De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen en Discussie] [Deel 30]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 4 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Haha, ja zou wel klote zijn. Dan heb je meteen ook een super belangrijke: Sneijder, Robben of Bommel. Zou echt klote zijn :emo:

Ik denk dat Bayern wint, ik hoop dat Internazionale wint. :3

2. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Ik hoop dat het een bloedstollend spannende wedstrijd wordt. Wie er wint maakt me niet zoveel uit, mits Inter niet weer antivoetbal gaat spelen.

3. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Ben maar niet bang hoor, ze gaan echt alles gegeven zei Mourinho. Mourinho deed dat alleen om te winnen, en opzich is dat zo gek nog niet. Als je uit bij Barcelona aanvallend (normale spel) gaat spelen, dan is de kans dat je met 4-0 naar huis word gestuurd te groot. Citaat van VI die klopt:

Laatste zin is echt meesterlijk _O_

4. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu weg, iedereen alvast plezier bij de wedstrijd, hoop dat het vooral mooi voetbal wordt. Ben natuurlijk voor Bayern, alleen als sneijder een mooi doelpunt maakt zal ik ook een klein vreugde dansje doen. Holland! :)

5. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    @Mikecitybike

Mijn excuses, ik zag het woordje uit niet :+. Dom van me! Nee je hebt gelijk ;).

Ik vond het altijd zo'n mooi gezicht. Vorig seizoen vond ik Touré echt een soort Papa over het middenveld. Iniesta en Xavi de kleine jongens, en Touré een grote lummel die iedereen breekte. Sergio is een fantastische speler, maar een Touré mag gewoon niet ontbreken op het middenveld. Ik hoop ook echt niet dat Fabregas komt. Ten eerste gaan ze alleen maar kopen en kopen. En het allerbelangrijkste is dat het systeem heel anders gaat spelen. Fabregas, Xavi en Iniesta zijn allerdrie aanvallende spelers. Dat vond ik ook zo mooi van Barca(vooral vorig seizoen). Je had Iniesta en Xavi voorin lopen en Touré de breker. Veel mensen vergeten gewoon dat Touré misschien wel in de top 5 zat van beste spelers vorig seizoen. In die van mij iig wel._O_

6. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Straks lekker de finale kijken op een terras ergens, lekker weertje, mooie wedstrijd. Ik heb er zin in!:thumbs:

7. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Kan bijna niet beter he. Wat een heerlijke dag zeg, CL-finale en dit weer.

8. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Hele dag bewolking gehad en een harde wind. Nu is de zon er eindelijk maar nog steeds kut weer met 13 graden. Soms heeft het een nadeel om aan de kust te wonen.

Vanavond wel naar de CL kijken, maar dat word gewoon binnen ;)

9. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Oh haha sorry, dacht dat het overal in Nederland mooi weer was.
    Hier al heel de dag perfect blauwe lucht, geen wolkje te vinden. Lekker warme zon, heerlijk weer om lekker buiten te zitten of te voetballen!

10. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ik woon ook in de buurt van de kust, maar hier was het vandaag heerlijk weer. ;) Zonnetje is nog steeds lekker aanwezig.

Fàbregas kopen brengt me gemengde gevoelens. Als ik kijk naar dit afgelopen seizoen en ik stel mezelf vervolgens de vraag of we een technische meer aanvallende speler kunnen gebruiken, dan zeg ik "ja". Maar dat heeft enorm veel te maken met de langdurige blessure van Iniesta. Als die jongen op zo'n manier wegvalt en Xavi kan er ook niet bij zijn, dan zit je met een middenveld van Keita, Yaya (DM) en Busquets (DM). Met het spel wat Barça wilt etaleren is dat natuurlijk niet optimaal. Dat hebben we in dat soort wedstrijden wel gezien. Aan de andere kant is Fàbregas wel weer overbodig voor de basis elf, terwijl hij natuurlijk de kwaliteiten heeft om in de basis te staan.

11. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Hij is overbodig voor de basis elf, maar als hij zou komen zou hij er wel in staan. Yaya zou dan totaal niet meer aan speeltijd komen en Busquets op de bank denk ik. Wisselend basis totdat Iniesta terugkomt, misschien.

Hopelijk als Fàbregas wel komt, dat Toure dan weggaat want hij verdient een basisplaats in elk team vind ik. Geweldige speler.

12. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Touré moet blijven, is een held. Ik denk ook niet dat Pep met een middenveld met Iniesta, Xavi en Fàbregas zal spelen (iig tegen topteams). Simpelweg omdat dat de verdediging gewoon te kwetsbaar maakt. Ik zag op Voetbalzone wel een grappige opstelling. Deze gaat wel in tegen de "heilige" 4-3-3 maar zou theoretisch wel lekker kunnen werken.

-----------Valdes--------------
    Alves----Puyol----Piqué----Abidal
    ------------Yaya---------------
    ---------------Xavi-------------
    Fàbregas----------------Iniesta
    ------------Messi-------------
    ------------Villa----------------

EDIT: Gaat wel ten koste van Pedro natuurlijk...

Laatst bewerkt: 22 mei 2010
  13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Denk je? Ik vind Fabregas eigenlijk meer iemand die in de as moet spelen.

14. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik ben er tegen, maar dat is volgens mij wel duidelijk haha.

Ik hoop dat Barcelona zich inhoudt. Ze hebben eigenlijk alleen een back nodig van wereldklasse (dat is Alves niet, en Maxwell ook niet, maar Maxwell is dan voetballend nog wel een goeie match).

15. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Fàbregas kan daar wel spelen. Is misschien niet optimaal maar hij kan er uit de voeten.

Oh, en Alves is wel wereldtop. Maxwell is gewoon goed maar zeker niet beter dan Alves.

16. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Agreed, maar ik zou zo snel ook geen goede vervanger kunnen opnoemen voor Maxwell muv. Ashley Cole en Evra.

17. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Mocht Fabregas komen lijkt dit me het meest logisch:
    Iniesta-------Villa-------Messi
    -Xavi--------------------Fabregas
    -------Busquets/Touré----------
    Maxwell/Abidal-Piqué-Puyol-Alves
    -------------Valdes----------

18. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Dat is inderdaad ook een mogelijkheid. Iniesta heeft wel vaker op die positie gespeeld. Daar is hij echter niet op z'n best, maarja.

19. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Vind alles wel leuk en aardig, op een ding na;
    Fabregas moet in het midden spelen.
    Abidal boven Maxwell? Weet niet zeker.

---------------Valdes------------------
    --Alves-----Puyol---Piqué-----Maxwell--
    ---------------Touré------------------
    -----------Xavi-----Fabregas-----------
    -------Messi---------------Pedro-------
    ----------------Villa--------------------

GK: Valdes
    RB: Alves
    CB: Puyol
    CB: Piqué
    LB: Maxwell / Abidal
    CDM: Touré
    CM: Xavi
    CM: Fabregas
    RF: Messi
    LF: Pedro
    ST: Villa

Middenveld is dus vrij centraal, zijkanten moeten worden gedekt door Messi en Pedro die als zwervers achter de spits spelen (schaduwspitsen/vleugelspelers).
    Zo kunnen ze beiden naar binnen trekken om vanuit de as te spelen (daar is Messi ook sterk), én als vleugelspeler opkomen.

Waarom Iniesta boven Pedro? Ik denk dat Pedro voor meer gevaar kan zorgen op zijn plekkie dan Iniesta die op een andere plek speelt (geen vreemde plek hem, maar ook niet zijn favoriete).

20. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Dus jij denkt dat Pep Iniesta op de bank zet als Fàbregas komt?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina