1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik beweer dat in ieder geval niet, zeg alleen dat niet een redelijk groot % van de 60/65+ers niet geweldig met een computer is.
     
  2. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    True. Nou zou dat later in de toekomst wel meevallen. Oude mensen zijn gewoon niet nuttig meer in een heleboel verschillende taken. De meeste 65+ers hebben alleen ervaring in oude beroepen die tegenwoordig niet meer van belang zijn. Tijden veranderen en er moet ruimte worden gemaakt voor de jongere generatie die veel inventiever zijn.
     
  3. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Dat is dan wel weer onzin, 60+ers kunnen enorm nuttig zijn voor bedrijven waar ze al jaren zitten omdat ze over enorm veel ervaring en kennis beschikken.
     
  4. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Helaas doel je hiermee op een redelijk kleine groep die sowieso door blijven werken, met name ondernemers of hooggeschoolde zullen op latere leeftijd nog zeker nuttig zijn. De grootste groep blijft nog altijd te duur voor het werk wat ze kunnen leveren.
     
  5. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Ben niet echt een politiek junk maar wil toch ff inspringen op de discussie hierboven.

    Er zijn op dit moment heel wat mensen die werkeloos zijn, wat heeft het dan voor zin om mensen door te laten werken tot hun 67e terwijl er heel veel mensen zijn zonder werk die ze op kunnen volgen? Zal vast wel iets niet zien maar in mijn ogen is het doorwerken op dit moment dus nog niet nodig!
     
  6. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Kostenbesparingen voor de overheid, omdat er minder AOW hoeft worden uitgekeerd. Maar de partijen stellen zich ook als taak om nieuwe banen te creëren, voor die werklozen.
     
  7. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Maar die werkelozen die krijgen ook WW uitkering dus komt op hetzelfde neer toch?

    VVD wil idd heel veel banen creeren, dus dat scheelt alweer een hoop!
     
  8. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Damn, waarom worden alle epische topics hier gesloten :+
    Het 'heb jij je stempas 2010 al binnen?' topic was echt geniaal:lol:
     
  9. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Ja vooral de openingspost\o/
     
  10. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja, maar ze werken nu zowel deels de WW weg als dat ze korten op de AOW. Dus dat zijn echt gescheiden discussies.

    Ja, maar ook debiel. 8)
     
  11. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik ben er trouwens uit. Ik ga op de vvd stemmen, was er al haast zeker van en het debat van gisteren heeft me laten zien dat het niet alleen een goed idee was. 9 juni VVD it will be, nadat ik m'n theorieexamen heb gedaan:+
     
  12. mk katti

    mk katti Active Member

    Berichten:
    2.583
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar je ziet Markje toch niet als Premier ?
     
  13. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Eerst niet, maar ik vind Rutte echt gegroeid als persoon en eigenlijk denk ik ook wel dat hij een goede premier zou worden.
     
  14. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik hoop dat iemand me kan helpen, heb gister wel zitten kijken maar heb niet alles 100% gevolgd dus weet niet of het aan de orde is geweest.

    Ik ga volgend jaar weer studeren, ben nu 23 jaar en werk nu een aantal jaartjes vast. Heb ook een huis samen met me vriendin gekocht die ook nog studeert. Ben aan het rekenen geslagen en hoe het er voor staat kunnen we alles betalen en nog gewoon leven. Hypotheek rente aftrek daar veranderd niks aan zoals ik het gister hoorde. Maar de studiefinanciering is wel een erg belangrijk ding voor ons. Anders zou er zo maar 500 euro weg vallen. Ik hoorde dat wat partijen de basisbeurs weg wilde doen, welke partijen zijn dat? Want daar ga ik dan sowieso niet op stemmen. En welke partijen wil het aanhouden?

    bedankt!
     
  15. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    so what, zolang we het maar naar onze zin hebben in de Mile:thumbs:
     
  16. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Niemand is de juiste premier. Balkenende niet, Cohen niet, Wilders al helemaal niet en Rutte maar matig. Ik wil niet iedereen napraten, maar wellicht is toch Neelie Kroes de juiste keus. Ik zie haar daar wel als de persoon voor.

    SP, CDA en PVV willen de studiefinanciering behouden. Volgens mij wil D66 het slechts gedeeltelijk afschaffen, maar ik weet het niet zeker. Ik kan hun partijprogramma niet downloaden.
     
  17. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Dat vind ik dan ook het grootste nadeel van de VVD, hun kijk op de Studiefinanciering.
     
  18. mk katti

    mk katti Active Member

    Berichten:
    2.583
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet slecht, toch zou ik Wiegel wel in het Catshuis willen.
     
  19. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Weet je waar ik me aan erger? Iedereen zegt altijd:
    "Als Cohen aan de macht komt, dan gaat het helemaal fout hier in Nederland!"
    Maar wat veel mensen niet goed begrijpen is dat de minister-president helemaal niet zo ontzettend veel bevoegdheden heeft. Iedereen doet net alsof de minister-president 'de baas' van Nederland is...
     
  20. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik heb mijn stempas nog niet! :mad:

    Moest van Giel in dit topic :+
     

Deel Deze Pagina