De regels zijn voor 2010 aangepast. Er is nu rond de pit-entry een zogehete 'safety car lijn' waarna ingehaald mag worden. De goeie ouwe tijd van 'inhalen na de finishlijn' is dus niet meer.
Linkje? Ik lees nergens dat de marshalls hun fout hebben toegegeven. Ook bij de GP2 races werd er op dat punt telkens met groen gezwaaid. Je mag daar gewoon inhalen als de SC naar binnen duikt.
Komt door de slechte kwaliteit. In een betere versie is die lamp gewoon groen. Tevens zie je net na dat geknipper onderaan in beeld een groene vlag heen en weer gaan.
Maargoed, er zijn dus twee dingen:
1 - normaal mag er ingehaald worden na de SC-lijn als deze naar binnen duikt
2 - uitzondering op deze regel is dat als de race tijdens de SC-situatie finished, deze wel naar binnen gaat, maar er niet ingehaald mag worden.
De FIA zegt nu dat de race gefinished is onder de SC situatie. Brawn zegt de race in de laatste ronde is vrijgegeven en dus NIET onder de SC is gefinished, waardoor regel 1 van toepassing is en Schumi's actie legaal is.
Ik moet Brawn hierin gelijk geven, want als de race WEL onder de SC zou finishen, zou er overal geel + SC-borden getoond moeten worden. Dit was niet het geval. Er werd met groen gezwaaid en dan is de baan gewoon vrij.
Edit://
Hier duidelijk het groene licht + groene vlaggen. Daar is geen twijfel over mogelijk.
[yt]BBYhgWFYDTY[/yt]
Laatst bewerkt door een moderator: 17 mei 2010