De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen en Discussie] [Deel 30]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 4 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Ben het hier zeker mee eens. Het seizoen is (misschien) minder als het vorige, maar nog steeds verre van slecht. Hij speelde op een paar wedstrijden na het hele seizoen gewoon goed hoor. Negen miljoen vind ik veel te weinig.

Sorry dat ik het zeg, heb veel respect voor jou en je posts hoor, maar hier ben ik het serieus helemaal mee oneens. Het zal wel liggen aan dat ik een PSV-supporter ben en hem dus meer volg, en misschien kan het nog zijn dat die elleboogjes en uitspraken tegen Ajax waren maarja.

Richting de vijftien vind ik zeker niet teveel van het goede. Hij draait, zoals ik al duizendveel (DUIZENDVEEL?!) keren gezegd heb :+, dit seizoen inderdaad minder als vorig seizoen maar nog steeds gewoon goed. Hij is nog steeds een van de betere spelers in de Eredivisie, en zal het in het buitenland ook goed doen. Ben ik zeker van.

Dat van die aantal uitspraken naar rivalen, ach ja, dat is bij iedereen en altijd zo dus vind niet echt dat je dat hierin mee mag laten tellen. Elke speler die gewoon helemaal op het kampioenschap gericht en geconcentreerd is doet dit wel. Overal op de wereld kom je dit tegen dusja, zolang het geen scheldwoorden zijn of racistische dingen oid. vind ik het niet erg (bij geen enkele ploeg, natuurlijk). Dit is dan vooral ook een emotioneel argument, samen met 'dat arrogante hoofd van hem', dus dat telt niet echt mee aan de prijs :+

Hij kan zeker een hoger niveau aan, en ik gun het hem ook wel. Meeste hiervan is gewoon mijn mening, dus zal natuurlijk zijn dat jij (jullie) hier anders over denken.

Laatst bewerkt: 19 mei 2010
  2. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Het was ook wel een enigszins gekleurde opmerking natuurlijk, iets wat ik normaal niet zo snel doe. Maar in mijn ogen, niet alleen als Ajacied maar ook als voetballiefhebber, komt hij vaak erg disrespectvol over richting de tegenstander. Ik herinner mij een moment dat hij naast Assaiti stond en maar continu bleef doorzagen over Amsterdam en hoe bagger Ajax wel niet was. Maar niet alleen richting Ajax, ook over andere tegenstanders heb ik hem vaak erg minderwaardig zien doen. Als ze hem vroegen over een wedstrijd tegen bijvoorbeeld Volendam dan volgde er vaak een cynische glimlach omdat ze toch niets voorstelde, gevolgd door uitspraken die dat bevestigde. Zo is mijn beeld van hem al sinds het begin en door de loop van het seizoen werd dat regelmatig weer bevestigd. En dit zijn dan alleen nog maar een paar acties van buiten het veld, ook binnen het veld vind ik het een onsportieve voetballer die vaak slecht tegen zijn verlies kan. Als PSVer zijn jullie er ongetwijfeld blij mee en jullie hebben er ook veel aan gehad, maar ik denk dat jullie ook wel regelmatig momenten hebben gekend waarin je liever had dat hij zich even iets anders uitdrukte, zowel qua uitspraken als qua spel.

3. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Hij heeft inderdaad zo zijn onaantrekkelijke trekjes, waarvan bovenaan het slecht tegen zijn verlies kunnen. Dit klopt, kan er niets anders van maken ;).

Snap niet precies waarom hij vaak van dit soort dingen doet, want buiten het veld is het gewoon een hele aardige, blije jongen dusja. Maar achja, hopelijk gaat hij wel voor minimaal (!!) zo'n 12 miljoen weg, liefst hoger natuurlijk.

EDIT: Ik zie jouw edit:
    Het is inderdaad een erg belangrijke speler voor ons geweest, dat weet iedereen wel.

Maar het klopt helemaal wat je zegt, jammer dat hij zich op sommige momenten dan niet in kan inhouden.

4. Kaasstengel

Kaasstengel Never, ever give up!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dat nooit zo ervaren. Maar dit kan zijn omdat ik door de roze PSV-bril kijk of jullie door de anti-PSV bril of misschien klopt het wel gewoon. Maar in mijn visie hebben we de afgelopen jaren veel plezier aan hem beleefd. Niet alleen de PSV supporters maar ook de (neutrale) supporters of van andere clubs en voetballiefhebbers. En soms heeft hij PSV ook flink in het diskrediet gebracht waar ik het helemaal mee eens ben zoals afgelopen seizoen tegen Ajax met , inderdaad, de elleboogstoten richting Enoh.

Maar ik vind wel dat Nederland een van zijn beste spelers verliest. het is dan nog niet zeker dat hij naar HSV gaat maar dat hij weg gaat, is voor mij wel zeker. Het enige wat ik kan hopen is dat PSV er een mooi bedrag voor krijgt en dat hij wekelijks aan spelen toekomst bij zijn nieuwe club.

5. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Vind hem best een leuke voetballer. Jammer dat zijn arrogantie vaak in de weg staat. Komt mede door de pers. Heb ik wel eens na een wedstrijd "hoe kun je zo goed zijn?" en "vind je jezelf goed" horen vragen. Sommige spelers zijn wat gevoeliger daarvoor dan anderen. Vaak als je een goede trainer hebt kan die je daar ook bij helpen (van Persie). Helaas wordt er in Nederland vaker van trainer gewisseld dan ik van onderbroek...

6. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    I'd hate to be your underpants :+

Maar je hebt voor de rest wel gelijk.

Ik vind Affelay een leuke voetballer ( kwa spel ) om te zien maar heeft bij PSV dit seizoen zichzelf ook niet van z'n beste kant laten zien. Elke voetballer heeft mindere periodes. Affelay is nog jong, kan nog groeien en gaat dat wellicht bij HSV ook doen. Elke voetballer heeft irritaties. Suárez, van Nistelrooij, van der Sar, van Persie, Sneijder ... noem ze maar op.

Zo gaat het in dat wereldje. Begrijpelijk. Als het 90+ minuten lang niet draait dan fok je jezelf op. Doet iedereen.

7. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Klopt. Suarez is voor mij hetzelfde als Afellay voor Cookie (ajacied).
    Goede voetballer, dit jaar niet geweldig ondanks zijn grote hoeveelheid goals.

8. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Zelfde als in je tweede zin klopt, Suarez is met name de tweede seizoenshelft zwaar ondermaats geweest. Qua persoonlijkheid lijken ze in de verste verte nog niet op elkaar.

Ik ben dan wel voor Ajax (maar probeer toch zo min mogelijk door die roze Ajax-bril te kijken en denk dat dit in de meeste gevallen aardig lukt), maar ook ik heb me mateloos zitten ergeren aan de persoon affelay. Hij heeft gewoon een zeer arrogante "air" en als het niet gaat zoals meneer wilt gedraagt hij zich vaak als een klein kind, ondanks de aanvoerdersband.

9. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ze lieten een paar weken geleden bij studio voetbal een truc van Afellay zien die hij op de training deed, en dat was een hele mooie. Talent heeft ie, alleen hij heeft geen goede mentaliteit. Hij geeft te snel op, lijkt geen zelfvertrouwen te hebben. Onder druk (topwedstrijden) lukt het ook nog niet, waarschijnlijk door het weinige vertrouwen. Komt voor de camera ook redelijk verlegen over, heeft wel brutale teksten maar de manier hoe die het brengt, komt op mij verlegen over.

Suarez gaat juist overal voor, voor elke bal. Totaal andere mentaliteit. Hij geeft juist nooit op, als ie slecht speelt, blijft ie proberen. Afellay verstopt zich dan wat meer.

Het zijn ook twee totaal andere spelers op andere posities, snap niet hoe je die als 'hetzelfde' kan omschrijven.

10. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0

Deze bedoel je? Echt geniaal inderdaad. Als ik puur naar Afellays voetbalkwaliteiten kijk, dan vond ik hem dit seizoen echt goed spelen. Goeie zet van Rutten om hem controlerend neer te zetten, hij dicteerde echt het spel van PSV op deze manier. Tot het incident bij Ajax-PSV.. toen begon iedereen hem ineens af te kraken. Terwijl hij gewoon een prima seizoen draaide. Vind het overigens niet echt een aanvoerder/leider, daarvoor is hij mentaal niet sterk genoeg.

11. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Het ging over de 'discussie' tussen Cookie en mij waarin hij Afellay een kwal noemde. En dus zeg ik dat ik hetzelfde denk ik over Suarez (dat hij een kwal is) als Cookie over Afellay (dat hij een kwal is). Nooit de voetballer zelf echt gemogen Suarez. Goede voetballer met veel kwaliteit (jammer genoeg laatste helft van seizoen minder laten zien), maar mag hem zelf niet na alles wat hij heeft gedaan. Gelukkig is het geen schwalbe-maker meer in ieder geval, dat was erg verschrikkelijk om aan te zien aha.

Vind ik dus ook. Ben het ook met je eens over Afellay zijn kapiteinschap, hij is inderdaad mentaal niet sterk genoeg.

Leuke goal inderdaad, zag hem al eerder op psv tv.

12. Kaasstengel

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk, dit is nog eens een prachtige prestatie, de wedstrijd met 10 man beginnen en alsnog 0-2 winnen _O_

FCupdate faalt weer eens |:-

13. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Die goal van Afellay is er in het echt nooit ingevlogen, moet hij eens proberen:cool:
    Ik zag hem nog in Utrecht lopen eergisteren, waarschijnlijk vlak voordat ze naar Seefeld vertrokken

14. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg bij die goal het idee dat het helemaal niet zijn bedoeling was om hem te scoren. Volgens mij wil ie em gewoon voorgeven met een hakje maar gaat hij met een beetje geluk erin.

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    O o o wat is het allemaal moeilijk voor jou. Het zit je niet mee he?
    Sluit me volledig aan bij Cookie, Affelay is gewoon een irritante speler.
    En dan niet op een manier zoals van Bommel die de tegenstander zo weet op te fucken dat hij uit zijn spel raakt, nee irritant op een manier waarop hij zijn eigen team benadeelt.

16. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Volgens mij was het gewoon express gedaan dus zonder geluk. Hij kijkt de bal ook nog even na, maar hij weet eigenlijk al dat de bal er in vliegt.

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Nou nou wat een wonderdoelpunt.
    Je traint 400 uur per jaar, dan maak je altijd wel ff een wonderdoelpunt.
    Ik heb zelf ook wel eens dat ik er een bal inschiet waarbij ik denk, als dit werkelijk in een Eredivisie wedstrijd gebeurd hangen er volgende week spandoeken met mijn naam 8).
    Misschien moeten jullie je maar eens te raden gaan waarom dit op een training gebeurd, iedereen maakt mooie goals op trainingen.

18. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Sorry hoor, maar dat vind ik geen wonderdoelpunt. Dat kan iedereen die een beetje kan voetballen. Bovendien is het op de training.... en zegt het al helemaal niks over de voetbalkwaliteiten van Afellay.

19. Kaasstengel

Leuk Bevonden:
    0
    Boehoehoe nu moet ik huilen :):)
    Wat ben jij diep en diep triest zeg, ik vraag iets normaals en dan moet jij zo cynisch gaan reageren :lol::lol:

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Edit: o dit gaat over wat anders.
    ff wat verzinenn.

Oja, ik weet het weer.
    Cookie zegt dat die gast irritant is, en jouw reactie is 'en als ik iemand irritant vind valt het hele forum over me heen'.
    Wat bedoel je daar nou mee? Het lijkt alsof wij geen mensen irritant mogen vinden omdat jij dat ook niet mag.
    Ofzo.

(He dit is voor het eerst dat ik geen reactie begrijp waarom die zo boos is. :/)

Laatst bewerkt: 20 mei 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina