[Formule 1] Seizoen 2010

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 27 dec 2009.

?

Wie gaat dit spannend seizoen winnen?

  1. Alonso

    39,6%
  2. Webber

    18,8%
  3. Hamilton

    8,3%
  4. Vettel

    31,3%
  5. Button

    2,1%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Blijft dus onduidelijk maar kan mij niet voorstellen dat Schumacher zoiets met al zijn ervaring zou doen als het niet mag
     
  2. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Waarom niet gewoon de BBC dan? Heel goed commentaar en ook daar komt er geen reclame tussendoor:)
     
  3. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    . <--
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Maar de race did not end whilst the safety car is deployed want er werd vroegtijdig aangegeven dat deze naar binnen zou gaan.

    Daarnaast lijkt het mij heel simpel. Er werd groen gezwaaid in de laatste bocht en groen betekend één ding: You're free to go. Anders was dat wel geel geweest zoals altijd TIJDENS een SC-situatie.
     
  5. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Klopt, maar zoals Olav ook uitlegde gebeurt dat zodat je geen krantenfoto's krijgt met daarop de SC voorop... Het zou theoretisch ook nergens op slaan om de race voor de laatste 15 meter nog vrij te geven...
     
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Voor de mensen die het live gemist hebben:

    [yt]cQerOq_7DcA[/yt]
     
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Denk dat Schumi zo nog best wel eens gelijk kan krijgen, al blijf ik het wel achterlijk vinden als het zo legit is.
     
  8. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Mooie uitleg van Brawn, maar ik denk dat de plaatsen gewoon worden omgedraaid.

    @Hoosie: Ik ontvang geen BBC met KPN :emo:
     
  9. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Als dit de huidige regel is dan zegt het genoeg.

    -Edit-
    Schumacher 20 seconden penalty en daarom nu als 12e geklasseerd;

    http://www.autosport.com/news/report.php/id/83684
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2010
  10. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Mooi! Lullig voor Schumi, maar wel terecht. 20 seconden is wel heftig direct na een safetycar, maargoed.. Go Fernando!
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Ik voel een beroepje aan komen...
    Waarom lieten ze overal groen zien? Dat betekend toch echt dat er geraced mag worden. Stel dat de boardradio kapot is en je geen idee hebt hoeveel ronde je nog moet rijden? (of werd er een witte vlag gezwaaid?). Prima dat de SC weg moet ivm de foto's, maar zwaai dan geel...
     
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ah kut, jammer dat hij nu geen punten scoort. Het word niks meer dit jaar, denk ik. Helaas. En die 20 seconden komen wel erg hard aan ja, direct na een safety car. Balen.
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Terecht had die maar niet moeten slapen tijdens de rijders briefing.
     
  14. JeePee

    JeePee Guest

    Zo was de finish vorig jaar in Melbourne (SC was ook de laatste ronde de pit in gedoken):

    [​IMG]

    Overal geel en SC-borden. Vandaag was het groen all the way...

    Edit://
    En Mercedes is al in beroep. Alleen aan de uitslag veranderd weinig. Drive-Through's kunnen niet teruggedraaid worden namelijk.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 mei 2010
  15. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Ik denk wel dat er zoiets is afgesproken, mede omdat Mol halverwege de race hier al over begon. Waarschijnlijk gewoon kijken hoe ver je kunt gaan en Schumacher is nu bestraft.
     
  16. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb wel echt een vette race gezien vandaag, voor Monaco begrippen!

    Alsonso hield me goed bezig :D

    Begin steeds meer fan van hem te worden.. En ik vind het echt leuk voor Webber dat hij nu EINDELIJK eens een keer bewijst dat hij niet voor niets als talent werd gezien toen hij de F1 in kwam.. Steeds had ie weer pech, en nu lukt het eindelijk eens allemaal..

    Al had die pannenkoek zich wel even mogen scheren.. Je kan toch niet op het bordes gaan staan met de Prins van Monaco met een baardje van 2 dagen..? :x
     
  17. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Support from other teams? Misschien dat de straf dan toch kan worden omgezet. Zal deze flater van de wedstrijdleiding alleen maar groter worden.
     
  18. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    De FIA had gewoon vooraf voor duidelijkheid moeten zorgen want wat je nu ook doet wordt er altijd iemand benadeelt. Als Alonso geweten had dat dit mocht dan had Schumacher hem (op dat punt) natuurlijk nooit kunnen inhalen
     
  19. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik vind: groene vlaggen, dus Schumi niet fout. Hoop dat de FIA dat ook vind. :)
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Het is idd gewoon groene vlag maar dat elimineert niet het niet inhalen voor de finish lijn. Bij WTCC is het hetzelfde.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina