De mobiele Telefoontjes thread [deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Rydan, 4 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Maar dat is nou een beetje mijn probleem, want ik denk dat ik echt niet een jaar met die mobiels vol kan houden. Met een 2 jarig abonnement wou ik de Desire halen, waar ik zeker wel langer dan een jaar mee zou kunnen doen zonder hem zat te worden. :+

Ach, zie wel, misschien veranderd ze nog van gedachte.

2. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Je kunt ook gewoon een toestel via ebay bestellen met een sim-only abbo.

3. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    HTC Wildfire ziet er ook echt netjes uit voor een adviesprijs van 260,- , denk dat ik daar nog even op wacht.

4. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Ik zag hem ook, lijkt me ook wel een leuk toestel misschien ga ik hem eind van dit jaar kopen, of anders de Spica.

5. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Damn, die Wildfire ziet er tof uit maar is weer touch en heb eigenlijk geen zin meer in touch. Zit zelf al een tijdje te twijfelen om mijn Touch Diamond 2 te verkopen. Heb hem sinds Februari maar vind het maar een vervelend ding, touch werkt niet met je vinger, ja met je nagel maar dat is kut. En elke keer die kut pennetje pakken voor de simpelste dingen vind ik erg vervelend. Denk dat ik maar terug ga naar een simpele Nokia. Maar dan kan ik niet lekker SMS'en, dillema's. :+

6. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Hmmm, het verschil tussen de desire en legend is dus met name gebaseerd op de processor (1ghz vs 600mhz) tegen de style van de aluminium body van de legend.

In principe ziet die Desire er ook niet al te gek uit, maar toch trekt de legend mij meer aan. Overigens vraag ik me af of jullie (eigenaars van een legend even samenvoegen O-)) je legend al eens hebben laten vallen van, laten we zeggen een meter. Zelf heb ik een keer mijn Touch van een halve meter plat het scherm laten vallen en hij was direct stuk. Ik weet dus ook zeker dat als ik weer een touch phone neem, het eerste wat ik erbij koop een leather/silicon case is. Ik vraag dit omdat ik op meerdere plaatsen heb gezien dat het een "stevig design" is, maar dat is me te vaag. Meest relaxte aan die oude phones is toch de onbreekbaarheid. De legend zal natuurlijk niet in de buurt komen vd onbreekbaarheid van een, laten we zeggen k750i of 3310, maar een beetje solide toestel zou toch wel zo fijn zijn voor de onhandige momenten.

Denk dat ik binnenkort maar eens naar de vodafone winkel ga en ga kijken of er misschien iets te regelen valt dat ik de legend al een maandje eerder kan ontvangen.

Overigens hoop ik dat de camera nog van enige kwaliteit is. De iPhone heeft slechts 3 megapixel, maar de foto's die ik daarvan zie zijn meestal toch wel redelijk, terwijl die van mijn Touch die ook 3megapixel had, toch echt ontzettend lelijk waren. Met name als de zon niet volop aanwezig was zegmaar. Snap dat het met meerdere factoren dan enkel megapixel te maken heeft, maar hoe bevalt jullie de kwaliteit van de foto's/video's? O-)

Hoop ook niet dat ik na een jaar baal dat de legend al redelijk verouderd is tov de processor vd Desire.

Laatste dingetje. Ik zie dus internet sharing in zo'n filmpje. Ik neem aan dat dit inhoud dat je de legend kan aansluiten op een laptop, op een plek waar deze normaal geen internet zou hebben en je dan vervolgens kan internetten op je laptop. Of zit er meer achter? Zal vast de energie van een laptop zuigen als een malle?!

Laatst bewerkt: 18 mei 2010
  7. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Moet je maar een normale touch telefoon kopen en niet een Touch Diamond. Als je een telefoon met Android koopt kan je alles met je vingers doen, en met WM6.5 werkt het ook wel redelijk. WM6.1 zuigt gewoon donkey balls :+

8. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Of dat de term is weet ik niet. Maar ik weet wel dat veel telefoons dit tegenwoordig kunnen, als modem dienen voor je laptop. Probleem is alleen dat providers niet blij met je zullen zijn. Omdat je dan enorm veel dataverkeer heb.

9. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ja dat heet internet sharing, en nee providers zijn er niet blij mee, maar goed als je zo'n eindeloos online abonnement hebt dan kan je best 500mb downloaden via je mobiele telefoon zonder er wat van te horen (ervaring:+).

En het zuigt geen energie van een laptop als een malle, want USB = 5v x 0.5A = 2,5W maximaal verbruik. Je telefoon accu is er sneller leeg van.

10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ik krijg van mijn nieuwe werkgever een Blackberry (geen idee welk type) + 150 euro prive bellen p/m

Voor mij dus geen reden om prive nog een telefoon te hebben.

Echter heb ik een kleine 7 maanden geleden een Hero + 2 jaar Hi abo genomen.

Totaal komt dit uit op 35 euro (Hi 15 + eindeloos sms + eindeloos online)
    Kan ik dit contract afkopen/beëindigen?

11. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    volgens mij kun je het wel afkopen maar dan moet je in de voorwaarden kijken van je abbo.

12. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Je kan ook gewoon die eindeloos sms en eindeloos online opzeggen volgens mij zonder extra kosten, dat scheelt alweer 20euro per maand. Maar dan moet je maar even langs een Hi/KPN winkel of even bellen.

13. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Eindeloos sms en eindeloos online kunnen ook onderdeel zijn van het 2 jarige contract.

14. DON EL CORLEONE

DON EL CORLEONE INDO PRIDE

Leuk Bevonden:
    0
    Wie van jullie heeft een Blackberry ?
    En kan mij helpen.

Ik ben op het moment bezitter van een iphone, maar ik wil nu graag een blackberry erbij kopen. Dit zodat ik met me vriendin en vrienden kan pingen.

Maar nu heb ik gehoord van een maat van mij, dat je alleen zou kunnen pingen met de blackberry als je hiervoor een Blackberry abonnement hebt. Dit lijkt me heel erg sterk, met andere woorden ik kan met mijn abonnement van vodafone incl onbeperkt internet etc, niet op een blackberry pingen :?

Alvast bedankt !

@ killaz, je kunt je abo gewoon afkopen, hou er wel rekening mee dat dit een duur grapje is. Ik meen dat je dan de resterende maanden in een keer moet betalen ofzo. Maar dat weet ik niet zeker

Laatst bewerkt: 22 mei 2010
  15. Dutchman020

Dutchman020 Wtf.

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn hier mensen die Sony Ericson X10 hebben? En wat zijn ervaringen?
    Ik overweeg die telefoon te nemen als ik mn contract verleng. Ik heb net 2 jaar een iPhone en was wel toe aan iets nieuws.

16. DON EL CORLEONE

Leuk Bevonden:
    0
    Heb mijn antwoord al kunnen vinden... het gaat hem dus niet worden :
    Wat ik hieruit opneem : ik kan dus geen gebruik maken van pingen etc znder een BIS-abonnement...

BIS = BlackBerry Internet Service.

Met andere woorden, als je dat BIS abonnement hebt kun je altijd vlot op internet, heb je pushmail, pingen (= gratis chat tussen BB toestellen onderling), BB App World, enzovoorts.

Zonder dat BIS-abo heb je dat allemaal niet, kun je met wat omwegen wel via WiFi (is plaatselijk) op internet; de rest gaat niet.

Helder?

Bart

17. Dutchman020

Dutchman020 Wtf.

Leuk Bevonden:
    0
    Maar als je een normaal internet-abo hebt moet het toch ook gwn werken. Bij een iPhone abo staan dat soort dingen er ook maar als je bij een normaal abo internet erbij neemt werkt het net zo goed.

18. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Internet voor een BB gaat via eigen servers van RIM. Dus om toegang te krijgen heb je BIS of BES nodig. Anders kan je vrij weinig doen met je BB.

19. DON EL CORLEONE

Leuk Bevonden:
    0
    Ja precies.. dus dan houdt het gewoon op voor mij, ik ga niet nog een extra abo nemen =(

20. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Je hebt of internet(Bijv. Eindeloos Online, Web&Walk) of BIS, je hoeft niet beide te hebben, alleen BIS is voldoende.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina