemen, heb gister boek 1 gedaan en dat viel reuzemee. Vandaag boek 2 proberen te maken en hoofdstuk 10 uit boek 3. En dan morgen hele dag maar weer eens proberen om kansrekenen te snappen :9. En af en toe oefenen voor Nederlands.

9. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Gelukkig hoef ik donderdag pas te beginnen met centraal examens, begin dan met maatschappijleer, vrijdag geschiedenis. Geschiedenis lees ik een paar keer door en lees dan nog samenvattingen? Maatschappijleer heb ik nu 1 keer doorgelezen, nu nog een keer doorkijken en dan ook samenvattingen.

Wiskunde lees ik gewoon een keer door, maak dan oude examens.

Alleen nog geen idee hoe ik economie moet gaan leren, zijn een stuk of 7 boekjes. Hoe doen jullie dat?

10. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Alle theorie in m'n rekenmachine dumpen, en de formules oefenen zegmaar. Maar 7 boekjes? Ik heb maar 4/5 boekjes dacht ik.

Laatst bewerkt: 15 mei 2010
  11. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Kan je misschien per hoofdstuk (over boek 1 alleen) zeggen, in één zin, waar het over gaat? Ik heb boek 1 namelijk niet meer :eek:.

12. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb deel 1 en deel 2 geleend van vrienden van me die in de 4e klas zitten. Zou ze anders ook niet meer hebben.

Hoofdstuk 1: vermenigvuldigingsregel, tellen met en zonder herhaling, permutaties en combinaties, routes in een rooster (dit alles komt voor bij kansrekenen volgens mij dus word zeker wel herhaald in een van de latere hoofdstukken)
    Hoofdstuk 2: tabellen/rekenen met procenten
    Hoofdstuk 3: Lineaire formules (opstellen), formules vergelijken (volgens mij komt dit voor in hoofdstuk 10)
    Hoofdstuk 4: frequentietabellen, frequentieverdelingen, grafische verwerking, centrum en spreidingsmaten, steekproeven

Ik heb in deel 1 gewoon per paragraaf wat opdrachten gemaakt om het een beetje op te frissen. Veel van dit soort dingen komen voor in de latere hoofdstukken.

13. KhaosFoShow

KhaosFoShow Ad Fundum!

Leuk Bevonden:
    0
    Een keer samenvattingen op internet zodat ik de begrippen ken daarna wat examens en klaar is kees.

Trouwens Dyonko en zo toegevoegd in op.

14. Gainesis

Gainesis Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Verschilt per uitgever hé. Ik heb namelijk 1 heel dik boek, die ik in de 4e en 5e heb gebruikt. 8)

15. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb niet eens een echt boek, zijn van die lesbrieven.

16. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    @ Alizor

Thnx man! Weet ik toch ongeveer waar het over gaat :).

Wij hebben bij economie ook van die lesbrieven. Leert echt klote moet ik zeggen =(.

Trouwens, hebben mensen hier van hun docenten tips of dingen gehoord wat er in het examen te verwachten valt voor een vak?

Daarbij, gaan jullie nadat jullie je examen hebben gemaakt meteen de antwoorden op het internet bekijken? Ik denk van niet :cool:. Ben bang dat ik dan ga stressen voor de volgende toetsen als ik weet dat ik hem kut heb gemaakt.

17. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, deel 1 stelt niet zoveel voor. Ik ga straks weer verder met deel 2. Hoor dat kansrekenen erg veel voorkomt en laat ik er nou net niets van snappen :+.

Economie had m'n leraar een samenvatting gemaakt/gevonden oid en ik ga die gewoon langs, formules oefenen en de rest van de theorie in m'n rekenmachine dumpen. Eco stress ik niet echt over, hoop op veel vragen waarbij je dingen moet verklaren. Van waarom daalt de koers etc, dat is echt relaxt.

De antwoorden ga ik wel checken denk ik, maar schrijven jullie dan precies alles op ofniet? Want bijvoorbeeld voor geschiedenis, met m'n SE's schreef ik meestal 2 a4tjes vol.. ik bedoel ik wil dat niet twee keer doen 8).

18. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga het zeker wel ff checken, de meesten antwoorden onthoud je toch wel.

19. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Ik had trouwens ff een vraag nog. Ik ben best bang dat ik Nederlands ga verneuken :mad:. Hoe pakken jullie die examentekst aan? Ik bedoel dan alleen de tekst met de vragen. Gaan jullie eerst de hele tekst lezen en dan de vragen, of per vraag een stukje tekst zeg maar lezen?

20. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ik eerst even snel het stukje tekst doorneem. Mijn zwakke punt is de samenvatting maar die heb ik een beetje geoefend. In m'n examenbundel doen ze het echt makkelijk voor, de aanwijzingen noteren en veranderen in een vraag. Dan erbij noteren welke alinea's daarbij horen. Dus zegmaar aanwijzing 1 = alinea 1 2 3. En dan steeds de alinea proberen te verkorten naar 1 á 2 zinnen. En dan alles onder elkaar zetten = samenvatting.

Deel Deze Pagina