De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ik heb zelf nog nooit bridgestone (of brugstenen 8) gehad ) dus daar kan ik geen vergelijk mee maken.
    ik heb altijd met michelin gereden van macadan's,pilot sport,pilot power en 2ct's en ook een uitstap gemaakt naar continental race attack's.

    deze diablo's zijn de eerste pirelli banden die ik bestuur en wat ik tot nu toe ondervonden heb is alleen maar goed.
    zeg er wel bij dat ik de hyper nog geen een keer echt plat heb gelegd (niet op het asfalt hoor :x)
    tis een fijne band die redelijk snel op temperatuur komt en lekker sportief stuurt,mooi hoog en rond is en je niet snel zal verassen.
    had ik sommige testen wel gelezen dat bij heel extreem gebruik dat de band wel eens wil gaan "smeren" of wat gaan glijden maar ik denk dat bijna niemand hier die grens ooit gaat bereiken.
     
  2. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Ah ok, nou dat zal wel loslopen dan.

    Wat was de levertijd op die Hyper van jou eigenlijk?
     
  3. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    dat was vrij snel...

    biggelaar had hem eind december al binnen een een paar weken daarvoor besteld.
    de motor heeft daar een maand of 4 gestaan joh voordat ik het kenteken liet komen..........weten we nog hoe fucking koud het geweest is t/m maart dit jaar :)

    zolang de fabriek voorraad heeft zal het wachten wel meevallen.
    laten we het alleen niet over mijn uitlaatsysteem hebben hahaha..........jezoes wat deed dat lang.
     
  4. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    heb verleden week 2 dagen een hyper 796 mee gehad ivm met een kleine elektronische storing in mijn 1100 evo,maar wat een verschil zeg tussen deze 2 fietsen!!

    de mini hyper is een hele fijne motor maar werkelijk 10 keer zachter in bijna alles.
    zie dit niet als negatief want de 796 richt zich denk ik toch op een ander publiek en je kan er heerlijk relaxed op ploffen.

    het grootste verschil vond ik absoluut in de voorkant van de motor.
    de voorvork is erg zacht en zelf zou ik deze direct voorzien van andere veren en dikkere olie omdat niks instelbaar is.
    de zithoogte is ook een flink stuk lager.
    de koppeling was wel superlicht ivm de natte plaatjes en greep prima aan..........en fluisterstil uiteraard.......en da's ook weer gek op een duc.

    het blok viel mij niks tegen.
    het draait iets meer toeren maar een slapjanus kan je hem zeker niet noemen.
    lekker vlot op het gas en best een leuk koppel.
    wel op wat hogere snelheden merk je dat de gang en de fut er redelijk snel uit is qua acceleratie.

    toen ik weer terug op mijn eigen hyper stapte voelde het werkelijk alsof ik wat comfort aangaat 10 stappen terug ging maar wat rag en ros factor weer 12 stappen vooruit.
     
  5. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Fallout, had jij hiervoor ook niet een monster?

    Ik ga namelijk full time aan de slag en wil ook voor het rijbewijsje gaan!

    Nu lijkt mij zo'n monster 696 Dark geweldig. Echter vraag ik mij af of ik met mijn 1.93 en 100 kg die monster zo leuk ga vinden :+
    Hoe vond jij de zitpositie?
    Hebben andere mensen aanraders? Die Kawasaki z750 vind ik ook een mooie bike.
     
  6. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3


    Ik had hiervoor idd een Monster 620. Die was volgens mij een centimeter lager dan de toenmalige 1000 modellen?

    Het zadel van de huidige M1100 is nog weer iets hoger dan de oude 1000 modellen geloof ik? Dat bevalt heel goed. Ik heb nog maar een uurtje gereden, maar ik kreeg nergens last van.

    Op de 620 gingen na een tijdje m'n knieen wel zeer doen, hij was net iets klein voor me denk ik. Op een goeie dag ben ik 1.90 lang en ik zit op ongeveer 74kg. Ik denk 100kg wat fors is voor, in ieder geval, de oude monster. Als je die 696 wat strakker afstelt zou het moeten gaan. Maar ook dat is gewoon een kwestie van proberen.



    Hehe, ja daarom ga ik toch ook maar weer zwichten voor de 1100. Uiteindelijk wil je toch dat brute geweld als je op je Duc stapt.

    Wat voor probleem had je Hyper?
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2010
  7. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    probleem met mijn mengselverhouding.

    had geen lambda sensoren meer (ding heeft er tegenwoordig gewoon 2) vanwege mijn race kitje/uitlaatsysteem.
    mijn ecu raakte helemaal van slag omdat hij geen uitstoot meer kon meten.
    soms gaat het goed........bij mij ging het fout en de motor liep gewoon ronduit kut.
    de computer denkt door de motor steeds rijker te zetten het probleem te kunnen oplossen...niet dus.

    biggelaar heeft een mooi stukje vakmansschap er op losgelaten en 2 lambda sensoren erin gemaakt met mooi boor en laswerk.
    de computer gereset en hij loopt als een malle nu.........opgelost dus.
     
  8. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    wat die monster 696 of de nieuwe 796 aangaat zou ik toch ook even kijken of je wel wat aan het veerwerk kan instellen!!


    zo uit mijn hoofd weet ik het ff niet maar hou er rekening mee dat dit de instapmodellen zijn en standaard best karig in de extra's en mogelijkheden zitten.
     
  9. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij is idd alleen de achterdemper in te stellen bij de 696/796.



    Joh, ok. Wel gaaf dat die computer gewoon on the fly dat mengsel aan het aanpassen is, beetje jammer dat het niet helemaal goed gaat. Maar toch.

    Wel apart dat daar niet echt rekening mee gehouden wordt bij de verkoop van aftermarket uitlaten.


    Het was erg koud ja.


    Uitlaten wacht ik toch nog even mee ivm cash flow problemen als resultaat van de aanschaf van een te dure motorfiets :-/. Gelukkig klinkt het standaard ook best aardig.
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2010
  10. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Neen, de standaard uitlaten klinken niet best aardig. Er reed er vandaag een langs terwijl ik in de stuurdoos zat. Nou, het had net zo goed een japanner kunnen zijn, kwam geen geluid uit zeg :+
     
  11. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3


    Een M1100?
     
  12. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    sowieso andere dempers eronder gooien, vooral bij een v-twin
     
  13. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    But of course.


    Helaas alleen niet dag 1. T geld is gewoon op :'-(.
     
  14. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Trouwens even over rijvaardigheden.
    Ik rijd nu ongeveer 4jaar motor en heb nog geen kneedown gemaakt :p.. nu lijkt me dat ik dat ook gewoon op mijn zrx zou moeten kunnen.
    Hebben jullie nog tips? ik zou graag wat platter door de bochtjes willen gaan :D
     
  15. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb het zelf ook nog nooit gedaan, weet niet of het verstandig is op de openbare weg. Maar dit filmpje leek me wel informatief, de enige disclaimer is dus dat ik het niet kan verifieren :D.

    MCN how to get your knee down.
     
  16. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
  17. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Hangen en zo ver mogelijk insturen, als je eerder bij de binnenkant van de bocht aankomt dan dat je knie de grond raakt hetzelfde doen met meer gas.
     
  18. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Het is toch ook belangrijk dat je kont blijft zitten? Hangen met je schouders en niet met je kont?
     
  19. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Laatst bewerkt: 18 mei 2010
  20. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja moest een 1100 geweest, of anders de 796 maar volgens mij rijd die nog niet rond. Was een enkelzijdige achterbrug op een nieuw model monster.

    Was wel een gloednieuwe zeg, zag er stoer uit, kenteken begon ook alweer met MX.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina