[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een onzin. Ooit tot de realisatie gekomen dat niet iedereen een helder beeld heeft van wat hij of zij wil gaan doen ?, er niet achter is waar zijn of haar talenten liggen.

Of wegens uitloting geforceerd ergens anders moeten gaan kijken.

Het is allemaal niet zo zwart wit. Iedereen maakt zulke keuzes op een eigen manier en moet daar ook de kans toe krijgen.

2. coen the stig

coen the stig Active Member

Leuk Bevonden:
    0

3. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Wanneer men minder te besteden heeft, lijkt het me dat er ook beter over wordt nagedacht waaraan het geld besteed wordt. Ik vind natuurlijk ontwikkelingshulp een van de belangrijkste dingen die er zijn. Maar we moeten 1 ding niet vergeten. Door financiële steun te bieden leren ontwikkelingslanden nooit op hun eigen benen te staan. Een beter alternatief is 'eerlijke handel', ontwikkelingslanden verkopen hun grondstoffen tegen belachelijk lage prijzen. Kijk maar eens naar de prijzen in een supermarkt. Het grootste bedrag gaat naar transport, supermarktketen en de salarissen van de verkoopster en vakkenvuller. De boer zelf verdient bijna niks.

In het kort, ontwikkelingshulp steunen omdat het de wereld verbeterd is niet altijd een goed argument. In veel gevallen zijn er betere alternatieven.

Hier mag naar mijn mening het meest op worden bespaard. Wat hebben we aan die dure gevechtsvliegtuigen? Als we een keertje in oorlog zijn, komt het altijd omdat we een ander land moeten steunen. Waarom kan de verenigde staten niet gewoon hun eigen oorlogen financieren? Daarnaast hebben we toch niks te zeggen op deze planeet. Amerika doet wat ie wilt. Prima! Maar waarom moeten wij dan ook meedoen? Het ergste is dat de mening van het Nederlandse volk nooit is gevraagd.

4. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Ik snap wel dat het niet zo zwart/wit is maar mijn uitspraak betrok zich ook vooral op mijn opmerking ervoor. Natuurlijk kan je van je studiekeuze spijt krijgen en dat je dan van studie wisselt is imo geen probleem(of om 1 van de door jou genoemde redenen).

Wat ik echter niet begrijp, is als mensen willekeurig aan iets beginnen en dat een paar keer achter elkaar. Dan ben je imo gewoon verkeerd bezig. Om er achter te komen of je iets leuk vind of niet, kun je altijd bij een studie meelopen of proefstuderen.:cool:

Laatst bewerkt: 25 mei 2010
  5. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ben ik met je eens. Maar of je dat ondervangt/oplost door de stufi er uit te halen en te vervangen.. I dont know.. Ik ga trouwens wel stemmen op een partij die dat vindt, want uiteindelijk zal er ergens bezuinigd moeten worden

6. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Maar er worden ook uitzonderingen gemaakt voor fysiek zware beroepen. Daar vallen bouwvakker wat mij betreft zeker onder.
    En wat doen die mensen nu dan? Ik zie niet in wat er voor de 57-jarige ex-bouwvakker verandert als de AOW-leeftijd omhoog gaat. Die heeft nu nog hetzelfde probleem.

7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ik weet dat brandweermannen ook onder die regeling vallen.

Stratenmakers (Wat mijn vader was) mochten op hun 55e of 57e met de VUT.

Mijn vader zou, als een ongeluk zijn activiteiten niet had beëindigd, op zijn 55e met de VUT kunnen gaan. 40 jaar in dienst en een zwaar beroep. Hij is niet de enige die dat kon.

Dat wordt met de nieuwe AOW leeftijd niet heel veel anders

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Schilder de lening niet te mooi af. Ik heb ruim 20.000 euro schuld en moet nu per maand ruim 200 euro terugbetalen. Dat hakt er behoorlijk in en als mijn vrouw straks ook terug moet betalen zitten we tegen de 400 per maand aan te hikken. True je hebt zoiets als een draagkrachtmeting, maar die is helemaal niet zo ontzettend soepel. Ander punt waar totaal overheen gekeken wordt is dat de studieschuld niet als lening wordt meegenomen bij de aanschaf van een huis (of afsluiten andere leningen), compleet onterecht. Dit zijn gewoon lasten die je moet betalen? Waarom niet meenemen? Op deze manier zorg je er alleen maar voor dat mensen er tot over de oren in komen te zitten. Moraal: probeer je lening zo laag mogelijk te houden.

Mbt studieschuld naar een leenstelsel: ik vind het helemaal geen gek idee. Er moet echter goed over nagedacht worden, maar aan de andere kant ook weer niet een peperdure regulatie tegenover komen te staan. Ik denk dat het het gemakkelijkst is, als er een soepelere draagkrachtmeting icm langere aflosperiode tegenover komt te staan.

Zonder het topic verder gelezen te hebben. Ik weet nog niet wat ik ga stemmen. Op dit moment waarschijnlijk VVD. Ze hebben een goede agenda mbt de immigratieproblematiek en laten de hypotheekrente vooralsnog ongemoeid. Dat laatste is puur een stukje eigenbelang omdat ik net weer een huis heb gekocht :)

Daarnaast heb ik wel vertrouwen in de daadkracht van de VVD, iets wat Den Haag wel kan gebruiken. Echter waarom ik nog twijfel is omdat milieu/biologisch eten etc totaal niet belangrijk is voor de VVD en dat mij dan wel weer aan het hart gaat.

9. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
  10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Geniaal, de D66 escape :lol:

11. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    tuurlijk :+

12. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    WTF het klopt wel :+

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ik had ook VVD 8).

14. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    moet ook zeggen dat ik wel een beetje aparte keuzes maakte:+ Tuurlijk zou ik die lieve bejaardeman geen spuitje geven!

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  16. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
  17. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    True, maar ik vond die lui in het debat (verschillende partijen) er wel erg simpel mee omspringen. "ja, mensen met zware beroepen daar houden we rekening mee en die doen we gewoon omscholen enzo" 8)

18. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Vergeet niet dat Cohen in het diepe is gegooid, hij heeft weinig inbreng kunnen brengen in het programma en er stonden ook dingen in waar hij het dus niet mee eens was. Waarschijnlijk ga ik geen PvdA stemmen, maar ik vind dat iedereen de PvdA veel te snel afkraakt.. Als je naar de feiten kijkt zie je dat VVD en CDA minstens net zoveel draaien als de PvdA. Alleen Cohen is niet iemand om daar andere partijen op aan te vallen. Hij heeft tenminste nog een beetje fatsoen.

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ik word ook een beetje moe van Cohen met z'n 'Amsterdam dit, Amsterdam dat'.
    Leuk voor dat handjevol Amsterdammers, maar wat heb ik ermee te maken?

20. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Lijst 6: GroenLinks!

Dikke kans dat het nog klopt ook.
    Op stemwijzer PVDA -- SP -- GL al eerste 3.
    VVD een ná laatste (en terecht).

Laatst bewerkt: 26 mei 2010

Deel Deze Pagina