Vertel jij me eens hoe jij met éxtra ontwikkelingsgeld ervoor wil zorgen dat het overige geld goed terechtkomt bij de bevolking. Zo simpel is het niet. Wij hebben geen uitgebreid logistiek netwerk in die ontwikkelingslanden (wat er vaak niet eens is) om dat te verspreiden, wat de gewone overheid daar vaak nog enigszins heeft, en dat aanleggen in een ander land kost meer dan onze totale begroting, dus dat is ook niet echt een optie.
Wat betreft het Defensiematerieel in Nederland. Het grootste gedeelte van het geavanceerde gevechtsmaterieel zit in Afghanistan. Wat zich nog in Nederland bevindt is vooral materieel bestemd voor opleiding en voor inzet in Nederland zelf, denk hierbij aan mensen met gezondheidsklachten op Texel die door helikopters van vliegbasis de Kooy opgehaald worden en naar een ziekenhuis worden gebracht.
Natuurlijk is er ook nog wel iets van gevechtsmaterieel in Nederland, voor als de Belgen plotseling binnenvallen
Ontopic: Als ik zou mogen stemmen zou mijn stem denk ik naar de VVD gaan. Het sociale stelsel gaat er bij hen misschien wel op achteruit, maar ik denk dat we zeer forse bezuinigingen nodig hebben in tijd van crisis om het land er weer bovenop te helpen.
Laatst bewerkt: 25 mei 2010