1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Het grote debat is nu bezig!

    De confrontatie van Wilders en Cohen was erg zwak, in mijn ogen. Wilders roept hard dat ze allemaal het land uitmoeten, maar negeert hoe Cohen opmerkt dat we niet alles over een kam moeten scheren. Evenals hoe Cohen negeert dat Wilders vindt dat hij te zwak optreed. Zo schiet ik ook niets op met dit debat.
     
  2. Hunt3r 410

    Hunt3r 410 Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    45
    Debat cohen-wilders was een chaos. Wilders wilde niet eens luisteren.
     
  3. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Cohen haalt zichzelf even onderuit, zeg! Je moet je eigen programma toch wat harder kunnen beloven.

    Debat Rutte vs. Cohen was al wat beter. Ook Cohen deed het nu beter. :)
     
  4. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik heb alleen de eerste 10min. gezien (NCIS [noparse]<3)[/noparse] maar wat ik zag van Wilders is hoe hij weer zijn standaard zinnetjes opnoemde en inderdaad Cohen negeerde. Ik vond hem ook onzeker overkomen, hij stond erg te draaien en wist niet welke kant hij op moest kijken. Dat zal dan nog wel het gebrek aan ervaring zijn voor dit soort debatten. De belangrijkste zaken kijk ik vanavond nog wel even terug.
     
  5. Hunt3r 410

    Hunt3r 410 Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    45
    Rutten en balkenende hebben of hele sterke punten of ze weten mindere punten goed te brengen. Knap als je zo goed kan debatteren. Wilders met standaard anti-islam zinnetjes. Walg van hem met ze kort door bocht manier van denken.
     
  6. mk katti

    mk katti Active Member

    Berichten:
    2.583
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik word idd ook een beetje moe van Wilders, wat mij betreft valt hij door de mand met zijn anti-moslim ideologie. Ook denk ik dat de kiezers dat wel doorhebben. Wat Cohen betreft is dat hetzelfde, PvdA probeert een wijze, verstandige man op de plek van woutertje, maar blijkt een wanhoopsopa te zijn imo. We missen een echte leider in Nederland, toch maar Wiegel ? Charisma en kennis genoeg lijkt me, wel een beetje oud, maar ja......
     
  7. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Vond Rutte de sterkste vanavond. Cohen echt enorm zwak. Had altijd een redelijk hoge pet op van die man, maar die man lijkt toch aardig door de mand te vallen tijdens de debatten.
     
  8. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Die zelfreflectie ook.. De man vond dat hij het goed had gedaan 8) Wel een mooi debat om te volgen verder. Rutte en Balkenende waren wel goed vond ik en zelfs Wilders in de manier van spreken.

    Bij Wilders vind ik het zo jammer dat je hem voornamelijk hoort over de Islam, want hij is de enige die concrete cijfers blijft aanvoeren en probeert ja/nee antwoorden uit de andere kandidaten te trekken. Maar zodra het gaat over de financiele en economische zaken hoor je hem nauwelijks meer, terwijl dat juist zo belangrijk is nu.

    Ook jammer dat Pechtold er niet bij was, die had ik ook graag aan het woord gezien. Nu moet ik eigenlijk de volgende keer weer kijken, maar ik wil die ellendige Halsema liever niet horen :+
     
  9. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    :lol:


    Ik heb het zelf gister niet kunnen volgen. Was bij 7th Sunday Festival. Dadelijk ff zoeken waar ik het nog kan zien, maar dat moet zoeker goed komen. Ben benieuwd. Zag gister op nu.nl dat Rutte als winnaar naar voren is geschoven, gelukkig.
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Inderdaad, Cohen was erg zwak.. Als partijleider van de PvdA had hij CDA en VVD veel harder moeten aanpakken.
    Hij heeft het amper gehad over de crisis en dat ie in principe is veroorzaakt door het 'rechtse' kapitalisme.
    Al met al inderdaad Rutte verdiend gewonnen, heeft zich keuring ingehouden met dat debat met Balkenende (die ging helemaal los wtf?).

    Ook las ik dat Rutten inderdaad bereid is om in bepaalde situaties het premierschap aan Kroes over te laten, dus daarmee stijgt hij wel weer een paar puntjes!

    En toch stemt 18% van Nederland weer op Wilders als winnaar van het debat..
    Zucht, democratie.. =(
     
  11. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    ach ,vind het nog erger dat Cohen na Rutte de meeste stemmen heeft gekregen als winnaar van het debat..
     
  12. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad. Ook al heb ik niks met Wilders, ik vond hem sterker debatteren dan Cohen.
     
  13. Tyspolir

    Tyspolir Active Member

    Berichten:
    2.118
    Leuk Bevonden:
    0
    Damn.. je mag altijd langer doorwerken hoor 8).. gebeurt nu ook, ik hoef iig niet tot na mijn 65ste door te werken.

    Ik snap dat het nodig is, en in dat geval zal het wel moeten, maar als het niet hoeft heb ik geen behoefte om langer door te werken.
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Tuurlijk wil niet iedereen tot z'n 67e doorwerken, maar je hebt geen keuze.
    Bij het aanstellen van de AOW was al duidelijk dat de leeftijd 65 niet vast was, maar dat het representatief voor de bevolkinspiramide moest zijn.
    Dus als men ouder werd moest men langer doorwerken, werd met jonger kon de AOW leeftijd omlaag.

    Snap niet dat iedereen zo vast wil houden aan de 65.
     
  15. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Klopt, toen de leeftijd van 65 jaar werd gekozen was dat ook de leeftijd die de mensen haalden gemiddeld. De meeste mensen hadden toen ook nooit de kans om met pensioen te gaan. Tegenwoordig worden we allemaal ouder en lijkt het ook eerlijk dat we langer doorwerken.

    Ik vraag me vooral af wat voor nut het nog heeft, om die mensen langer te laten doorwerken. Hoeveel banen zijn er nou geschikt voor mensen van 66 of ouder? Tegenwoordig wordt er ook veel achter de pc gewerkt, dat klopt. Maar hoeveel van die ouderen weten hoe ze met een computer moeten werken? Ik denk niet dat langer doorwerken onze economie veel gaat verbeteren. Daarnaast houden de oudjes ook nog eens de banen bezet voor jong talent.
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Lol, waar werk jij? Waarom zouden 65+ers geen verstand van computers hebben, volgens mij is dat de grootste misvatting die er is.
     
  17. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    veel 65+ers hebben niet bijster veel verstand van computers hoor. Klein % iig.
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ok, dus jullie beweren dat mensen wel tot hun 65e kunnen werken achter een PC, maar als de AOW 67 wordt dan hebben ze opeens geen verstand meer van computers :emo:

    Zulke mensen werken bv al 20 jaar bij hetzelfde bedrijf, die kennen hun takenpakket echt wel, en wete welke systemen ze gebruiken.
    Beetje loos argument om te zeggen dat ze dan 'opeens' geen verstand van PC's meer hebben :emo:.
    Als je tot je 65e kunt werken achter een bureau, kan tot je 67e ook.
     
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik heb nog vers in het geheugen een docent die met pensioen moest gaan, maar ja. Het neemt niet weg dat er toch een groot deel van je leven ineens wegvalt. Je zegt nu wel heel makkelijk dat je niet per sé wilt doorwerken, maar ik denk dat als je jarenlang voor dezelfde werkgever werkt, je dan toch wel je oude plekje gaat missen.

    Maar dan nog, ik snap de ophef niet. Werk gewoon door en als je dat niet wil, dan spaar je maar. 67 Is niet onredelijk met de hedendaagse gezondheid.
     
  20. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    De baby boomers zijn juist de grootse groep die online op het internet zitten. Ze hebben tijd en geld genoeg, dus hebben echt wel verstand van computers.
     

Deel Deze Pagina